• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Magdalenaz. Har din mage reagerar på tabletterna? Niferex är det också jag ska äta. Ska börja från vecka 20 så nästa vecka startar jag och jag har ju inte tid hos BM förrän i vecka 25 så det är väl bara att knapra på. Annars äter jag folsyra och d-vitamin som tillskott.

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-10-09 15:32:31 följande:
    Magdalenaz. Har din mage reagerar på tabletterna? Niferex är det också jag ska äta. Ska börja från vecka 20 så nästa vecka startar jag och jag har ju inte tid hos BM förrän i vecka 25 så det är väl bara att knapra på. Annars äter jag folsyra och d-vitamin som tillskott.

Enligt BM hade jag bra järnvärde när det testades vecka 12. Men det ändras ju. Inte fått veta om jag ska äta tabletter. Ska inte heller träffa BM fören vecka 25. Känns stort glapp mellan inskrivning & nästa samtal.
  • Tinapina

Längtanefterlilladig. Man tog ju blodprov vid inskrivning och då såg det bra ut men de tog ett annat prov med för att kolla reserverna. Några veckor efter inskrivning så fick jag ett brev där det stod att mina reserver skulle behövas fyllas på efter vecka 20.

Tror tiden fram tills nästa besök rusar fram, hoppas det iallafall :)

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-10-09 15:51:37 följande:
    Längtanefterlilladig. Man tog ju blodprov vid inskrivning och då såg det bra ut men de tog ett annat prov med för att kolla reserverna. Några veckor efter inskrivning så fick jag ett brev där det stod att mina reserver skulle behövas fyllas på efter vecka 20. Tror tiden fram tills nästa besök rusar fram, hoppas det iallafall :)

Jaså. Jag tror inte jag tog sånt prov
  • Zobeideh

Jag har oxå stort glap till nästa gång jag ska träffa BM. Jag ska träffa henne den 21 november. Känns som en evighet tills dess haha. Men de va bara nu i början sen skulle man träffas rätt ofta va jag har uppfattat det som :)

• Lovely90

Enligt min BM så behöver jag inte äta järntabletter på hela tiden, mitt järnförråd var tydligen så bra. Skönt! Hoppas det innebär att jag inte kommer bli trött heller.

Gällande namn så har vi flicknamn klart, pojknamn råder det delade meningar om men vi har några förslag som vi diskuterar. Har dock legat lågt med namndiskussionerna det senaste. Tror vi känner att vi hinner bestämma det tids nog ändå :). 

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-09 14:00:02 följande:

Jag har fått världens sämsta hy sen jag blev med barn. Finnar, plitor fet hy. Och håret ska vi inte prata om. De säger att om man bär på en flicka så tar hon mammans skönhet. Stämmer ju inte på mig då.
    Det kanske gömmer sig en flicka trots allt ;). Ultraljudet är ju inte 100% säkert, vet flera stycken som fått fel vid ultraljudet. Då har de planerat helt och hållet efter det, renoverat barnrum osv. En av anledningarna till att vi inte tar reda på det. Plus att vi vill ha det som en överraskning till den stora dagen så att vi vid första mötet kan bestämma "vem" den lilla personen är med namn och så :)
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2013-10-09 16:27:59 följande:
    Det kanske gömmer sig en flicka trots allt ;). Ultraljudet är ju inte 100% säkert, vet flera stycken som fått fel vid ultraljudet. Då har de planerat helt och hållet efter det, renoverat barnrum osv. En av anledningarna till att vi inte tar reda på det. Plus att vi vill ha det som en överraskning till den stora dagen så att vi vid första mötet kan bestämma "vem" den lilla personen är med namn och så :)

Nej helt 100 % är det ju inte. Ska göra UL igen vecka 32 då lär man se. Men både jag, min man & BM såg tydligt en snopp.
  • Natt

Vi ska inte heller ta reda på vad det bor i min mage.
    Men den som bor där inne sparkade nyss till min hand!!! Så underbart!! synd bara att "pappa" jobbar 40 mil bort och går inte att prata med i telefon för han har ingen täckning. Svårt när man vill dela med sig. Tur han kommer hem imorrn kväll för att följa med på ultraljudet på fredag.

Namn på en flicka har vi klart så hoppas det blir det namnet som passar om det är en flicka som tittar ut.
    Pojknamn har vi ett som är på bägge listor men det är på min lista som ett nja och inte som ett klart JA som vissa andra är. (De som är JA kan han knappt tänka sig ens :P)

Nä nu ska jag koka lite te och hoppas att det kommer nån spark till :)     

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-09 15:37:21 följande:

Enligt BM hade jag bra järnvärde när det testades vecka 12. Men det ändras ju. Inte fått veta om jag ska äta tabletter. Ska inte heller träffa BM fören vecka 25. Känns stort glapp mellan inskrivning & nästa samtal.

Ska du verkligen inte träffa BM tidigare, låter som det gåt lite får långt emellan. 
    om du kan, försök att få träffa henne 1-2 extra gånger innan vecka 25. 
    Ditt järnvärde kan ju ändras rätt så drastiskt under den här tiden.    
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014