• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Suuura klementiner mmmmm smaskens haha kan klämma flera såna om dagen. Dem ska vara riktigt sura :-P

• Awanata

Nu kan jag hoppa tillbaka in igen..  

Vi var på RUL igår och nya datumet blev 10 mars, och barnmorskan trodde vi skulle få en tjej! Det var lite roligt för jag har känt det på mig medan alla andra har sagt att det blir en pojke. Det är så klart aldrig 100% men hon var lite kaxig och sa att hon aldrig har haft fel. Det känns roligt!  

• Zobeideh

Åhh kände precis den första sparken. La mig i soffan med handen på magen och vips så kom där en spark mot handen. Vilken fantastisk känsla

• tvetalan
    qwerty1234 skrev 2013-10-19 17:03:17 följande:
    Oj, 10 på raken! Jag vågar inte äta mer än tre på raken då min magen inte alltid mår så bra av för mycket satsumas...
    Har ännu inte märkt någon skillnad vad gäller magen :D måste ju passa på för snart försvinner dom fina gula satsumasarna och ersätts av dom hårda orangea :(
  • Prinsessan på ärten

Jag känner sparkar lite varje dag nu, i fredags hela arbetsdagen :)

Går in i vecka 22 imorgon och just nu småknuffas bebisen lite därinne :)

Alltid på vänster sida eller i mitten.. Antar att moderkakan ligger framvägg/höger... :) mysigt att äntligen känna på riktigt.

Sambon känner fortfarande inget.

• Zobeideh

24 TIMMAR KVAR TILL RUL.

Nu börjar man bli nervös. Men snart är dagen här imorgon vid denna tiden gör man sig klar för att sticka wihoooo

• Anki84

Lycka till ni som ska göra RUL snart, det är så häftigt att få se sitt barn rumla runt och må bra :)

Våran pojke är riktigt vild, han buffas och sparkas väldigt ofta (tack o lov). De bästa är ändå att eftersom min moderkaka ligger i bakvägg så känner sambon när vår pojke håller på. Han blir ändå mer vild när pappa pratar med honom hihi.

Är de någon som har fått cravings än på nånting ovanligt eller måt som aldrig gillat förut?

• Tinapina

Varje morgon vill jag ha apelsinjuice. Aldrig druckit det innan då jag tyckt ren apelsinjuice varit för "skarp". Min sambo är överlycklig att vårt kylskåp numera är fyllt till bredden av denna vara:)

• Prinsessan på ärten

Sött, har ätit mer kakor och godis de senaste månaderna än på ett år innan...

I början var det fett och salt som gällde. Det enda jag kunde äta när jag mådde illa var grovbröd med avokado och salt....

Annars inga ovanliga cravings... Är hungrig mest hela tiden men tycker inte att jag går upp i vikt så mycket... Har aldrig varit fixerad vid vågen innan och är det inte nu heller... Får se vad bm säger nästa vecka om hon tycker att jag ligger efter.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014