• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2013-10-03 17:36:31 följande:
    Jag har också fått en massa leverfläckar, bara sådär. Känns lite olustigt, men inget jag är rädd för. Har ul 24 oktober, tror att det är en liten kille, vi får väl se ;)
    Vad skönt att höra, även om leverfläckar inte är något man jublar över kanske. Helt säkert något som inte är farlig, men alltid skönt att inte vara ensam! :)
  • Tinapina

Idag har jag haft min första hormonkänslostorm. Min sambo åkte iväg på jobb över helgen (vilket han gör ofta så det var inget konstigt) men när vi skildes åt på vägen till våra jobb så bara brast det för mig. Storlipade i bilen, kunde verkligen inte kontrollera det:/ nu är allt som vanligt igen men det var nästan otäckt att inte kunna hantera känslorna på ett rationellt sätt. Hur är det för er andra?

• majsa88

Jag bryter ihop o kan gråta som ett barn nör jag är hungrig o inget verkar låta tillräckligt gott. Eller om jag ät sugen på en viss maträtt så börjar jag gråta. Haha

Tinapina skrev 2013-10-03 19:12:15 följande:
    Idag har jag haft min första hormonkänslostorm. Min sambo åkte iväg på jobb över helgen (vilket han gör ofta så det var inget konstigt) men när vi skildes åt på vägen till våra jobb så bara brast det för mig. Storlipade i bilen, kunde verkligen inte kontrollera det:/ nu är allt som vanligt igen men det var nästan otäckt att inte kunna hantera känslorna på ett rationellt sätt. Hur är det för er andra?

• Zobeideh

Det här med att börja gråta känner jag igen. Jag och sambo skojar väldigt mycket. Vi är såna skämt personer. En dag så sa min sambo något till mig på skoj hos svärföräldrarna och jag bara satte mig och storlipade. Jag kunde verkligen inte kontrollera de. Eftersom jag inte fatta att jag grät och inte han heller så började jag skratt samtidigt som tårarna bara rann haha. Min sambo satt som ett frågatecken och försökte trösta mig haha

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-03 20:25:02 följande:
    Jag bryter ihop o kan gråta som ett barn nör jag är hungrig o inget verkar låta tillräckligt gott. Eller om jag ät sugen på en viss maträtt så börjar jag gråta. Haha

Jag kan bli sjukt arg om det är något som händer. Lite som PMS. Jag har blivit mycket mer keligare med min man. Och om jag hör en fin låt eller tittar på ett program där andra gråter så bölar jag som ett litet barn.
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-03 10:49:46 följande:
    Sen igår har jag haft världens ryggvärk. Det kom bara plötsligt. Hittar ingen bekväm ställning att sitta, gå,ligga eller stå. Fick låna ett gravidbälte av syrran. Hoppas det hjälper.
    Är det någon mer än jag som upplever att magen har blivit mindre?Jag har även lättare att gå på toa nu. Innan fick jag var glad om jag kunde gå var tredje dag. Kanske det som gör att magen är mindre. Vägde mig i tisdags. Har gått upp 0.5 kg sedan jag fick plus.
    Ibland undrar jag var en nästan 18 cm lång bebis får plats i min mage.
    Jag har gått upp 3 kg och undrar istället vart allt har satt sig haha.
    visst har jag fått en liten mage, men 3 kg... nej det förstår jag inte =)
    min mage har inte blivit minde. Mindre svullen kanske men den är liksom samma storlek hela tiden nu =)

Jobbigt med ryggvärk. hoppas det går över lika fort som det kom.

• majsa88

Hahaha vi måste se roliga ut. Jag kan bli väldigt känslosam o börja gråta när jag vill säga till mannen att jag älskar honom, o bli väldigt känslosam. Efter 5 min kan det vända, antingen börja skratta eller bli irriterad på honom. Haha

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-03 20:32:01 följande:
    Jag kan bli sjukt arg om det är något som händer. Lite som PMS. Jag har blivit mycket mer keligare med min man. Och om jag hör en fin låt eller tittar på ett program där andra gråter så bölar jag som ett litet barn.

• qwerty1234

Vad roligt att läsa om allas snabba humörförändringar. Jag är mindre sur och grinig hemma, kan gråta för inget dock. Däremot, den ilskan som kommer ut mot vissa kollegor som är svåra att samarbeta med... Jag försöker linda in den men när folk inte sköter sitt jobb och istället ger mig merjobb tänder jag till.

• Feminista

Jag gråter när stödsökande på jobbet blir glada. Tål hur mycket hemskheten som helst, men när de blir glada, nej då går det inte längre. Haha, måste se så dumt ut!

• Sopp

Är det någon av er som har känt någon rörelse från barnet? Jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas, men jag har vid några få tillfällen den senaste veckan känt "små ryck" eller hur jag ska beskriva det innifrån magen mot sidan - kan det va en pytteliten spark?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014