• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Hej!
    Får man hoppa in i denna tråden? Jag är med i en annan som inte är lika aktiv och vill gärna skriva av mig lite :) Väntar första barnet och är 22 år, bor i stockholmsområdet.  Är i vecka 19 och var på RUL häromdagen. Fick veta att jag väntar en liten pojke och allt ser bra ut :) Är så sjukt lycklig! Vägde mig igår och såg att jag gått upp 6 kilo sedan inskrivningen. Är det för mycket? Hur mycket har ni gått upp i vikt? :)

• Heene

Samma dag som jag gick in i v. 17 så kände jag första rörelsen. Det var som om nån petade mig med ett finger snabbt inifrån magen. Var inte säker på då att det var bebis, men sen dess (exakt en vecka idag) så har jag känt detta ett par gånger eller fler per dag. Kan tom känna det utifrån om jag hinner lägga dit handen och det kommer fler sparkar i rad =)
    Och igårkväll  när vi gick och la oss så fick sig sambon 2 sparkar i rad mot sin hand när han höll den på magen =) första ggn som han fick känna bebis. Lycka!

Gick idag in i vecka 18 och senaste 2 dagarna har det sparkats otroligt mkt där inne Hjärta
    Känns lite konstigt att från att ingenting känna till att det sparkar titt som tätt på bara några dagar =)

• LillCris

Kul för er som känner sparkar, själv känner jag fortfarande ingenting, kanske nått litet ryck på kvällen om jag ligger på rygg men är inte övertygad. Går in i v.20 på lördag. Någon stor bebis mage har jag inte heller fått... Ska på RUL på måndag morgon så får väll hoppas allt är ok, antar att alla är olika!

• Filippa85
    LillCris skrev 2013-10-10 15:31:10 följande:
    Kul för er som känner sparkar, själv känner jag fortfarande ingenting, kanske nått litet ryck på kvällen om jag ligger på rygg men är inte övertygad. Går in i v.20 på lördag. Någon stor bebis mage har jag inte heller fått... Ska på RUL på måndag morgon så får väll hoppas allt är ok, antar att alla är olika!

Jag kände lite sprattel i v.18 men har haft det lite lugnare nu (också v. 20 på lördag, BF 8/3). Var på rul förra fredagen och allt såg toppen ut, men vi kollade inte könet, det var dessutom en envis krabat som låg med benen i kors så jag tror inte att det hade synts även om vi velat se könet. 
    Nu ska jag försöka att släppa oron lite grann, det blir lätt att man jämför sig med allt man läser och hör och tror att något är fel om man gått upp för mycket/lite, om magen är mindre eller sparkarna svagare... Min mage syns rejält nu om jag har tighta kläder, har gått upp cirka 1,5 kg.
  • Joma

Usch när ska illamåendet släppa egentligen? Man fick höra så ofta i början "stå ut till vecka 12 å sen blir de bättre" JO visst! Mår illa varenda dag å de bara kommer från ingenstans å då blir man som helt apatisk å vågar inte röra sig för man är rädd att kräka!

Känner inte av bebis alls heller :/ Lång till RUL också! Är i vecka 17 å bebis levde iaf vecka 13 så man får ju hoppas på de bästa även om man oroar sig hela tiden!

• Zobeideh

Åhhh låt dagarna gå snabbt vill ha den 21 oktober nuuuu så de kan vara dax för RUL. Vill se min bebis som jag inte sett sen vecka 7!!!! :-P

• Längtanefterlilladig
    LillCris skrev 2013-10-10 15:31:10 följande:

Min mage har knappt vuxit sedan vecka 14.

Moderkakan i framvägg. Känner knappt något heller. Trodde inte bebis levde när jag var på RUL i tisdags. Eftersom magen är mest fet & inte bebisrund. Men där var en 18 cm lång pojke
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-10-10 16:08:06 följande:
    Usch när ska illamåendet släppa egentligen? Man fick höra så ofta i början "stå ut till vecka 12 å sen blir de bättre" JO visst! Mår illa varenda dag å de bara kommer från ingenstans å då blir man som helt apatisk å vågar inte röra sig för man är rädd att kräka!

Känner inte av bebis alls heller :/ Lång till RUL också! Är i vecka 17 å bebis levde iaf vecka 13 så man får ju hoppas på de bästa även om man oroar sig hela tiden!

Samma här. Kräker 1-3 ggr/dag. Är i vecka 18
  • majsa88

Jaha okej. Där ser man, vad roligt. Idag käns det som en bubbla som spricker i livmodern. Är säker nu på att det är vår lilla bebis :)

• Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2013-10-10 12:52:34 följande:
    Hej!

Får man hoppa in i denna tråden? Jag är med i en annan som inte är lika aktiv och vill gärna skriva av mig lite :) Väntar första barnet och är 22 år, bor i stockholmsområdet.  Är i vecka 19 och var på RUL häromdagen. Fick veta att jag väntar en liten pojke och allt ser bra ut :) Är så sjukt lycklig! Vägde mig igår och såg att jag gått upp 6 kilo sedan inskrivningen. Är det för mycket? Hur mycket har ni gått upp i vikt? :)

Välkommen & Grattis. Låter väl som normal viktuppgång. Jag har spytt sen vecka 8 tills nu vecka 18. Så jag har gått upp 0.5 kg. Men det är skillnad.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014