• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91
    Nyfniken83 skrev 2013-10-08 13:35:20 följande:

Måste fråga! Går in i v 19 idag och nu är det på tiden att skaffa en gravidförsäkring. Vilken e bäst? Vilken har ni valt? Räcker det med gratisvarianten? Vad behöver försäkringsbolaget för "bevis" på att man e gravid? Ska på RUL på måndag så då kanske man får nåt intyg typ?? Helt lost! Tacksam om nån har lite råd. // Anna

Jag har just nu gratis gravidförsäkring via if då jag har samlingsrabatt och alla mina andra försäkringar där. Har gratisvarianten tills vi har varit på rul den 23, sen skulle dom kontakta mig den 24 om den utökade försäkringen.

Jag är supernöjd med if i vanliga fall så därför valde jag försäkring via dom även denna gång.
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-10-08 14:03:09 följande:
    Jag har just nu gratis gravidförsäkring via if då jag har samlingsrabatt och alla mina andra försäkringar där. Har gratisvarianten tills vi har varit på rul den 23, sen skulle dom kontakta mig den 24 om den utökade försäkringen.
    Jag är supernöjd med if i vanliga fall så därför valde jag försäkring via dom även denna gång.

Förutom att IFs är dyrast och täcker minst vid den utökade gravidförsäkringen. Kolla runt på vad det finns för andra så du vet!

• Saltad
    MiCorazon skrev 2013-10-08 13:37:44 följande:
    RUL idag och vi ska få en liten pojke!

Känns helt plötsligt otroligt verkligt! Jag är inte bara gravid utan faktiskt med barn :) ! Nu var han inte bara en liten böna som i v 12 utan faktiskt en liten person...otroligt! :))
    Åh, grattis! Vad härligt när allting ser bra ut! Tänk att det växer en liten människa i dig! :)

Jag längtar också efter att få se den lilla igen! På måndag gäller det för oss :))
  • Sopp
    anaconda skrev 2013-10-08 12:40:35 följande:
    Vakna inatt av att katten spydde, känner att jag har värsta migränanfallet på g, till min förvåning känner jag en blöt fläck i sängen (vid mitt bröst) och bröstet har läckt lite och är lite kladdigt runt vårtan, har de hänt nån av er än? tar iaf ett par alvedon och somnat om men vaknar typ hela tiden, vid 8 ringer kl och jag ringer till jobbet och säger att jag inte kommer idag! Somnar om igen och vaknar vid 11.30 och huvudvärken är värre än innan :( försöker äta lite frukost så jag inte har tom mage iaf men den kom upp lika fort den kom ner, kräks ner hela golvet plus mig själv, utanför toan då jag inte hann hela vägen, in i duschen och duscha och nu ligger jag här och tycker sjukt synd om mig själv!

Rul om 1,5 vecka!!

Har inte hänt mig, men brösten ska ju börja producera mjölk kring v 17 så det ska tydligen inte va ovanligt att det kanske kommer lite mjölk nån gång ibland - Ring och hör med din BM!
  • Längtanefterlilladig

Vår lille var en helt perfekt liten POJKE.

Allt såg bra ut. Blev framflyttad till 19 mars.

Så underbart.

Min moderkaka var i framvägg. Den låg även delvis framför livmoderhalsen. Ska tillbaka på ultraljud vecka 32. Ligger den framför då kan det bli tal om kejsarsnitt. Men hon trodde inte det var någon fara.

• Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2013-10-08 13:37:44 följande:
    RUL idag och vi ska få en liten pojke!

Känns helt plötsligt otroligt verkligt! Jag är inte bara gravid utan faktiskt med barn :) ! Nu var han inte bara en liten böna som i v 12 utan faktiskt en liten person...otroligt! :))

Grattis
  • Joma

Grattis till alla som varit på RUL å fått se era små hjärtan! :)

En annan får vänta 16 dagar till :(

• ananas86

Måste berätta, har varit så nervös senaste dygnet..

Vi har varit på fosterhjärtultraljud hos en barnhjärtläkare idag. Detta pga att jag själv föddes med hjärtfel. Han tittade inte på hela barnet utan bara på hjärtat och kroppspulsådern. Jag var jättenervös innan för att de skulle hitta något fel på barnets hjärta, men allt såg bra ut. :)

Vi ska komma tillbaka om 6 veckor för en ny hjärtkoll, då de kan få ännu bättre bilder och en barnhjärtläkare kommer att undersöka den lilla/lille innan vi åker hem från BB efter födseln.

Mitt hjärtfel upptäcktes inte förrän jag var 10 dagar, då det blev akut operation, men det är inget jag märker av alls idag. Ingen av mina föräldrar har hjärtfel, men tydligen är det lite större risk att barn till en mamma med hjärtfel också får det. Men det behöver inte alls vara samma typ av hjärtfel, så det känns skönt att de håller lite extra koll! :)

Nästa onsdag är det äntligen dags för RUL, då får vi se mer av vem det är som glömmer sig i magen. Ska bli spännande och mysigt! :)

• ananas86

Grattis till alla er som varit på RUL och fått glada besked! :)

Känns underbart att vi kan dela med oss av glädje, oro och funderingar här!

Nu har vi alla kommit en bra bit på väg och vi närmar oss mitten av graviditeten! Veckorna går fort nu, snart är det mars och vi får mysa med våra bebisar! :)

• ananas86

Grattis till alla er som varit på RUL och fått glada besked! :)

Känns underbart att vi kan dela med oss av glädje, oro och funderingar här!

Nu har vi alla kommit en bra bit på väg och vi närmar oss mitten av graviditeten! Veckorna går fort nu, snart är det mars och vi får mysa med våra bebisar! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014