• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91

Åh vilken känsla i kroppen jag kommer krypa till sängs med! Nu på kvällen när jag låg i soffan på rygg var det nått i bebismagen som flyttade på dig! Och kan säga, det var inte tarmar eller liknande, detta var något jag aldrig känt förut! Så de måste ju betyda att det var bebis :)???

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-07 11:14:23 följande:
    Börjar bli orolig... Har inte känt bebis ordentligt sedan i fredags kväll. I fredags dansade han i magen (kändes jätte mycket, även utanpå). Men efter det har jag kanske känt honom lite svagt då och då. Det går nog knappt att känna hans rörelser utanpå magen längre... Är så orolig för att han inte mår bra eller något. Funderar på att ringa MVC och få komma in och lyssna på hjärtljuden igen (bm sa att jag fick komma in och lyssna när jag vill nästan om jag är orolig), men är samtidigt så orolig för att något ska vara fel...
    Hur har det gått?Var du på MVC?
  • anaconda

Vakna inatt av att katten spydde, känner att jag har värsta migränanfallet på g, till min förvåning känner jag en blöt fläck i sängen (vid mitt bröst) och bröstet har läckt lite och är lite kladdigt runt vårtan, har de hänt nån av er än? tar iaf ett par alvedon och somnat om men vaknar typ hela tiden, vid 8 ringer kl och jag ringer till jobbet och säger att jag inte kommer idag! Somnar om igen och vaknar vid 11.30 och huvudvärken är värre än innan :( försöker äta lite frukost så jag inte har tom mage iaf men den kom upp lika fort den kom ner, kräks ner hela golvet plus mig själv, utanför toan då jag inte hann hela vägen, in i duschen och duscha och nu ligger jag här och tycker sjukt synd om mig själv!

Rul om 1,5 vecka!!

• Nyfniken83

Måste fråga! Går in i v 19 idag och nu är det på tiden att skaffa en gravidförsäkring. Vilken e bäst? Vilken har ni valt? Räcker det med gratisvarianten? Vad behöver försäkringsbolaget för "bevis" på att man e gravid? Ska på RUL på måndag så då kanske man får nåt intyg typ?? Helt lost! Tacksam om nån har lite råd. // Anna

• MiCorazon

RUL idag och vi ska få en liten pojke!

Känns helt plötsligt otroligt verkligt! Jag är inte bara gravid utan faktiskt med barn :) ! Nu var han inte bara en liten böna som i v 12 utan faktiskt en liten person...otroligt! :))

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-08 12:07:03 följande:
    Hur gick det för er som hade ultraljud imorse??
    Om 2 timmar är det min tur spännande!!!

Lycka till !! :)
  • anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-10-08 13:35:20 följande:

Måste fråga! Går in i v 19 idag och nu är det på tiden att skaffa en gravidförsäkring. Vilken e bäst? Vilken har ni valt? Räcker det med gratisvarianten? Vad behöver försäkringsbolaget för "bevis" på att man e gravid? Ska på RUL på måndag så då kanske man får nåt intyg typ?? Helt lost! Tacksam om nån har lite råd. // Anna

Vi skaffade Folksam gravidförsäkring fast med den utökade varianten (kosta 1200kr i engångsbelopp och den slutar gälla dagen då bebis blir 6mån)
  • MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-10-08 13:35:20 följande:

Ja det är en riktig djungel kring försäkringar!
    Jag kan nog tänka mig att du inte behöver något särskillt intyg för att teckna försäkringen, men om ifall att det händer något behöver du intyg på att det funnits en graviditet!

http://www.gravidförsäkring.se/jamfor-gravidforsakringar/pris-och-nar-forsakringen-kan-tecknas

Lite om kostnader och när du kan teckna. 

Men är det någon som är lite påläst kring försäkringar??    

• Zobeideh
    MiCorazon skrev 2013-10-08 14:37:44 följande:

RUL idag och vi ska få en liten pojke!

Känns helt plötsligt otroligt verkligt! Jag är inte bara gravid utan faktiskt med barn :) ! Nu var han inte bara en liten böna som i v 12 utan faktiskt en liten person...otroligt! :))

Stort grattis till pojken
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014