• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Det är jag som önskat en tjej bara pga kläderna. Inte att jag inte önskar mig en pojke. Jag vet inte hur det är med er men jag behandlar INGEN annorlunda för att den är tjej/kille eller har rosa/blåa kläder. Jag tror jag kommer bli en lika bra mamma som en som har könsneutrala kläder på sina barn ;) synd att vissa tror uppfostran sitter i kläderna.

• j3nnyy

Hallonpaj88 håller med dig! Vi kommer bli super mammor allihop oavsett pojke flicka rosa eller blå kläder.
    Däremot vill jag inte ha pojkkläder på min flicka. Och skulle definitivt inte sätta på klänningar på en pojke. Jag längtar efter en pojke oxå!

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2013-10-19 14:47:25 följande:
    Hallonpaj88 håller med dig! Vi kommer bli super mammor allihop oavsett pojke flicka rosa eller blå kläder.

Däremot vill jag inte ha pojkkläder på min flicka. Och skulle definitivt inte sätta på klänningar på en pojke. Jag längtar efter en pojke oxå!

Haha nä inte jag heller! Ja är så less på att man skulle vara typ dum som vill klä tex sin dotter i rosa klänningar. Det är inte kläderna som får ett jämnställt sverige, det är våra värderingar. Mina barn ska få klä sig som dom vill o det fick jag som yngre oxå, men så länge mitt barn inte kan berätta vad den vill ha på sig bestämmer jag ;) tror inte den kommer fara illa gör det.
  • Lovely90

Får jag en dotter kommer hon garanterat ha så flickiga kläder att det liknar ingenting, men sån är jag som person. Jag tycker det är fint! Däremot behandlar jag inte flickor och pojkar olika. Tror dessutom att du som mamma kan ha en riktigt nära relation till din son i tonåren också. Prata om problem osv. Ser bara till min mamma och mina bröder. Däremot åker mamma inte vi.g och shoppar med mina bröder som med mig, men det för att vi inte har samma intressen. När det kommer till relationer och tonårstid tror jag inte det spelar någon roll, det hela beror på relationen eu skapat till dina barn. Jag och mina mindre bröder har jätte bra relation och vissa saker tar de med mig istället för mamma eller deras pappa, inte heller den äldre brodern duger. Det beror på vad man har för relation och vissas aker tycker man är lättare att prata med vissa personer. Jag menar min bror på 9 år hade tufft med ishockeyn ett tag och ville plötsligt sluta, han ville inte prata med sin mamma, inte sin pappa, inte sin storebror på 21 år, men mig, storasyster på 23 år ville han prata med. Så nej, det spelar ingen roll om det är en kille eller tjej när det kommer till era barn, det är relationen ni skapar till dem som spelar roll.

• Zobeideh

Mitt barn som hallonpaj skriver kommer få klä sig hur den vill samma sak med att ha vilka intressen den vill. Det är inget jag kommer styra över utan bara stötta.
    Men så länge den inte kan prata för sig bestämmer jag. Som ex tjejer där kommer de bli mycket mycket rosa och massa söta klänningar just för att jag älskar sånt tuttit och nuttit. Och blir de en pojke så blir de blått och massa sött och tuttit och nuttit till de :) rummet kommer jag även dekorera hur jag vill tills den kan bestämma själv hur den vill ha det i sitt rum :). Jag skiter i om folk tycker jag är dum som vill klä mitt barn så. Jag vet att jag oavsett vad kommer vara en fantastisk mamma precis som min sambo kommer vara en fantastisk pappa. :) och det är det viktigaste. Inget annat!

• Tinapina

Det är väldigt svårt att i förväg veta hur man kommer att agera. Jag har redan en stor tjej och inser så här i efterhand att mycket man tycker och tänker hinner ändra på sig både en och två gånger. Man lär så länge man lever:)

• j3nnyy

Är ni sugna på något speciellt? Jag äter päron så det sprutar väl snart ur öronen..

• Zobeideh
    j3nnyy skrev 2013-10-19 16:25:43 följande:
    Är ni sugna på något speciellt? Jag äter päron så det sprutar väl snart ur öronen..
    Jag har bara sött och surt än så länge :P
  • Joma

Jag är sugen på en massa frukt å bär! De sägs ju att man väntar en pojke om man är sugen på det så vi får se va som visas i veckan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014