• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-04 14:39:49 följande:
    Igår låg jag och killen i sängen och pratade. Jag berättade att jag ibland känner in puls i magen riktigt starkt, t.o.m så att man ser utifrån hur det pulserar. Så han la handen på magen och skulle känna efter pulsen (som då inte kändes alls på/i magen). Men han låg kvar och en liten stund efter kände jag som att något petade på magen, fast inifrån. Han flög upp med huvudet och kollade på mig och frågade vad det var, frågade om jag hade hicka. Jag sa att det antagligen var bebis och jag såg hur en tår rann ner för kinden på honom. Jag har känt bebisen i två veckor nu, kanske mer... Och alla rörelser blir bara tydligare så nu känns det som att någon petar inifrån typ, jag kan varje gång peka vart jag känt det. Killen låg kvar med handen och kände hur våran lilla kille sparkade runt lite i min mage. Vissa saker kände inte han, utan bara jag. Men det var flera sparkar han kände. Jag är lite förvirrad, tror jag är längre gången än vad RUL visade... För annars gick jag in i v 18 (17+0) idag, och känner redan rörelser ganska tydligt och i ett mönster... Det är så tydligt att jag säkert kan säga att det är bebis som sparkar. (trots veckan jag är i)

Åh så mysigt!! Sa de inte på RUL hur din moderkaka ligger? Om den är placerad i bakvägg så kan man mycket väl känna bebisen tidigt.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-10-04 14:26:52 följande:
    Jag är så sjukt OROLIG!!!! Nu när jag gick på toa så hade jag ljusrosa på pappret! Måste jag åka in???  Kan det vara så här utan att det är någon fara???        

Tror inte det är någon fara. Men det bästa är alltid att ringa din barnmorska för råd & hjälp.
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2013-10-04 14:39:24 följande:
    Jag hade en liten röd blödning i v 8 och en rosa i v 11 har jag för mig och det var ingen fara. Jag blev också orolig, så första gången bokade jag utlraljud och andra gången så var det bara nån vecka innan kub testet så väntade in det. Allt såg fint ut! Vad du väljer att göra för att stilla din oro är helt upp till dig :) kan inte råda dig att göra något. Gör det som känns bäst! Men som sagt, tror inte det är något fara. Är i v18 nu och ska på Rul på tisdag! <3  

Jag ska också på RUL på tisdag. Vilken tid ska du/ni gå? Vi har kl 14.
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-04 14:47:13 följande:

Åh så mysigt!! Sa de inte på RUL hur din moderkaka ligger? Om den är placerad i bakvägg så kan man mycket väl känna bebisen tidigt.
    Jo, den låg i bakvägg. Men att börja känna rörelser redan i v 14 och sedan känna utanpå i v 16+6?! När jag tänker på det känns det som att jag bär på en liten rymdvarelse med speciella krafter! Haha...
  • Anki84

Jag har också RUL på tisdag :) Förresten, är det mågon som känner igen och vet vad de kan vara; Vissa dagar när jag ligger ner (oftast på kvällen) så kan dyka upp som en "knöl/bula på antibgen vänster eller höger sida precis under naveln... När jag känner lite och "buffar" lite så försvinner de. Lite svårt att förklara men jag vill gärna tro att de är bebisen som buktar ut (går in i vecka 19 på söndag, 18+0) Är det någon som fått så?

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-04 14:49:56 följande:
    Jag ska också på RUL på tisdag. Vilken tid ska du/ni gå? Vi har kl 14.

• Heene
    Ziiah skrev 2013-10-04 14:39:49 följande:
    Igår låg jag och killen i sängen och pratade. Jag berättade att jag ibland känner in puls i magen riktigt starkt, t.o.m så att man ser utifrån hur det pulserar.
    Så han la handen på magen och skulle känna efter pulsen (som då inte kändes alls på/i magen). Men han låg kvar och en liten stund efter kände jag som att något petade på magen, fast inifrån.
    Han flög upp med huvudet och kollade på mig och frågade vad det var, frågade om jag hade hicka. Jag sa att det antagligen var bebis och jag såg hur en tår rann ner för kinden på honom. Jag har känt bebisen i två veckor nu, kanske mer... Och alla rörelser blir bara tydligare så nu känns det som att någon petar inifrån typ, jag kan varje gång peka vart jag känt det. Killen låg kvar med handen och kände hur våran lilla kille sparkade runt lite i min mage.
    Vissa saker kände inte han, utan bara jag. Men det var flera sparkar han kände.

Jag är lite förvirrad, tror jag är längre gången än vad RUL visade... För annars gick jag in i v 18 (17+0) idag, och känner redan rörelser ganska tydligt och i ett mönster... Det är så tydligt att jag säkert kan säga att det är bebis som sparkar. (trots veckan jag är i)
    Jag tror faktiskt mer på det gamla räknesättet att se på hur långt gången man är, alltså sista mensens första dag.
    Jag har tänkt hela tiden på att vad dom än säger på mitt RUL så kommer jag nog mer gå på det gamla räknesättet för att veta ungefär hur lång tid det är kvar.
    Bland mina vänner som fått barn (visserligen få än så länge) så har förlossningen hamnat närmre gamla sättet att räkna än RUL-mätningen.

Men visst tror jag du kan känna bebis redan så tidigt. Det är nog inte vanligt, men enligt appar så kan man ju börja känna redan från v 13-14 vad jag förstått. Men som förstföderska vanligtvis lite senare.

Det låter så härligt det du beskrev med sparkarna. Längtar till min tid kommer =)
  • Heene
    Anki84 skrev 2013-10-04 16:29:58 följande:
    Jag har också RUL på tisdag :) Förresten, är det mågon som känner igen och vet vad de kan vara; Vissa dagar när jag ligger ner (oftast på kvällen) så kan dyka upp som en "knöl/bula på antibgen vänster eller höger sida precis under naveln... När jag känner lite och "buffar" lite så försvinner de. Lite svårt att förklara men jag vill gärna tro att de är bebisen som buktar ut (går in i vecka 19 på söndag, 18+0) Är det någon som fått så?
    Jag är i v 17 och har sett denna "klump" i minst ett par veckor nedanför naveln =)
    Tror garanterat att det är bäbis som ligger där. Men min ligger oftast till vänster snett nedanför naveln, har nog bara hänt en gång att den vart mer till höger. Men magen ser lite sne ut när man ligger ner och tittar på den =P
    Fast min försvinner inte när tar på den.

• Ziiah
    Heene skrev 2013-10-04 18:03:01 följande:
    Jag tror faktiskt mer på det gamla räknesättet att se på hur långt gången man är, alltså sista mensens första dag.
    Jag har tänkt hela tiden på att vad dom än säger på mitt RUL så kommer jag nog mer gå på det gamla räknesättet för att veta ungefär hur lång tid det är kvar.
    Bland mina vänner som fått barn (visserligen få än så länge) så har förlossningen hamnat närmre gamla sättet att räkna än RUL-mätningen.

Men visst tror jag du kan känna bebis redan så tidigt. Det är nog inte vanligt, men enligt appar så kan man ju börja känna redan från v 13-14 vad jag förstått. Men som förstföderska vanligtvis lite senare.

Det låter så härligt det du beskrev med sparkarna. Längtar till min tid kommer =)
    Okey! Ja, det är bara att vänta och se... Det bästa som kan hända är ju att bebis kommer lite innan BF :) Den tiden är nära, hade räknat med att inte känna något förrän v 20 eller något :P Det är väl det man räknar med oftast nästan? Iaf som förstföderska... 
  • majsa88

Känner ni alla bebis? Är vecka 14+5 o känner små muskel ryckningar. Men inget mer.

• MiCorazon

V18, känner bara lite surr men inga sparkar eller något.

Har RUL kl 8.00 på tisdag :)) lääängtar!  

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014