• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-18 10:27:01 följande:
    Nu ska jag säga nåt jättetöntigt. Jag har hela tiden hoppats på flicka för att kunna köpa alla söta Newbie kläder för jag tycker det finns mest för tjejer :P Det är enda anledningen till varför jag hoppats på tjej. Haha förlåt känner jag jättedum :P Oavsett om vi får en flicka eller pojke hoppas jag att vi behandlar de lika. Nu är ingen av oss någon sportfåne men vill min sambo ta med dottern (om det blir det) på hockeymatch så får han göra det. När jag var liten satsade båda mina föräldrar på min lillebror för han höll på med alla möjliga sporter. Jag ville börja på innebandy men de trodde inte mig, jag fick rida och dansa vilket jag HATADE! Sån förälder hoppas jag inte att jag blir. I morgon går jag in i vecka 19 (18+0) och i veckan ändrade magen form. Nu är den lika stor morgon som kväll (med undantag vissa kvällar om jag inte kunnat gå på toa eller så). Har även haft väldigt växtvärk i magen så jag hoppas det är pga att bebismagen format till sig och är här för att stanna :) Nu ska jag kolla med kollegorna om vi ska äta lunch för min mage skriker av hunger..så gjorde den alltid i skolan vilket jag hatade :p           

Är idag i vecka 18+1. Haft ENORM växtvärk denna veckan. Magen har ändrat form till mer rund. Även börjat få foglossning. INTE kul
  • Zobeideh

Va inne på ullareds hemsida och kolla och såg att dem hade gravidbälte till bilen. Tror ni de e något nödvändigt? Hade ni köpt de eller har ni hört något om de?

• Tinapina

Vilken upplevelse, nu ser jag hur den lilla stökar omkring inne i magen:) lite märklig känsla när man ser huden böljar och buktar:)

• Hallonpaj88
    Lovely90 skrev 2013-10-18 10:33:40 följande:
    Haha. Vem drömmer inte om att få på köpa massa söta tjejkläder? Finns mycket mer till tjejer överallt, MEN det finns faktiskt mycket fint till killar också, man får bara leta lite mera. Haha. Det är lättare för oss att få en tjej först av den enkla anledningen att det är så mycket grabbar i familjen som kommer dra runt killen på massa saker. Fotbollsgrejer hit och dit. Mina bröder 8 respektive 10 år kommer ju köra skiten ur ungen om det är en pojke, en flicka inbillar jag mig däremot att de kommer vara lite snällare mot (inte tvinga spela fotboll 24/7).

Jag inbillar mig också det=)
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-18 12:24:23 följande:

Är idag i vecka 18+1. Haft ENORM växtvärk denna veckan. Magen har ändrat form till mer rund. Även börjat få foglossning. INTE kul

Då har vi säkert samma :) Men fy för foglossning..hur känns det? Jag har ont i ryggen som strålar ner mot höfterna, rumpan och låren. Kan det vara foglossning? Har haft det i kanske tre veckor nu.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-18 13:29:17 följande:
    Då har vi säkert samma :) Men fy för foglossning..hur känns det? Jag har ont i ryggen som strålar ner mot höfterna, rumpan och låren. Kan det vara foglossning? Har haft det i kanske tre veckor nu.

Japp det är foglossning. Jag har även enormt ont i blygdbenet & det känns som om knivar skär inuti mig. Mycket härligt NOT
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-18 12:41:48 följande:
    Va inne på ullareds hemsida och kolla och såg att dem hade gravidbälte till bilen. Tror ni de e något nödvändigt? Hade ni köpt de eller har ni hört något om de?

Jag ska köpa ett & jag tror det är bra
  • paulineee
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-18 13:40:20 följande:
    Japp det är foglossning. Jag har även enormt ont i blygdbenet & det känns som om knivar skär inuti mig. Mycket härligt NOT

Jag har till och från haft sjukt ont i svanken, sån smärta att det är omöjligt att komma upp från soffan, är i vecka tjugo. Vad tror ni, kan de vara foglossningen som spökar till å från?
  • Längtanefterlilladig
    paulineee skrev 2013-10-18 13:47:46 följande:
    Jag har till och från haft sjukt ont i svanken, sån smärta att det är omöjligt att komma upp från soffan, är i vecka tjugo. Vad tror ni, kan de vara foglossningen som spökar till å från?

Ja det tror jag. Var på en föreläsning om ryggproblem under graviditeten på MVC för ett tag sedan. Fick jätte bra info. Jag kan fota Info bladet jag fick & lägger in det i denna tråden. Står om rygg övningar & knipövningar.
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-18 13:49:50 följande:

Ja det tror jag. Var på en föreläsning om ryggproblem under graviditeten på MVC för ett tag sedan. Fick jätte bra info. Jag kan fota Info bladet jag fick & lägger in det i denna tråden. Står om rygg övningar & knipövningar.

Det vore toppenbra! Jag trodde inte det började såhär tidigt men bara att börja vänja sig och träna då :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014