• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek

Jag ville gärna ha en tjej först. Har småsyskon av båda könen och tyckte min syster var överlägset lättast.

Min man ville helst ha en pojk först. Han pratade mycket om bilbanor, trädkojor och ishockey och sa att tjejer må vara lättare när de är små, men "när de får problem som inte jag förstår" då är det min dotter inte vår;)

Nu när det visar sig vara en tjej så tror jag vi båda insett att man nog kan göra precis samma med dem tills de själva blir så stora att de väljer lekar och kompisar. Jag hade själv bilbana när jag var liten.

Kan dock förstå Flowers om ni blev chockade av beskedet först, men tror att när ni väl har landat så kommer ni glädjas åt er kille. Och att allt såg bra ut. För det är vi nog rätt samstämmiga om att den lilles/lillas hälsa har högsta prio:)

• Prinsessan på ärten

Jag har hört att pojkar är lättare... ( sambon är 4 bröder, jag äldst av 3 systrar) kan ju säga att jag inte velat vara min egen mamma i tonåren.

Har därför alltid tänkt att det vore så praktiskt med en 2 år äldre storebror som kan ha koll på lilla dottern i skolan... Inte överbeskyddande... Men liksom ett par extra ögon på de där pundarpojkvännerna så sambon slipper slåss :)

Men man kan ju inte bestämma, och det blir aldrig som man tänkt. Får vi storebror och lillasyster kan jag ju ge mig fan på att han drar med henne på fester och bjuder på sprit.... Hua!

Nej jag stannar nog på 3 års åldern jag med... Tänka på tonåren är lika skrämmande som att googla missfall.... Och det är ju såååå långt dit, vi har gott om saker att oroa oss för innan dess :)

Bebis först! Könlös liten rosa snäll skrynklig bebis som luktar gott. :)

• Hallonpaj88

Nu ska jag säga nåt jättetöntigt. Jag har hela tiden hoppats på flicka för att kunna köpa alla söta Newbie kläder för jag tycker det finns mest för tjejer :P Det är enda anledningen till varför jag hoppats på tjej.
    Haha förlåt känner jag jättedum :P
    Oavsett om vi får en flicka eller pojke hoppas jag att vi behandlar de lika. Nu är ingen av oss någon sportfåne men vill min sambo ta med dottern (om det blir det) på hockeymatch så får han göra det.
    När jag var liten satsade båda mina föräldrar på min lillebror för han höll på med alla möjliga sporter. Jag ville börja på innebandy men de trodde inte mig, jag fick rida och dansa vilket jag HATADE!

Sån förälder hoppas jag inte att jag blir.

I morgon går jag in i vecka 19 (18+0) och i veckan ändrade magen form. Nu är den lika stor morgon som kväll (med undantag vissa kvällar om jag inte kunnat gå på toa eller så).
    Har även haft väldigt växtvärk i magen så jag hoppas det är pga att bebismagen format till sig och är här för att stanna :)

Nu ska jag kolla med kollegorna om vi ska äta lunch för min mage skriker av hunger..så gjorde den alltid i skolan vilket jag hatade :p           

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-18 10:27:01 följande:

Nu ska jag säga nåt jättetöntigt. Jag har hela tiden hoppats på flicka för att kunna köpa alla söta Newbie kläder för jag tycker det finns mest för tjejer :P Det är enda anledningen till varför jag hoppats på tjej.
    Haha förlåt känner jag jättedum :P
    Oavsett om vi får en flicka eller pojke hoppas jag att vi behandlar de lika. Nu är ingen av oss någon sportfåne men vill min sambo ta med dottern (om det blir det) på hockeymatch så får han göra det.
    När jag var liten satsade båda mina föräldrar på min lillebror för han höll på med alla möjliga sporter. Jag ville börja på innebandy men de trodde inte mig, jag fick rida och dansa vilket jag HATADE!

Sån förälder hoppas jag inte att jag blir.

I morgon går jag in i vecka 19 (18+0) och i veckan ändrade magen form. Nu är den lika stor morgon som kväll (med undantag vissa kvällar om jag inte kunnat gå på toa eller så).
    Har även haft väldigt växtvärk i magen så jag hoppas det är pga att bebismagen format till sig och är här för att stanna :)

Nu ska jag kolla med kollegorna om vi ska äta lunch för min mage skriker av hunger..så gjorde den alltid i skolan vilket jag hatade :p           

Haha. Vem drömmer inte om att få på köpa massa söta tjejkläder? Finns mycket mer till tjejer överallt, MEN det finns faktiskt mycket fint till killar också, man får bara leta lite mera. Haha. Det är lättare för oss att få en tjej först av den enkla anledningen att det är så mycket grabbar i familjen som kommer dra runt killen på massa saker. Fotbollsgrejer hit och dit. Mina bröder 8 respektive 10 år kommer ju köra skiten ur ungen om det är en pojke, en flicka inbillar jag mig däremot att de kommer vara lite snällare mot (inte tvinga spela fotboll 24/7).
  • majsa88

Å idag är jag i vecka 16+5 o har rul om 6 dagar. Kommer vara i vecka 17+2 då. Hoppas det inte är för tidigt o avgöra könet... det ät lättare att se om det är en pojke men flickor är svårare har jag hört.

• Heene
    Zobeideh skrev 2013-10-18 07:09:53 följande:
    E det någon av er som har piercing i naveln och hur hade ni tänkt göra med den? Man kan tydligen köpa en gravidstav? Och ha i. Själv e vet jag inte än. Funderar på att bara ta ut smycket men samtidigt är jag rädd för de ska växa ihop.
    Jag har, eller hade navelpiercing. visste inte riktigt när jag skulle ta ut den. Så en dag så bestämde jag mig bara och har inte haft den sen dess. Det var väl runt vecka 11-12 typ. tänkte att en dag ska den ju ändå bort.
    Det kommer säkert att växa igen. testade att sätta i smycket en gång nån eller ett par veckor efter uttaget och då gick den i. men sen dess har jag inte testat.
    Har typ vant mig att vara utan nu. Trodde jag aldrig att jag skulle göra efter att ha haft den där i typ 13 år =P

Och så det det bästa av allt!
    Kom precis hem från mitt RUL. Första gången vi fick se lilla bebisen där inne och allt såg bra ut =D
    Det rann lyckotårar typ hela undersökningen hehe.
    Det var nog den sjukaste och bästa upplevelsen hittills i mitt liv. Att den där lilla sprattelkrabaten låg där inne och snurra och boxades non stop i MIN mage, och jag kände ingenting haha.
    Otrolig lycka är vad vi känner just nu här hemma =)
    Ville inte veta kön och bebis var snäll och särade inte på benen allt för mkt. MEN jag KAN ha sett ett snabb skymt av ngt som liknade en liten snopp... men inget som jag vågar förlita mig på då det gick så snabbt och mkt av det man såg smälte ihop med varandra. sambon såg ingenting sånt men han erkände att han försökte se =) Och han är den av oss som verkligen inte ville ta reda på kön =P

Blev dessutom framflyttad. Så nytt BF är 14 mars istället för 19e, och jag går in i v20 imorgon. Nu gick tiden väldigt snabbt helt plötsligt.
    Bild kommer i bildtråden!

• Zobeideh

Heene: ja jag får se hur jag gör :-P vill gärna ha kvar den efter bebisen e ute men vågar inte göra om hålet om de växer ihop haha.

Åh va härligt att höra att allt såg bra ut stort grattis. Nu är det äntligen snart hår tur. På måndag gäller de kvart i 8 på morgonen skönt att så tidigt på morgon så slipper man vänta hela dagen haha

• Heene

åh, du har ngt riktigt härligt att se fram emot!
    En morgontid är perfekt precis som du säger =) Tiden han aldrig börja snigla fram och nu kan jag njuta hela dagen lång åt en bästa morgonen någonsin =)

• tvetalan

Hos bm idag fick jag höra bebisens hjärtljud med hjälp av dopplergrejen, fick reda på att min livmoder låg över naveln (kan inte ens känna det själv) och att jag är rh negativ, bebisen positiv så det blir extra blodprover och spruta efter förlossningen. Hon sa att det inte skulle vara någon fara och jag litar på henne. Vill inte stressa upp mig i onödan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014