• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp

Åååå vill också göra RUL snart, men har 9 dagar kvar! Är dessutom lite extra nervös eftersom de ville att en läkare gjorde ultraljudet eftersom de såg en cysta på en av mina äggstockar. Enligt hon som gjorde ultraljudet var det antagligen ingen fara utan bara en äggsäck som fastnat så den borde vara borta nu :S Har någon av er fått en sådan äggsäckscysta?

• tvetalan
    Zobeideh skrev 2013-10-20 20:43:17 följande:

Det är det säkert. Hade min barndomsvän här inne och hon berätta att hennes ul bilder kosta ex bara 20 kr vi betalar 40 kr här i Helsingborg. Samma sak som att hon prata något om att dem fick Max 5 bilder så undra om de e samma här.

Vi fick 7 bilder och betalade 100kr för dom. Annars tar de 100 spänn för fyra bilder tydligen! Bor i sthlm
  • Zobeideh

Sopp: jag fick de i samma veva som jag hade mitt utomhavandeskap. Men den gick tillbaka efter nån vecka av sig själv :)

• Zobeideh

Tvetavlan: oj de va billigt. På min lapp står det klart och tydligt 40 kr per bild. Dyrt men de struntar jag i ska köpa (om jag nu får) 4 bilder till mig själv sen ska min svärmor och min mamma ha haha

• MagdalenaZ

Började läsa i papperna nu när ni pratar om kostnader för bilder på RUL. Trodde faktiskt det var gratis (?), men det kostar 20 kr/bild i Landskrona!  

• tvetalan
    Nyfniken83 skrev 2013-10-20 21:04:03 följande:

Vi betala ingenting för våra sju bilder.. Också Sthlm. Gjorde rul på SÖS.

Jag gjorde mitt på karolinska i solna. Tydligen olika från sjukhus till sjukhus! Planerar du att föda på sös?
  • Sopp
    Zobeideh skrev 2013-10-20 21:02:40 följande:
    Sopp: jag fick de i samma veva som jag hade mitt utomhavandeskap. Men den gick tillbaka efter nån vecka av sig själv :)

Det låter bra att den gick bort av sig själv, då kanske hon inte tänjde på sanningen för att undvika panik i rummet ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014