• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Mango08 skrev 2013-10-10 19:24:46 följande:
    Hur har ni andra gjort med barnvagnar? Har ni köpt någon ännu? Jag har vart helt inne på att köpa en Brio go, men har nu även hittat Teutonia Mistral s. Bägge vagnar verkar vara ganska så likvärdiga, men Teutonian kan man ändra håll på handtaget (dra det över vagnen så de hamnar på motsatt sida) så att man får det stora hjulen längst fram vilket ska vara en fördel vid snö/terräng. Någon som har någon åsikt om dessa två vagnar? Jag har beslutsånget :P

Lutar åt en brio smile här :)
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: jasså har hon varit här länge? Ja här är varmt och gott 30 graders värme så man klagar inte precis

• Zobeideh

Tinapina: du är inte ensam jag rusade upp i vikt. Vid inskrivningen hade jag gått upp 6 kg nu är det säkert mer haha

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-10 16:50:34 följande:

Samma här. Kräker 1-3 ggr/dag. Är i vecka 18
    Stackars dig!! Jag kräks inte jätteofta men har gjort de å de känns som de räcker i å med min sjukt stora fobi mot att kräka! Jag får riktig panikångest :/
  • Joma

Tror inte man ska tänka så mycke på vikten! I slutändan har vi nog gått upp lika mycke allihopa bara de att de fördelar sig olika. Jag har inte gått upp så mycke nu men jag lär vagga fram som Pingu med över 30 kilo plus i slutet. Haha!

• Lovely90

Jag har hittills gått upp 1,5h kg på vågen här hemma. Gick in i v20 idag. Hoppas att det nätet blir allt för många extra kilon :)

• tvetalan

Jag har gått o kärat ner mig i bugaboo buffalo vagnen. När ska man egentligen beställa/köpa? Vill inte vara ute FÖR tidigt heller. Funderar på att beställa i januari först men får se hur det blir. Bilbarnstol har vi redan fixat, babyskydd kanske det kallas förresten ;)

• Sopp
    Mango08 skrev 2013-10-10 19:24:46 följande:
    Hur har ni andra gjort med barnvagnar? Har ni köpt någon ännu?

Jag har vart helt inne på att köpa en Brio go, men har nu även hittat Teutonia Mistral s. Bägge vagnar verkar vara ganska så likvärdiga, men Teutonian kan man ändra håll på handtaget (dra det över vagnen så de hamnar på motsatt sida) så att man får det stora hjulen längst fram vilket ska vara en fördel vid snö/terräng. Någon som har någon åsikt om dessa två vagnar? Jag har beslutsånget :P

Vi har inte köpt någon än, tänker köpa begagnad så får se vad utbudet är. Så länge den är relativt lätt och smidig att packa ihop + ingen stark färg så är jag nöjd =)
  • majsa88
    Lovely90 skrev 2013-10-10 20:45:54 följande:

Lutar åt en brio smile här :)
    jag har köpt en brio smile, svart Glad
  • majsa88
    Tinapina skrev 2013-10-10 20:33:37 följande:
    Herregud jag måste ju va den som gått mest upp i vikt av alla här! :) fattar inte hur ni andra gör som inte gått upp mer än ngt kilo. Hela min kropp blev som en svamp och suger åt sig av allt!
    jag har gått upp 8 kg sen graviditeten. har typ panik !! ser ut som en köttbulle nu. o året innan jag blev gravid var jag i en väldigt stressad period o gick upp 10 kg. så sammanlagt 18 kg, o mer blir det. herregud, trodde aldrig jag skulle ha ångest över min vikt när jag är gravid, men jo visst. har världens ångest !! Skrikandes
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014