• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    MiCorazon skrev 2013-10-08 21:55:40 följande:
    Tack! Och grattis till alla andra som också varit på RUL och få se era små älsklingar!

Min moderkaka ligger också i framvägg vilket förklarar att jag inte känt några sparkar än, endast lite surr nån gång annars inget. Så, såklart blir man orolig när man inte känner något! Men fick goda besked idag på RUL och vår lille son mår så fint så! :)

Grattis till sonen!
    Klart man blir orolig när man inte känner av några sparkar men nu har du ju en förklaring till varför du inte känner av så värst mycket. 
    Huvudsaken är ju att den lilla pojken växer och har det bra. =) 
    Du kommer säkerligen få en och annan buff som känns ordenligt i 7-8 månaden, tror det är då vi flesta av oss börjar känna oss tunga och klumpiga då. Flört        
  • flowers
    anaconda skrev 2013-10-08 21:14:52 följande:
    tyvärr hjälper inte alvedon ett skit på mig men tar dom iaf OM de skulle kunna hjälpa man kan ju inbilla sig de iaf =)

Katten är inte gravid då för det första är en pojk katt =) och han är 13år tror ja, han har bara känslig mage så vissa veckor är de massa kräk även på honom dock är de inte få trevligt att vakna kl 03.00 av att katten kulkar som aldrig förr 3 gånger efter varann haha.

Vi har RUL nästa Torsdag 17 oktober.

när kommer du ha rul? ska ni ta reda på kön? de ska vi, jag tror det är en flicka och min man tror de är en pojke men de spelar ingen som helst roll vad det blir, vi är lika lyckliga vad det än visar sig.

Vad tråkigt att Alvedon inte vill ge nån vidare effekt.
    Inte ofta det gör det här heller men ibland fungerar det komb. med vila och värmekudde. 
    Märker tyvärr ett samband med dåligt väder =  migrän (huvudvärk).

Kissen är ju då inte gravid om det är en hane, kanske han har migrän?
    Katten verkar spy när du mår dåligt eller så sympati kräks han? 
    Kan inte se trevligt ut när han spyr och luktar illa gör det väl, uuurk. 

Erat RUL är ju samma dag som mig, vi ska också dit den 17 okt.
    Ska ni till Ultra Gyn? 
    Känslan som man har brukar till stor del stämma, så säkert får ni en flicka. =) 

Jag har haft på känn att det ev. är en tös i min mage och min man har en stark känsla på att det är en flicka han med. Vi blir ju glada var det än är självklart, bara den lille krabaten är frisk och kry.
    Har ju redan köpt lite bebis kläder och av bara farten så blev det mesta dels rosa. 
    En bebis har jag inte riktigt känt av ännu men möjligtvis en tarm som fladdrar, säkerligen gaser.

• Tinapina

Flowers. Vi har bf 9/3 men jag har en känsla att bebis kommer innan februari är slut:) Har ni pratat något med era män om förlossningen? Min sambo reser mkt i sitt arbete och jag har helt plötsligt börjat oroa mig för att han inte ska vara i Sverige när det händer:/ svärmor löste det snabbt med ideén om att isåfall skypar vi, haha, jag dog!

• Prinsessan på ärten

Min sambo är utomlands till mitten på januari så hoppas verkligen inte bebisen kommer så tidigt ( bf 2 mars)

Sen jobbar han i Köpenhamn men har sagt åt honom att han får vara beredd på att komma hem på studs när det väl börjar :)

• MagdalenaZ

Jag vet inte ens var jag kommer vara vid förlossning. Sthlm eller Lund? Sambo kommer vara kvar i Lund, men jag måste eventuellt tillbaka till min fasta tjänst 1 januari 2014! Får gardera mig med lite semester från slutet av februari till 20 mars (BF) och förhoppningsvis vill bebisen vara kvar i magen så länge som möjligt ! Annars är Skype en bra lösning :)

Försäkring blev Folksams utökade och huvudvärken vägrar släppa! Jag har redan varit hemme från jobbet pga huvudvärken, känns töntigt att vara hemma mer .. hur gör ni??

Ni som vet könet på barnet, hur blev resultatet jämförelsevis med de olika test som finns? Vad hade ni för inre känsla i början, flicka eller pojke?     

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-10-09 10:22:41 följande:
    Jag vet inte ens var jag kommer vara vid förlossning. Sthlm eller Lund? Sambo kommer vara kvar i Lund, men jag måste eventuellt tillbaka till min fasta tjänst 1 januari 2014! Får gardera mig med lite semester från slutet av februari till 20 mars (BF) och förhoppningsvis vill bebisen vara kvar i magen så länge som möjligt ! Annars är Skype en bra lösning :)

Försäkring blev Folksams utökade och huvudvärken vägrar släppa! Jag har redan varit hemme från jobbet pga huvudvärken, känns töntigt att vara hemma mer .. hur gör ni??

Ni som vet könet på barnet, hur blev resultatet jämförelsevis med de olika test som finns? Vad hade ni för inre känsla i början, flicka eller pojke?     

Klart att du ska vara hemma om du inte mår bra. Man ska tänka på sig själv & bebisen i första hand.

Alla mina drömmar jag haft att jag föder barn har varit en pojke. Min man har hela tiden sagt pojke. Hela min släkt består av flickor så jag tänkte att det säkert är en tjej. Bikarbonat testet visade pojke, kinesiska kalendern en flicka & ring testet samt hjärtljud en pojke.
  • anaconda
    flowers skrev 2013-10-09 01:15:53 följande:

Vad tråkigt att Alvedon inte vill ge nån vidare effekt.
    Inte ofta det gör det här heller men ibland fungerar det komb. med vila och värmekudde. 
    Märker tyvärr ett samband med dåligt väder =  migrän (huvudvärk).

Kissen är ju då inte gravid om det är en hane, kanske han har migrän?
    Katten verkar spy när du mår dåligt eller så sympati kräks han? 
    Kan inte se trevligt ut när han spyr och luktar illa gör det väl, uuurk. 

Erat RUL är ju samma dag som mig, vi ska också dit den 17 okt.
    Ska ni till Ultra Gyn? 
    Känslan som man har brukar till stor del stämma, så säkert får ni en flicka. =) 

Jag har haft på känn att det ev. är en tös i min mage och min man har en stark känsla på att det är en flicka han med. Vi blir ju glada var det än är självklart, bara den lille krabaten är frisk och kry.
    Har ju redan köpt lite bebis kläder och av bara farten så blev det mesta dels rosa. 
    En bebis har jag inte riktigt känt av ännu men möjligtvis en tarm som fladdrar, säkerligen gaser.

De är verkligen dåligt att inte alvedon hjälper, dock så knaprade jag treo massor innan jag blev gravid så kanske därför inget annat fungerar :(

Kissen kräks nog bara för han är känslig i magen och är gammal gubbe! Hihi jo jobbigast är nog att vakna till hulkandet han gör man jag tar inte hand om varken låda eller spyor då de är min mans jobb nu 1år framåt! Vill liksom inte blanda mig i sånt!

Jo vi ska oxå till ultra gyn på Odenplan, tror vi fick tid 9.30 på morgonen så de känns bra att de är relarivt tidigt :)
  • Sopp
    Tinapina skrev 2013-10-09 11:49:19 följande:
    Någon som har/ska börja äta järntabletter?

Jag tänker nog börja! Har börjat få sådan yrsel på eftermiddagarna samt att jag är "semi-vegetarian", äter fisk och vegetarisk kost.. Men först provar jag att äta mer nötter, frön och mandel! Fick tips från min BM om detta, samt att inte dricka mjölk kaffe eller te i samband med att jag äter då det försämrar upptagningen av järn - Om jag kan komma till bukt med yrseln utan vitamin-tillskott så vore det ju skönt
  • Sopp

Ååå jag ska inte på RUL förän den 29e oktober - dagarna går verkligen långsamt nu! Först och främst vill jag ju se att allt är som det ska - Sedan är jag ju självklart nyfiken på om det är en tjej eller kille =) Jag vill ju hemskt gärna ha en tjej då jag har växt upp med 3 bröder och tycker att det räcker med men i familjen, men jag tror att det är en kille för bilden som togs vecka 12+5 med tydlig insikt mellan bäbis-benen ser helt klart ut som en kille!

Har ni börjat fundera på namn?  

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014