• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp
    Tinapina skrev 2013-10-02 11:27:09 följande:
    Jesspet. Jag har och har haft halsbränna sen ett par veckor tillbaka:/
    Har någon här inne kollat in på den kinesiska graviditetskalendern för att förutspå kön? I vårt fall stämde det ju iallafall:)

Jag har kollat! Min favoritdel är när de anger att träffsäkerheten är 50 % .. = )
  • Zobeideh

MagdalenaZ: jag har känt som dig. Att de e en pojke sen jag blev gravid men hjärtslagen hos BM låg på 145 så spännande att se va de visar sig vara

• majsa88

Enligt ringtestet och kinesiska kalendern o vad alla andra säger så är det en pojke. Spännande :)

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-10-02 14:23:02 följande:
    MagdalenaZ: jag har känt som dig. Att de e en pojke sen jag blev gravid men hjärtslagen hos BM låg på 145 så spännande att se va de visar sig vara

Har du kollat på mammasidan.se, där finns både kinesiska kalendern och ett annat test.. på det testet fick jag 50%.. :)
  • Tinapina

Längtanefterlilladig. Det har vi sagt från början långt innan det var aktuellt. De är ganska försiktiga med hur de uttrycker sig och säger saker som "det pekar på" och "man skulle ju kunna tro" men då vi har ul från dottern att jämföra och de såg likadant ut:)

• Nyfniken83

Hej hopp!! Läser varje dag men skriver inte superofta. Ville idag bara berätta att vi va hos bm och lyssna på hjärtat för första gången. Och vilken jävla känsla!! Vi har vart på UL två gånger men att höra hjärtslagen slår allt. Helt underbart! Om två veckor e det dags för rul. Kram

• Zobeideh

MagdalenaZ: har testat en massa såna test även ring testet men allt visar pojke haha det ända som inte stämmer är hjärtslagen
    :-P de tyder på flicka

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-02 14:46:52 följande:
    MagdalenaZ: har testat en massa såna test även ring testet men allt visar pojke haha det ända som inte stämmer är hjärtslagen

:-P de tyder på flicka

Fast jag har läst på vårdsidor & min BM sa att det där med hjärtslagen är en myt. Alla har olika puls & det kan bero på om bebisen är stressad eller om mamman är det hur pulsen är.
  • Zobeideh

Allt är egentligen en myt min BM sa de att det rätt så oregelbundet i början.

Dock har de stämt på alla mina vänner som fått barn så ska bli kul och se om de stämmer här med.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-02 14:58:30 följande:

Fast jag har läst på vårdsidor & min BM sa att det där med hjärtslagen är en myt. Alla har olika puls & det kan bero på om bebisen är stressad eller om mamman är det hur pulsen är.

Äh, allt är en myt! Jag tror inte kinesiska kalendern är vetenskapligt bevisat.. men som sagt, det är ju kul och se vilka av dessa tester stämmer in, i och med att det visar så olika Gravid

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014