• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-10 16:43:06 följande:
    Åhhh låt dagarna gå snabbt vill ha den 21 oktober nuuuu så de kan vara dax för RUL. Vill se min bebis som jag inte sett sen vecka 7!!!! :-P

Spännande. När reser ni?
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-10 16:51:46 följande:
    Jaha okej. Där ser man, vad roligt. Idag käns det som en bubbla som spricker i livmodern. Är säker nu på att det är vår lilla bebis :)

Mysigt
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-10 17:10:00 följande:
    Längtanefterlilladig: vi är utomlands nu åker hem igen på söndag

Lyckost. Varmt & gott?

Min bästa kompis är i Turkiet nu me
  • SussiH

Skriver väldigt sällan här, men läser varje dag! :)

Händer massor just nu, går in i vecka 20 på lördag. Igår kände jag barnet sparka för första gången. Var så oerhört tydligt. Min sambo kom springandes in i sovrummet i hopp om att han kanske mot alla odds också hade kunnat känna. Men känns bara från insidan ännu. Det var riktigt coolt för mig, men min sambo blev lite besviken. Tror han känner sig lite utanför ibland. 

Idag har jag vart på glukosbelastings test. Alltså kolla så jag inte har graviditetsdiabetes. Jag hade 3,5 innan jag fick dricka den där äckliga sockerblandingen. Och 2 timmar senare hade jag 6,5 vilket också var mycket bra. Kändes riktigt skönt! 

Och imorgon är det dags för RUL! Jag håller på längta ihjäl mig. Trodde aldrig det skulle bli fredag, men ÄNTLIGEN är torsdagen nästan slut! :) 

• Ziiah

Var på ett café förut, skulle betala och kände hur allt bara började snurra och kännas tungt i huvudet. Det blev svart/suddigt för ögonen men jag hann sätta mig på närmsta stol, så jag svimmade inte.
    Så fort jag satt mig började det bli lite bättre men då kom illamåendet istället och jag fick panik, försökte kolla vart närmsta toalett fanns. Som tur var så försvann illamåendet också innan, så jag slapp spy.

Ska ta kontakt med bm och se om det finns något mot lågt blodtryck... Jag hade 105/50 på inskrivningen och när jag låg inne på sjukhuset pendlade undertrycket mellan 35 och 49...
    Är annars ständigt trött och yr... Om det fortsätter så här kommer jag svimma flera gånger nu under graviditeten, det är jag övertygad om.
    Någon mer som har lågt blodtryck som känner av det?

• Mango08
    MagdalenaZ skrev 2013-10-08 13:51:14 följande:

Ja det är en riktig djungel kring försäkringar!
    Jag kan nog tänka mig att du inte behöver något särskillt intyg för att teckna försäkringen, men om ifall att det händer något behöver du intyg på att det funnits en graviditet!

www.gravidförsäkring.se/jamfor-gravidforsakri...

Lite om kostnader och när du kan teckna. 

Men är det någon som är lite påläst kring försäkringar??    

Jag satt en hel dag och läste på och skrev ner alla för och nackdelar med olika gravidförsäkringar. Kom fram till att TryggHansas utökade försäkring var överlägsen på många sätt, det ingick mycket i den! =)
  • Mango08

Hur har ni andra gjort med barnvagnar? Har ni köpt någon ännu?

Jag har vart helt inne på att köpa en Brio go, men har nu även hittat Teutonia Mistral s. Bägge vagnar verkar vara ganska så likvärdiga, men Teutonian kan man ändra håll på handtaget (dra det över vagnen så de hamnar på motsatt sida) så att man får det stora hjulen längst fram vilket ska vara en fördel vid snö/terräng. Någon som har någon åsikt om dessa två vagnar? Jag har beslutsånget :P

• Natt

Här är en till som fortfarande mår illa, vissa dagar är det värre än andra och idag har jag en riktigt bra dag känner mig jättepigg och glad. Ultraljud imorrn ser så fram emot det. Har tecknat min lokala sparbanks gravidförsäkring idag. Pappan var också försäkrad där det kändes bra.

• Tinapina

Herregud jag måste ju va den som gått mest upp i vikt av alla här! :) fattar inte hur ni andra gör som inte gått upp mer än ngt kilo. Hela min kropp blev som en svamp och suger åt sig av allt!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014