Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh: Jag har faktiskt inte tänkt så mkt på den här glukosgrejen.. Jag känner dock på mig att jag kommer må riktigt illa, jag har lite svårt för sött och sötsaker...
    Förlossningen är jag inte så nervös, jag hoppas bara jag inte är en av de skrikande kvinnor! :)

• MagdalenaZ

j3nny: Ja, gå in via hemsidan och längst till höger finns en flik "kontakt".
    Gå sen in på "Kundcenter för privatpersoner Ring eller e-posta".. i vänster spalt finns det en länk "skicka epost".
    Där skriver du till sjukpenning, men det du kan göra är att skriva att du gärna vill ha utbetalning innan jul om det finns möjlighet.. :)

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-03 18:21:57 följande:
    Okej! Tusen tack! :D kan ju alltid prova iaf. Misstänker att det är i sista laget men man vet ju aldrig :) förmodligen blir min sjukskrivning förlängd tills jag går på grav. Penning, är det samma procedur igen då? Dom måste skicka in ny sjukanmälan och sen får jag ansöka om sjukpennibg igen?
    Nej inga fler sjukanmälningar, du fyller bara på med läkarintyg, så försök vara i god tid med förlängningarna.. Blir det några problem så är det bara att höra av sig, måste ju träna, ska börja jobba med enbart sjukpenning snart... :)
  • MagdalenaZ
    kucke: Det är som din man säger, man går tillbaka till den senaste inkomsten man haft som varat längre än 6 månader.. men tänk på att du inte får ha haft sk glapp, alltså har du blivit uppsagd eller sagt upp dig den 1/10 så ska du ha varit hos AF den 2/10, eller om man varit sjukskriven osv... om du förstår vad jag menar?
    Tänk också på att du ska räkna innan skatt!
  • MagdalenaZ
    kucke skrev 2013-12-05 09:02:22 följande:
    Jag har haft vikariat som bara varit tidsbegränsade och har emellan dem vart arbetslös. Däremot är jag orolig att det kan vara precis 6 mån, kanske någon dag mindre och gissar FK är ganska hårda med 6 månaders regeln?

Hade varit fantastiskt om jag kunde få ut mer än grundad bara på a kassan. :)

Du är en pärla vettu som hjälper en med detta :D

Du får ju inte din föräldrapenning baserad på din akassa, sgi baseras bara på inkomst av tjänst.
    Så om den senaste stadigvarande inkomsten du hade var 2011 så backar man helt enkelt tillbaka dit! :)

Som sagt, klart jag hjälper, ni har hjälp mig med en massa :)
  • MagdalenaZ

Jag önskar definitivt att hon kan komma lite tidigare, så jag får börja träna lite intensivare!
    Hade semester igår och det blev inte mycket vila.. gillar inte semester, jag spenderar alldeles för mycket pengar!! :(
    Dock har jag fortfarande inte köpt något till lillan.. jag är fortfarande lite för feg för det! Jag har lovat mig själv att efter nyår kommer det :)

• MagdalenaZ
    kucke skrev 2013-12-05 13:08:20 följande:
    MagdalenaZ : Tack ändå för du hjälper, det uppskattas mycket :) Jag och min man är också fega och vi har bara köpt saker som vi hittat extra billigt eller vart speciella. Men mycket beror nog på min ständiga oro och ångest, tyvärr smittas han ju också av den :/

Precis som de flesta andra så hoppas jag slippa gå över tiden, men vill heller inte föda för tidigt. Så nån dag innan eller efter bf är helt oki om man får önska ;)

Jo, men jag har inte hittat extra billigt eller extra speciellt, känns som att det är lite industri det här med barngrejer...

Nu är det storm på G här i Skåne igen, så jag får hoppas jag tar mig hem!! :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-06 11:40:49 följande:
    Då kan vi bilda klubb. Tar en rennie varje natt nästan.

Okej, apoteket nästa!
  • MagdalenaZ

Jag måste bara säga en sak, Det är riktigt kul att dela med sig av den här livshändelsen i livet med er.. trots att vi aldrig träffats eller aldrig kommer att fysiskt ses, att dela både upp och nedgångar i graviditeten har stärkt, ialla fall, mig.. Jag slipper känna mig ensammast i världen och jag slipper känna mig gnälligast (jag uppskattar iaf "gnällinläggen", för jag känner ofta igen mig). Även om jag inte svarar på allt som jag hade velat svara på, så läser jag ändå allt Skrattande

Vi är verkligen världens starkaste framtida mars-mammor!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014