• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • lele79
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-03 10:49:46 följande:
    Sen igår har jag haft världens ryggvärk. Det kom bara plötsligt. Hittar ingen bekväm ställning att sitta, gå,ligga eller stå. Fick låna ett gravidbälte av syrran. Hoppas det hjälper.

Är det någon mer än jag som upplever att magen har blivit mindre?Jag har även lättare att gå på toa nu. Innan fick jag var glad om jag kunde gå var tredje dag. Kanske det som gör att magen är mindre. Vägde mig i tisdags. Har gått upp 0.5 kg sedan jag fick plus.

Ibland undrar jag var en nästan 18 cm lång bebis får plats i min mage.

Jag känner precis samma, min mage är inte Heller speciellt stor, var får bebisen plats

sedan några dagar har jag oxå haft ont i magen, känns så himla olustigt och oroligt.
  • LillsmurfanLisa

Som vanligt är jag inte inne varje dag och ligger därför "lite efter".

Lisa, 30 år, Stockholm, RUL 9/10 - vi kommer inte att ta reda på kön. 

Jag känner dagligen plutt som kittlas där inne i magen och igår morse insåg jag att jag har "gravidkula" även när jag ligger ner på rygg nu. Häftigt!

Är det någon annan som fått nya leverfläckar under graviditeten? Jag blev lite paff när jag i morse insåg att jag har två nya, stora leverfläckar på ena bröstet. Det är inget att noja över, men det vore spännande att veta om fler upptäckt nya leverfläckar. Jag har aldrig tidigare fått nya leverfläckar på så kort tid. 

• majsa88

Fick ett nytt rul tid, 24/10 istället för 30.e då vi ska flytta då. Kommer vara i vecka 18 alltså 17+2 . Vill gärna ta reda på kön då vi ska renovera bebis rummet o börja handla till lillen. Min fråga är om det är för tidigt att se könet nu när man ska göra rul en vecka tidigare?

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-03 14:24:50 följande:
    Fick ett nytt rul tid, 24/10 istället för 30.e då vi ska flytta då. Kommer vara i vecka 18 alltså 17+2 . Vill gärna ta reda på kön då vi ska renovera bebis rummet o börja handla till lillen. Min fråga är om det är för tidigt att se könet nu när man ska göra rul en vecka tidigare?

Det tror jag & hoppas jag inte. Jag ska göra mitt RUL i vecka 17+3
  • majsa88

Okej. Vad skönt. Egentligen bör man kunna se kön redan nu när jag är i vecka 14+4 då de yttre könsorganen är färdiga, eller hur?

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-03 14:30:58 följande:
    Det tror jag & hoppas jag inte. Jag ska göra mitt RUL i vecka 17+3

• Emelie e
    majsa88 skrev 2013-10-03 14:37:16 följande:
    Okej. Vad skönt. Egentligen bör man kunna se kön redan nu när jag är i vecka 14+4 då de yttre könsorganen är färdiga, eller hur?
    Jag tror att man kan det men att det är svårt att se då. Men det spelar nog ingen roll med en vecka. Vad spännande, jag har RUL 25/10 :)
  • Zobeideh

Tror inte det är för tidigt att se könet :) allt handlar om hur mkt bebisen vill visa

• Ziiah
    majsa88 skrev 2013-10-03 14:24:50 följande:
    Gjorde mitt i v 16+4, såg könet redan då :)
  • majsa88

Åå vad bra. Hoppas hoppas . Åh så spännande, jag längtar ihjääääl mig :))

• Feminista

Jag har också fått en massa leverfläckar, bara sådär. Känns lite olustigt, men inget jag är rädd för. Har ul 24 oktober, tror att det är en liten kille, vi får väl se ;)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014