• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Sopp skrev 2013-10-08 17:25:09 följande:

Har inte hänt mig, men brösten ska ju börja producera mjölk kring v 17 så det ska tydligen inte va ovanligt att det kanske kommer lite mjölk nån gång ibland - Ring och hör med din BM!
    Jo jag märkte en klar vätska (råmjölk?) redan förra veckan och då va jag v 17 men i natt alltså va läskigt och är i v18(17+2) idag och de känns tidigt att redan läcka :( får se hur natten ser ut!
  • Anki84
    MiCorazon skrev 2013-10-08 13:37:44 följande:
    RUL idag och vi ska få en liten pojke!

Känns helt plötsligt otroligt verkligt! Jag är inte bara gravid utan faktiskt med barn :) ! Nu var han inte bara en liten böna som i v 12 utan faktiskt en liten person...otroligt! :))
    Grattis va roligt! Blev du fram eller bakflyttad med datumet? Jag var också på RUL idag. helt underbart! Vi väntar också en son :D Vi blev dock flyttade från 8 mars till den 12:e
  • flowers

Grattis till er som varit på RUL, underbart att få läsa eran glädje. Grattis till pojkarna som ligger och jäser i magen.

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-08 12:08:23 följande:
    Hur har det gått?Var du på MVC?
    Nej, senare under dagen kände jag honom igen (han hade nog legat och sparkat mot ryggen innan och vände sig då) och sen började han sparka ut mot magen igen. Efter det har han bara fortsatt så nu är jag lugn :)

Vad roligt med en liten pojke för er också! Många som väntar pojkar här nu ju!
  • flowers
    anaconda skrev 2013-10-08 12:40:35 följande:
    Vakna inatt av att katten spydde, känner att jag har värsta migränanfallet på g, till min förvåning känner jag en blöt fläck i sängen (vid mitt bröst) och bröstet har läckt lite och är lite kladdigt runt vårtan, har de hänt nån av er än? tar iaf ett par alvedon och somnat om men vaknar typ hela tiden, vid 8 ringer kl och jag ringer till jobbet och säger att jag inte kommer idag! Somnar om igen och vaknar vid 11.30 och huvudvärken är värre än innan :( försöker äta lite frukost så jag inte har tom mage iaf men den kom upp lika fort den kom ner, kräks ner hela golvet plus mig själv, utanför toan då jag inte hann hela vägen, in i duschen och duscha och nu ligger jag här och tycker sjukt synd om mig själv!

Rul om 1,5 vecka!!

Men stackare! Fy och blä för huvudvärk. 
    Lider också av den där skiten och man blir ju minst sagt mer känslig och gnällig. 
    Hjälper Alvedon? 
    Är katten också gravid? 
    När är det dags för dig med RUL?

Krya på dig kramar.         
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-08 20:25:20 följande:
    Va många det är som väntar pojkar

Är det inte alla som gjort RUL som fått pojkbesked? Då kommer alla tjejerna sen ksnske när ni andra gör RUL
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-08 20:39:23 följande:
    Nej, senare under dagen kände jag honom igen (han hade nog legat och sparkat mot ryggen innan och vände sig då) och sen började han sparka ut mot magen igen. Efter det har han bara fortsatt så nu är jag lugn :) Vad roligt med en liten pojke för er också! Många som väntar pojkar här nu ju!

Så skönt att du känner killen igen
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014