• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Känner ni alla bebisen? Jag e i v 19, känner ingenting!! Har RUL på torsdag men e super nervös nu.

• Emelie e
    Anki84 skrev 2013-10-06 09:35:18 följande:
    Åh helt underbar känsla, imorse var bebis vild i magen. Sambon la handen på magen där bebis låg och då vart de 2 sparkar som sambon kände till och med
    Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 17 idag men det tar väl ett tag till kanske:)
  • Anki84

Jag gick in i vecka 19 idag. Har trott att de skulle dröja ett par veckor till innan både jag och sambon kunde känna. Så fort jag lagt mig ner på rygg i sängen så går det några minuter och sen är bebis igång för fullt. Tror den övar akrobatik där inne haha.

Emelie e skrev 2013-10-06 11:17:28 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 17 idag men det tar väl ett tag till kanske:)

• MiCorazon
    Anki84 skrev 2013-10-04 21:02:42 följande:
    Samma här med rul :) Ska ni ta reda på om det pojke eller flicka?

Absolut!! Alldeles för nyfiken!! Ni då?
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-10-06 10:34:30 följande:
    Känner ni alla bebisen? Jag e i v 19, känner ingenting!! Har RUL på torsdag men e super nervös nu.

Känner inte mycket. Ibland undrar jag om det är bebisen eller tarmarna som rör sig som jag känner. Vet att många som väntar sitt andra barn kan känna igen fosterrörelser & de hela tiden associerat det med tarmrörelser i första graviditeten men att de nu vet att det är bebisen. Det kommer komma igång. Beror på hur moderkakan är placerad också. Vissa känner sparkar i vecka 15 andra i vecka 24.
  • MiCorazon

Är också i v 19 och känner inte mycket heller...kanske lite surrande ibland men annars inte mycket! Vill ha en rejäl spark snart :)) men får väl vänta tills bebisen är lite större och starkare!

• Längtanefterlilladig

Är det många som har katt här?

Vi har tre katter varav två kommer älska både barnvagn & spjälsäng. Hört att det inte är så bra att katterna sover med barnet. För kvävnings risk. Hur ska ni göra med era katter? Alltid låta dörren till barnrummet vara stängt, bygga nätdörr?

• Blixtpatrullen
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-06 14:01:10 följande:

Är det många som har katt här?

Vi har tre katter varav två kommer älska både barnvagn & spjälsäng. Hört att det inte är så bra att katterna sover med barnet. För kvävnings risk. Hur ska ni göra med era katter? Alltid låta dörren till barnrummet vara stängt, bygga nätdörr?

Vi har två katter, fluffiga ragdolls. Vi vill inte ha dem i sovrum pga att de inte kan bete sig nattetid utan håller på och racar runt så att vi inte kan sova. Därför har vi satt en barngrind i trappan så att de bara får vara på nedervåningen så för oss löser det sig automatiskt. Skulle inte våga låta dem ha fri tillgång till spjälsäng osv, man vet ju aldrig.
  • Zobeideh

Vi har katt som kommer älska vagnen och spjälsängen. Vi vill inte han ska ligga där speciellt när barnet har kommit och under natten. Så just så snackar vi att ha dörren alltid stängd men de värsta är att han kommer sprätta för fullt på dörren för han är van vid att sova med oss. Så jag Vet inte alls hur de kommer bli och hur de slutar hehe

• LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-10-05 13:37:04 följande:
    Det är en sån konstig känsla, kände de imorse med. Tänkte fråga bm på tisdag när vi gör ultraljudet om det kan va bebis. Jag är iofs väldigt säker på att de måste vara de. Har aldrig nånsin känt av tarmarna på de sättet förut så tvivlar på att de är tarmarna.

När hade du RUL? 
    Läste ditt inlägg du skrev i morse om sparkar - vad häftigt! Plutt lever rövare i min mage och kittlar mig som sjutton, men inget stark som sambon kan känna än tyvärr. Bara den där "bulan" ibland och den har han ju känt iaf :)

Jag har RUL på onsdag eftermiddag, men vet inte när jag får träffa bm igen efter det. Det lär ju vara någon vecka senare.  Hur ser det ut för dig? Också RUL snart?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014