• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    E L I N skrev 2013-10-20 20:13:22 följande:
    Jag joinar gärna om jag får. Väntar mitt tredje barn den 14 mars. Är det första barnet för er alla? Bor i sigtuna :) Hälsn Elin.
    Välkommen! =)
    Det är en tråd för oss som väntar första barnet så jag tror att de flesta av oss inte har barn sedan tidigare. Möjligtvis att nån av oss har det men inte många iaf =)
    Vi har förresten samma BF!
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-20 19:50:36 följande:
    Litar ni fullt på att det blir det könet nu fått reda på via RUL? Sa er BM att hon/han var helt säker? Min BM sa "och till sist ville ni veta könet. När jag mätte lårbenen innan så tyckte jag att jag skymtade en liten snopp. Och här ser ni själva vad jag tycker ser ut som en snopp. Det är ju inte helt säker men jag tycker det ser ut som en pojke." Vi ska göra UL i vecka 32 typ den 23 januari. Efter det kommer vi inreda barnrummet.

På vårt Rul så sa bm att hon var 98% säker. Det sa hon att hon även var på njurar, magsäck, hjärtat osv. Det som gjorde henne säker var dels att hon inte kunde se pung eller snopp och sedan fick vi se "3 streck" som det tydligen ska vara när det är en tjej.

Vi ska nog börja med återställartapet i nov/dec och så får vi se om vi hittar en barntapet vi gillar eller om det blir vitt till att börja med. Huset vi bor i behöver genomgående nya ytskick och vi tar rum för rum:)
  • Sirek

Om någon ska handla på jollyroom.se så får ni 100 kr i rabatt om ni anger MOLNDAL som rabattkod. Har sånt stötta brishäfte så kan lika gärna dela med mig till alla:)

• Sopp

Det här med kissandet har verkligen börjat gå mig på nerverna! Jag känner mig konstant kissnödig, men det kommer sällan mer än väldigt små mängder - Och jag får inte bort känslan av att vara kissnödig ens när jag just har kissat. Jag har till och med börjat drömma mardrömmar om att jag ska gå och kissa men aldrig lyckas få ur mig allt kiss!

• majsa88

Kolla så du inte har urinvägsinfektion

Sopp skrev 2013-10-20 23:06:18 följande:
    Det här med kissandet har verkligen börjat gå mig på nerverna! Jag känner mig konstant kissnödig, men det kommer sällan mer än väldigt små mängder - Och jag får inte bort känslan av att vara kissnödig ens när jag just har kissat. Jag har till och med börjat drömma mardrömmar om att jag ska gå och kissa men aldrig lyckas få ur mig allt kiss!

• tvetalan
    Nyfniken83 skrev 2013-10-20 21:42:36 följande:

Tvetalan: ja det blir nog SÖS förlossning, bor i Farsta så nära och bra :)
    Själv?

Jag kommer i första hand välja ks i solna, dels för att min grav och förlossning är "speciell", dels för att jag går hos spec mvc där och för att jag bor på norra sidan. Får bara hoppas på att det finns plats när det väl är dags :) har hört bra grejer om sös förresten! Känner 2 st som fött där nyligen :)
  • ananas86

På vår kallelse till RUL på Östra här i Göteborg stod det att en bild skulle kosta 60kr. Vi fick tre bilder, men behövde inte betala. Bilderna blev iofs inge vidare bra, men vi fick både ta kort och filma själva också. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014