• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Vi är några stycken här som har känt rörelser, som vi tror är fostret.

Jag har känt fladder några gånger, men mest kittlingar. Känns precis som att någon kittlas lite försiktigt inifrån magen, mysigt känsla. :)

Min sambo längtar efter riktiga sparkar, så han också kan få känna. :)

Går in i vecka 18 idag. Har varit gravid i 120 dagar, 160 dagar till BF. Känns som att tiden går fort nu! :)

Längtar efter den stora fina magen. Men nu först RUL om 12 dagar. :)

• ananas86

På tal om att vara känslig..

Jag blev först jättearg och började sen gråta igår när vi skulle äta middag. Allt detta pga att min sambo tagit bort riset från spisen för tidigt och det inte var färdig.. :P

• Sopp

Det kanske var barnet då! Tog hen på sin första Björklövenmatch igår så den kunde väl inte va annat än exhalterad! =)

Jag börjar få lite mage men detta har mest resulterat i att jag ser tjock ut eftersom min inte innan platta mages fett ännu ligger i vägen för den där spända magen så blir att köra på stora kläder ett tag till   

• Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2013-10-04 08:43:51 följande:
    På tal om att vara känslig..

Jag blev först jättearg och började sen gråta igår när vi skulle äta middag. Allt detta pga att min sambo tagit bort riset från spisen för tidigt och det inte var färdig.. :P

Hehe ja det är inte mycket som behövs

Känner igen mig.
  • Längtanefterlilladig

Jag blir tokig på mig själv. Fast jag har 100 tecken på graviditet & gjort 4 ultraljud senast i vecka 14. Samt att jag TROR jag känt sparkar så är jag ändå så nervös för RUL på tisdag.

Först oroar jag mig för att bebisen ska ha dött mellan förra ultraljudet & RUL. Sen oroar jag mig för att bebisen ska vara skadad. Att BM hittar något allvarligt fel.

Jag känner mig jätte löjlig men jag måste få skriva hur jag känner.

Sen när RUL är klart & när man senare tydligt känner sparkar är det ju ett tecken att allt är bra. Jag har inte varit orolig för något från förra UL till nu. Men inför varje ultraljud blir jag så nervös

• Tinapina

Vad tråkigt att du är så orolig, måste vara jobbigt:( ingenting jag kan säga gör ju dig mindre orolig men jag hoppas du snart kan känna enbart glädje och njuta av din graviditet.

• Sopp
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-04 09:12:38 följande:
    Jag blir tokig på mig själv. Fast jag har 100 tecken på graviditet & gjort 4 ultraljud senast i vecka 14. Samt att jag TROR jag känt sparkar så är jag ändå så nervös för RUL på tisdag.
    Först oroar jag mig för att bebisen ska ha dött mellan förra ultraljudet & RUL. Sen oroar jag mig för att bebisen ska vara skadad. Att BM hittar något allvarligt fel.
    Jag känner mig jätte löjlig men jag måste få skriva hur jag känner.
    Sen när RUL är klart & när man senare tydligt känner sparkar är det ju ett tecken att allt är bra. Jag har inte varit orolig för något från förra UL till nu. Men inför varje ultraljud blir jag så nervös

Jag tror att det är bra att vara medveten om att man kan få veta annat än att allt är tipptopp på ett ultraljud, men låt det inte ta över den glädje du ska känna just nu och graviditeten igenom Jag läste på din profil och förstår om du kanske känner dig extra orolig, men om några månader har du bäbisen hos dig och då börjar en ny period - passa på att glädjas över det här nu! Händer det något så händer det, och då får man ta det då. Jag tyckte min barnmorska sa det bra - "lägg händerna på magen, ta ett djupt andetag och känn att det här kommer att gå bara bra!"
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-04 08:44:20 följande:
    Det kanske var barnet då! Tog hen på sin första Björklövenmatch igår så den kunde väl inte va annat än exhalterad! =)

Jag börjar få lite mage men detta har mest resulterat i att jag ser tjock ut eftersom min inte innan platta mages fett ännu ligger i vägen för den där spända magen så blir att köra på stora kläder ett tag till   

Oj, Umeå folk här i forumet?

Jag får inte plats i mina kläder och började gråta imorse... jag vägrar köpa dyra mamma-kläder! Ett ganska bra tips jag fått är blocket. Ofta säljer andra mammor fina paket till bra pris! Inte så länge man ska använda grejerna ändå!  
  • Sopp
    MagdalenaZ skrev 2013-10-04 10:45:13 följande:

Oj, Umeå folk här i forumet?

Jag får inte plats i mina kläder och började gråta imorse... jag vägrar köpa dyra mamma-kläder! Ett ganska bra tips jag fått är blocket. Ofta säljer andra mammor fina paket till bra pris! Inte så länge man ska använda grejerna ändå!  

Utflyttad =) Men lokalpatriotismen lever vidare! Jag har köpt lite klänningar och längre tröjor som inte är tajta, som jag tänker att jag kan ha nu med strumpbyxor/tights, när jag blir större och även efteråt. Har lagt ner byxor
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-04 10:53:19 följande:

Utflyttad =) Men lokalpatriotismen lever vidare! Jag har köpt lite klänningar och längre tröjor som inte är tajta, som jag tänker att jag kan ha nu med strumpbyxor/tights, när jag blir större och även efteråt. Har lagt ner byxor

Samma här! Från Umeå till Lund :) Var bor du idag?

Jag vägrar ge upp tanken om mina byxor, det är därför jag gråter. Jag har inga tröjor till leggings eller strumpbyxor, så jag kämpar på! Jag ska till min syster nästa helg så jag avvaktar till hennes gamla mamma-kläder!  
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014