• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp
    SussiH skrev 2013-10-17 09:35:48 följande:
    Nån mer som har extrema problem med torra slemhinnor. Näsan är alltid torr och väldigt täpt, och varje gång jag snyter mig börjar jag blöda näsblod. Och mitt underliv är som en jäkla öken. har fått nån salva som jag ska smörja underlivet med, men hjälper absolut inget alls. Och inte nog med det så verkar det som att jag fått åderbråck i underlivet. Väntar på att barnmorskan ska ringa upp så man får en tid och möta henne, så trött på att muffen inte längre är sig lik. Kan ju inte njuta av sex längre. :(

Jag har motsatt problem, mitt underliv är som Niagarafallen och har så varit sen vecka 10 typ! Så du kan ju iaf trösta dig lite med att du slipper byta trosor två gånger per dag för att undvika att "lukta kvinna" på 10 meters avstånd!
  • j3nnyy

Är det bara jag som tycker det allra viktigaste är att bebisen är frisk och mår bra? Är det vanligt att man har en stark längtan efter en pojke eller flicka? Har en vän som precis som du flowers känner sig både glad och ledsen att hon ska få en pojke. Är de någon speciell anledning till att du vill ha flicka? Absolut inte illa menat, är bara nyfiken. Jag är "bara" 22 år, så jag känner att jag har tid på mig att skaffa fler barn och kanske kan få en av varje. Annars är jag bara så glad att allt såg fint ut med våran tjej.

• Zobeideh

Vi vill bara att barnet ska vara frisk. Vi strunta i va det blir. Självklart har man ju alltid en liten önskan men de e inte så att vi blir besvikna om de inte blir de. För 3 år sen hade jag kanske sagt: JAG VILL HA EN FLICKA men efter att ha kämpat så länge som vi gjort så är jag bara glad att där är något och hoppas självklart på att de ser bra ut på RUL. :)

• Zobeideh

Men som du skriver j3nnyy så har jag själv vänner som reagerat så att dem blivit lite besvikna.

• Hallonpaj88

Jag tycker det är konstigt att bli besviken?? Ok att man blir chockad men besviken..viktigast är väl att sitt barn är friskt? Jag har alltid velat ha en flicka men blir det pojke kommer jag nog först bli chockad men lika glad ändå:)

• Sopp
    Zobeideh skrev 2013-10-17 18:53:04 följande:
    Men som du skriver j3nnyy så har jag själv vänner som reagerat så att dem blivit lite besvikna.

För mig handlar det lite om att jag ser mig själv tillsammans med en dotter och gör lite såhär mamma-dotter-grejer, sånt mysigt som jag och min mamma har gjort. Sen har jag väldigt många bröder också vilket kanske spelar in. Men jag kommer ju inte bli ett dugg besviken om det är en kille - även om det inte motsvarar den bild jag ofrivilligt får upp i huvudet när jag tänker på mig och mitt barn när vi julpysslar till exempel
  • Hallonpaj88
    Sopp skrev 2013-10-17 19:07:12 följande:
    För mig handlar det lite om att jag ser mig själv tillsammans med en dotter och gör lite såhär mamma-dotter-grejer, sånt mysigt som jag och min mamma har gjort. Sen har jag väldigt många bröder också vilket kanske spelar in. Men jag kommer ju inte bli ett dugg besviken om det är en kille - även om det inte motsvarar den bild jag ofrivilligt får upp i huvudet när jag tänker på mig och mitt barn när vi julpysslar till exempel

Jag är precis likadan och har två bröder. När jag fantiserar om mig som mamma ser jag en flicka men har läst att det är lättast för oss kvinnor att referera till. Många blivande pappor ser en son framför sig. Lät logiskt tycker jag :)
  • MiniMatrix

På tal om kön, jag har hela tiden trott att det är en pojke. Varit såå säker på det och hade pojknamn och allt klart. Sen på rul visar det sig att det är en flicka. Ja, hur ska man ta det? Nu måste jag ställa om mig helt. Går igenom alla flicknamn jag kan komma på men inget är bra nog, suktar efter alla tuffa babykläder som riktar sig till pojkar.. 

Jag kommer snart att ha kommit ur chocken och troligtvis vara helt lyrisk över alla typiska flicksaker. Men har man ställt in sig på något tar det tid att ställa om sig. :) 

• Lovely90

Fattar inte hur man kan vara besviken på könet när man väntar ett friskt barn. Jag vill någon gång i mitt liv ha en dotter, som jag kan få samma kontakt och relation till som jag och min mamma har. Jag har tre bröder så aug vet att mor och dotter har andra band. Samtidigt så gör det mig ingenting om jag bara får söner heller, för mor och son har också väldigt speciella band fast på ett annat sätt. Tycker nästan det är oförskämt att säga att man är besviken på att det är en pojke. Vi vet inte vad det blir, utan väntar tills dess att bebisen kommer, just avd en enkla anledningen att det spelar oss ungen roll, vi väntar ett barn som vi längtar enormt efter!

• Sopp
    MiniMatrix skrev 2013-10-17 19:19:56 följande:
    På tal om kön, jag har hela tiden trott att det är en pojke. Varit såå säker på det och hade pojknamn och allt klart. Sen på rul visar det sig att det är en flicka. Ja, hur ska man ta det? Nu måste jag ställa om mig helt. Går igenom alla flicknamn jag kan komma på men inget är bra nog, suktar efter alla tuffa babykläder som riktar sig till pojkar.. 

Jag kommer snart att ha kommit ur chocken och troligtvis vara helt lyrisk över alla typiska flicksaker. Men har man ställt in sig på något tar det tid att ställa om sig. :) 

Ja vi plockar namn helt utifrån tesen att det är en kille vi ska få (tyckte mig se en snopp på CUB) så nu när jag själv anser att jag har det perfekta namnet kommer det ju va tråkigt att inte få använda det ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014