• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Vi följer ett "standard" protokoll vilket innebär:

Inskrivning v 12

Rul v 18

BM träff v 25

BM träff v 30

BM träff v 34

BM träff v 36

BM träff v 38

BM träff v 40

Om jag inte minns fel. Har ett schema liggandes här någonstans som hon fyllde i och gav oss vid inskrivningen.

• stjärne

Hej alla!
    Har inte skrivit i denna tråden innan (tror jag), men jag är gravid i vecka 20. BF 4 mars och idag på ultraljudet fick jag veta att jag ska få en liten kille! Jag frågade barnmorskan flera gånger om hon var säker och hon sa att hon var 100% säker på att det är en pojke så jag är så glaaaaaaaaaad nu!! :) 

• carina87

DET SPARKAR :D

Jag kände som en liten fisk för några veckor sedan, men ikväll är det verkligen tydligt! :D vill känna meeeeer! (17+6)

• Zobeideh

Tinapina: det stämmer med mitt oxå där är ett mellanrum så kommer inte heller träffa BM innan vecka 25 tror jag de e.

• Zobeideh

Carina87 åh va härligt jag hoppas oxå kunna känna snart. Denna veckan är den första vecka jag kunnat känna av den i magen och vetat säkert att de e den men sambon har tyvärr inte kunnat känna något än. Vecka 17+2 :)

• carina87
    Zobeideh skrev 2013-10-09 21:17:40 följande:

Carina87 åh va härligt smile1.gif jag hoppas oxå kunna känna snart. Denna veckan är den första vecka jag kunnat känna av den i magen och vetat säkert att de e den men sambon har tyvärr inte kunnat känna något än. Vecka 17+2 :)

Nej min sambo har inte heller känt något och jag vet att han längtar järnet.
  • majsa88

Hur har ni upplevt de första rörelserna och när? Jag är i vecka 15+3 o känner som muskel ryckningar 2-3 stycken i rad. O det brukar jag ha lite här o där . Men är osäker om det är bebis. Det händer ungefär 2-3 gånger per dag. Det går väldigt fort, hinner inte känna efter. Men som sagt, ör väldigt osäker på om det är bebis

• Längtanefterlilladig

Trodde verkligen att illamåendet var över. Men denna veckan är det tillbaks igen.

Idag är en verkligt hopplös dag. Kräkte upp frukosten, mellanmålet & nu all lunch. Fattar inte att vissa dagar är så & andra går bra. Det är skit jobbigt & energin är nere på noll.

Ändå äter jag ofta. SÅ JOBBIGT.

• anaconda
    Tinapina skrev 2013-10-09 19:47:05 följande:

Vi följer ett "standard" protokoll vilket innebär:

Inskrivning v 12

Rul v 18

BM träff v 25

BM träff v 30

BM träff v 34

BM träff v 36

BM träff v 38

BM träff v 40

Om jag inte minns fel. Har ett schema liggandes här någonstans som hon fyllde i och gav oss vid inskrivningen.

Vi har exakt samma dock fick vi ett extra samtal nu v 17 då mitt BMI va högt men de enda hon prata om va typ mat och typ dumförklarade allt jag åt och jag äter inte så mycket socker varken innan grav eller under grav, hade gått upp nästan 3kg så de är helt normalt
  • MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-10-09 15:32:31 följande:
    Magdalenaz. Har din mage reagerar på tabletterna? Niferex är det också jag ska äta. Ska börja från vecka 20 så nästa vecka startar jag och jag har ju inte tid hos BM förrän i vecka 25 så det är väl bara att knapra på. Annars äter jag folsyra och d-vitamin som tillskott.

Min mage protesterar oerhört! Men jag försöker balansera det med både mat (kiwi, plommon och linfrön), försöker röra på mig (är extremt trött efter arbetsdagar) och fiskolja för gravida. Jag fick som sagt reda på ganska snart att jag hade dåliga blodvärden trots att jag åt järntabletter var 3dje dag, så jag fick öka på och nu äter jag slaviskt varje dag! 

När det kommer till rörelser av bebis känner jag oerhört lite, lite fladder, bara på kvällarna när jag ligger och vilar... 

v16+6 idag! imorgon v17+0!! Solig   
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014