• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84
    MagdalenaZ skrev 2013-10-09 10:22:41 följande:
    Ni som vet könet på barnet, hur blev resultatet jämförelsevis med de olika test som finns? Vad hade ni för inre känsla i början, flicka eller pojke?     
    Redan ett par månader innan jag vart gravid så drömde jag ofta om att vi fick en liten son. Tack vare mina drömmar så har jag alltid trott att vi kommer få en pojke först, vilket stämde :D
  • Lovely90
    Sopp skrev 2013-10-09 12:18:22 följande:
    Ååå jag ska inte på RUL förän den 29e oktober - dagarna går verkligen långsamt nu! Först och främst vill jag ju se att allt är som det ska - Sedan är jag ju självklart nyfiken på om det är en tjej eller kille =) Jag vill ju hemskt gärna ha en tjej då jag har växt upp med 3 bröder och tycker att det räcker med men i familjen, men jag tror att det är en kille för bilden som togs vecka 12+5 med tydlig insikt mellan bäbis-benen ser helt klart ut som en kille!

Har ni börjat fundera på namn?  
    Haha. Lite som mig då, har också tre bröder så skulle väldigt gärna vilja ha en tjej. Sambon och bröderna hoppas dock på en kille, men bara allt är bra så är jag glad. Mamma tror dock att det är en tjej pga alla hormonplitor och finnar jag fått. Jag har också en liten känsla av en tjej men försöker intala mig en pojke. Haha.
  • Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-10-09 11:49:19 följande:
    Någon som har/ska börja äta järntabletter?

jag äter järntabletter och har gjort 4 veckor tillbaka. Min bm sa att jh skulle äta de då jag hade lågt järnvärde i blodet.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-09 10:44:59 följande:

Klart att du ska vara hemma om du inte mår bra. Man ska tänka på sig själv & bebisen i första hand.

Alla mina drömmar jag haft att jag föder barn har varit en pojke. Min man har hela tiden sagt pojke. Hela min släkt består av flickor så jag tänkte att det säkert är en tjej. Bikarbonat testet visade pojke, kinesiska kalendern en flicka & ring testet samt hjärtljud en pojke.

Jo men samtidigt blir man lite skraj inför lönen, med karensdagar och sjuklön så får man tillslut ingen lön.. hur ska man då ha råd med allt :)

Ja oj, du har verkligen haft 50/50 chans på båda.. 

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2013-10-09 13:32:28 följande:
    Haha. Lite som mig då, har också tre bröder så skulle väldigt gärna vilja ha en tjej. Sambon och bröderna hoppas dock på en kille, men bara allt är bra så är jag glad. Mamma tror dock att det är en tjej pga alla hormonplitor och finnar jag fått. Jag har också en liten känsla av en tjej men försöker intala mig en pojke. Haha.

Jag har fått världens sämsta hy sen jag blev med barn. Finnar, plitor fet hy. Och håret ska vi inte prata om. De säger att om man bär på en flicka så tar hon mammans skönhet. Stämmer ju inte på mig då.
  • Prinsessan på ärten
    jag äter en balanserad kost och det järn som finns i gravidvitaminerna (107 % av rdi) men det räcker tydligen inte....
    så nu äter jag extra (100 mg, rdi är 15 mg :) så ska bli intressant att se vad mina blodvärden säger hos Bm den 24e...

Jag har alltid haft kassa blodvärden, är blodgivare och åker alltid på extra järntabletter när jag är där.
    Tycker inte att det gjort mig trött, yr eller "dålig i magen" men säger bm att jag har kasst blodvärde så knaprar jag gladerligen tabletter.

säger på förpackningen att de inte ska ätas i samband med mat så har tagit för vana att äta dem när jag är uppe och kissar på natten :) 
  • Tinapina

Jag är lite orolig hur det blir med magen när jag börjat med dem, kan ju bli hur som helst:/ vi är nog klara över namn och kallar vårt pyre det dagligen:)

• Zobeideh

Namn har vi oxå klara både flick och pojknamn. Nu är det inte många dagar kvar till RUL

• MagdalenaZ

Äter dem sedan jag blev gravid, har haft dåliga blodvärden sedan något år tillbaka och behöver fylla på!
    Niferex tror jag de heter . 
  • MagdalenaZ

Jag har namn klart om det blir en flicka, men pojke blir svårare.. sen har vi nästan sagt att blir det flicka får jag bestämma, pojke får sambon... det är därför jag håller tummarna för flicka Oskyldig

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014