• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84
    MiCorazon skrev 2013-10-04 20:14:39 följande:
    V18, känner bara lite surr men inga sparkar eller något.

Har RUL kl 8.00 på tisdag :)) lääängtar!  
    Samma här med rul :) Ska ni ta reda på om det pojke eller flicka?
  • majsa88

Okej. Får ha tålamod då :)

MiCorazon skrev 2013-10-04 20:14:39 följande:
    V18, känner bara lite surr men inga sparkar eller något.

Har RUL kl 8.00 på tisdag :)) lääängtar!  

• Längtanefterlilladig
    Anki84 skrev 2013-10-04 21:02:42 följande:
    Samma här med rul :) Ska ni ta reda på om det pojke eller flicka?

Vilken tid på dagen ska du göra RUL?

Ska ni ta reda på kön?Vi ska gå kl 14 & hoppas kunna få reda på könet.
  • Anki84

Vi har kl 8 tack o lov :) Jag är alldeles för nyfiken för att inte ta reda på vad det blir. Sen jag blev gravid har jag fått för mig att det är en pojke.

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-04 22:45:54 följande:
    Vilken tid på dagen ska du göra RUL?

Ska ni ta reda på kön?Vi ska gå kl 14 & hoppas kunna få reda på könet.

• LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-10-04 16:29:58 följande:
    Jag har också RUL på tisdag :) Förresten, är det mågon som känner igen och vet vad de kan vara; Vissa dagar när jag ligger ner (oftast på kvällen) så kan dyka upp som en "knöl/bula på antibgen vänster eller höger sida precis under naveln... När jag känner lite och "buffar" lite så försvinner de. Lite svårt att förklara men jag vill gärna tro att de är bebisen som buktar ut (går in i vecka 19 på söndag, 18+0) Är det någon som fått så?
    Så har jag också haft det i ett par veckor nu!
  • Anki84
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-05 13:13:19 följande:
    Så har jag också haft det i ett par veckor nu!
    Det är en sån konstig känsla, kände de imorse med. Tänkte fråga bm på tisdag när vi gör ultraljudet om det kan va bebis. Jag är iofs väldigt säker på att de måste vara de. Har aldrig nånsin känt av tarmarna på de sättet förut så tvivlar på att de är tarmarna.

När hade du RUL? 
  • MagdalenaZ

Jag har legat och sovit hela dagen.. helt slut efter en veckas arbete!

Jag provade dopplern igen och hörde ingenting, tänkte att jag slängt 400 spänn i sjön! Jag glömde tuben till gelén på nattduksbordet, så när sambon la sig i sängen frågade han lite gulligt om jag kunde smörja in hans händer .. Jag skrattar och säger att tuben är gelén till dopplern. Så han säger att jag ska hämta den igen för han vill prova att lyssna. Men när han provar mot mitt hjärta så vänder han den upp och ner! Näää du gör fel.. sa jag. Men dum som jag är har jag inte gjort rätt från början.

Jag tryckte ner den gula sidan där lampan lyste när jag försökte! Haha!

Så där låg vi, lyssnandes på våran bebis hjärta.. första gången för sambon! :)

• flowers
    MagdalenaZ skrev 2013-10-05 22:50:18 följande:
    Jag har legat och sovit hela dagen.. helt slut efter en veckas arbete!

Jag provade dopplern igen och hörde ingenting, tänkte att jag slängt 400 spänn i sjön! Jag glömde tuben till gelén på nattduksbordet, så när sambon la sig i sängen frågade han lite gulligt om jag kunde smörja in hans händer .. Jag skrattar och säger att tuben är gelén till dopplern. Så han säger att jag ska hämta den igen för han vill prova att lyssna. Men när han provar mot mitt hjärta så vänder han den upp och ner! Näää du gör fel.. sa jag. Men dum som jag är har jag inte gjort rätt från början.
    Jag tryckte ner den gula sidan där lampan lyste när jag försökte! Haha!
    Så där låg vi, lyssnandes på våran bebis hjärta.. första gången för sambon! :)

Mysigt för er att fått höra bebisen hjärta.
    En underbar känsla verkligen.  =) 
    Jag va hos BM här om veckan och min lilla krabat va inte alls förtjust i den där dopplen, flyttade sig åt sidan gång på gång.
    Tydligen är den inte bra för bebis och är mycket stressande och ger strålningar och höga ljudvågor. 
    Försök att undvika så gott det går.

Kram.          
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-10-06 01:07:57 följande:
    Mysigt för er att fått höra bebisen hjärta.

En underbar känsla verkligen.  =) 

Jag va hos BM här om veckan och min lilla krabat va inte alls förtjust i den där dopplen, flyttade sig åt sidan gång på gång.

Tydligen är den inte bra för bebis och är mycket stressande och ger strålningar och höga ljudvågor. 

Försök att undvika så gott det går.

Kram.          

Nä vi ska inte hålla på med den för mycket. Men det va iaf inte helt bortkastade pengar :)

Hur har allt gått för dig? Har oron släppt? Blödningar? Det har börjat släppa för mig.. nu är det rul snart så man ser att allt är ok med hen! :)
  • Anki84

Åh helt underbar känsla, imorse var bebis vild i magen. Sambon la handen på magen där bebis låg och då vart de 2 sparkar som sambon kände till och med

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014