• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag tänkte på en grej.

Är det någon som vet ifall man får spela in på telefonen under RUL imorgon? Hade ju varit kul att ha de inspelat

• Längtanefterlilladig

Litar ni fullt på att det blir det könet nu fått reda på via RUL? Sa er BM att hon/han var helt säker? Min BM sa "och till sist ville ni veta könet. När jag mätte lårbenen innan så tyckte jag att jag skymtade en liten snopp. Och här ser ni själva vad jag tycker ser ut som en snopp. Det är ju inte helt säker men jag tycker det ser ut som en pojke." Vi ska göra UL i vecka 32 typ den 23 januari. Efter det kommer vi inreda barnrummet.

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-20 19:45:00 följande:
    Jag tänkte på en grej. Är det någon som vet ifall man får spela in på telefonen under RUL imorgon? Hade ju varit kul att ha de inspelat

Man brukar få
  • Sopp
    Zobeideh skrev 2013-10-20 19:45:00 följande:
    Jag tänkte på en grej.

Är det någon som vet ifall man får spela in på telefonen under RUL imorgon? Hade ju varit kul att ha de inspelat

Får man säkert, men fundera på om ni inte bara vill titta och njuta! Nu kommer jag jämföra RUL med valar vilket inte är helt rättvisande ;) Jag har länge drömt om att få se valar ute i det fria, och i somras fick jag äntligen möjligheten att se knölvalar. Jag ägnade hela tiden åt att försöka få till bra bilder så fort valarna dök upp över ytan och jag glömde att bara stå och njuta - I efterhand ångrar jag mig jättemkt! Vet att det inte är samma sak, men det här är ju andra(?) gången ni får se erat barn, vill ni verkligen se det via en kameralins? (Ens barn är ju trots allt 10000 gånger häftigare än en val)
  • Zobeideh

Förstår precis hur du menar. Vi kommer antagligen ha fullt upp med att se precis som du skriver och glömma bort de totalt. Men ville bara kolla ifall man fick om de nu skulle vara så att man vill göra en liten filminspelning :)

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-20 19:58:50 följande:
    Förstår precis hur du menar. Vi kommer antagligen ha fullt upp med att se precis som du skriver och glömma bort de totalt. Men ville bara kolla ifall man fick om de nu skulle vara så att man vill göra en liten filminspelning :)

Vi spelade in bebisen på UL vecka 10. Men inte RUL. Jag har tittat mycket på filmen efteråt. Man glömmer så fort hur det såg ut. Vi gjorde RUL på sjukhuset & fick tyvärr inte ha mobilen på. Hade gärna spelat in annars
  • E L I N

Jag joinar gärna om jag får. Väntar mitt tredje barn den 14 mars. Är det första barnet för er alla? Bor i sigtuna :) Hälsn Elin.

• Nyfniken83

Min man frågade om vi fick filma rul. Hon sa tvärnej och sa att hon lovar fina bilder. Vi fick sju bilder. Bland annat ett fotavtryck!

• Zobeideh

Isåfall hoppas jag med på fina bilder. :) dem brukar ju vilja att telefonerna är avstängda så de va därför jag fråga :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014