• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Lovely90 skrev 2013-10-17 19:34:24 följande:
    Fattar inte hur man kan vara besviken på könet när man väntar ett friskt barn. Jag vill någon gång i mitt liv ha en dotter, som jag kan få samma kontakt och relation till som jag och min mamma har. Jag har tre bröder så aug vet att mor och dotter har andra band. Samtidigt så gör det mig ingenting om jag bara får söner heller, för mor och son har också väldigt speciella band fast på ett annat sätt. Tycker nästan det är oförskämt att säga att man är besviken på att det är en pojke. Vi vet inte vad det blir, utan väntar tills dess att bebisen kommer, just avd en enkla anledningen att det spelar oss ungen roll, vi väntar ett barn som vi längtar enormt efter!

Jag håller helt med dig! Fast vi kommer ta reda på könet för vi är för nyfikna men jag tycker oxå det är sjukt att bli besviken när det finns barnlösa par eller de med sjuka barn.
  • Zobeideh

Nä jag förstår själv inte hur man kan bli besviken. Jag är själv inställd på pojke nu har känt de på mig sen jag plussa så om de visar flicka blir man nog lite paff men ändå riktigt glad. Som många skriver det här mor och dotterrelation vill jag själv gärna ha men om de blir nu eller nästa barn de får vi se :) vi kollar oxå nu för vi är nyfikna plus jag vill veta va vi ska köpa för kläder. Tycker de e så himla svårt med neutrala kläder. Finns inte mycket av de tyvärr!

• Heene

Jag har haft som magkänsla så länge nu att vi väntar en pojke så det skulle nog bli konstigt ett tag om den känslan inte stämde =) för den är så stark. Men självklart vågar jag inte lita på magkänslan helt i detta fall.
    Har nog hela mitt liv längtat lite mer till en flicka, men jag kan inte säga att jag skulle bli gladare om så blev.
    För även om jag försöker att inte tänkta kön på barnet i magen än så har det liksom förlikat sig med en pojke helt automatiskt =) råkar tom säga han ibland när jag pratar om hEn.
    Vi kommer inte att ta reda på könet för för oss spelar det ingen som helst roll och jag vill ha kvar den överraskningen till BF-dagen =)

Däremot så har vi betydligt lättare att komma på flicknamn. Än så länge har vi bara ett pojknamn som känns rätt.
    Åh vad jag vill att mars ska komma nu =P Vill ligga på bb och ha ONT haha.

• Zobeideh

Haha själv är man livrädd för förlossningen. Visst längtar man tills man får sitt mirakel i famnen men jag har under hela mitt liv haft panik för förlossningar så detta blir spännande. Hade inte barnläkarna varit såå stark så hade jag aldrig skaffat barn :-P

• Joma

Kan tyvärr inte heller förstå hur man kan bli besviken över vilket kön bäbis har.. Jag blir nästan ledsen för jag tänker på alla dem som inte kan få barn, dem som får sjuka barn eller dem som kommer på RUL och upptäcker att barnet har dött! Man kan visst ha en önskan men att bli besviken å uppriktigt ledsen över de känns bara fel för mig!

• Heene
    Zobeideh skrev 2013-10-17 20:18:33 följande:
    Haha själv är man livrädd för förlossningen. Visst längtar man tills man får sitt mirakel i famnen men jag har under hela mitt liv haft panik för förlossningar så detta blir spännande. Hade inte barnläkarna varit såå stark så hade jag aldrig skaffat barn :-P
    Jag har under nästan hela mitt liv haft en stor längtar till att få vara gravid och att få föda barn. Har alltid vart extremt fascinerad över just den biten.
    Däremot så har "att ha barn-biten" efteråt skrämt mig ngt enormt =P
    så det har vart den längtan som jag har fått vänta in under många år. Och det som krävdes var tydligen att träffa rätt man i mitt liv =)
    Från att ha haft nästan skräck över att faktiskt bli mamma en dag till att jag vill ha barn nu! gick fort när jag träffade sambon =)
  • Zobeideh

Fascinerad har jag oxå varit och det är jag än. Just hela denna biten att jag har lixom en människa i min mage och just hela denna proceduren :-P
    Jag har alltid sagt att jag aldrig ska ha barn just för skräcken men när jag träffa min sambo va de precis som du skrev då ändrade allt sig. Han ville jag ha barn med och dela mitt liv med. Så de krävdes bara rätt man här med

• flowers

ÄR GLAD!  Handlar inte om att jag inte glädjs men är besviken då min kille har propsat på att det skulle bli en tjej och målat upp bilder...
    BM sa att man får känna så här, vara ledsen, vara besviken, känna att man hellre skulle vilja ha en dotter.
    Synd att jag inte kan dela med mig av hela min situation, då skulle ni förstå. Gråter
    Nog min kille som blev mest besviken och jag kände lite lika.
    Svårt att inte bli påverkad av den andra...

• j3nnyy

Det var absolut inte menat som kritik mot dig! Utan bara ett försök till att förstå

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014