• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Lovely90. Det tror jag kommer gå galant. Det blir väl bara lite raksöm och fålla kanterna? Har du mönster till dem?

• Hallonpaj88

Någon mer som har svårt att göra "2an" ibland på toaletten och får som hugg i magen lite då och då?

• Zobeideh

Hallonpaj88: ja nu ska vi bara koppla av idag och försöka släppa alla tankar och ilska så tar vi nya tag imorgon. Förstår inte ens hur sånt här kan hända.

De här med nr två har jag riktigt svårt för. Sitter som sten (förlåt för lite nasty info haha) riktigt jobbigt hehe

• SussiH

Någon som testat att beställa gravidjackor från Bonpix?? Blev lite sugen på denna: http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-kappa-svart-914770/

Har testat dom som fanns på HM, men dom kändes både kalla och konstiga i storlekarna. Storlek L satt skitfint nu, och vist fanns det lite plats för magen att växa. Men tror inte jag kommer kunna ha den efter jul. Då det är som kallast här uppe i norr. Så gav upp tanken på dom och tänkte att man kanske vågar betälla hem. Men har ingen erfarenhet av Bonprix alls.

• Nyfniken83
    Zobeideh skrev 2013-10-21 08:43:25 följande:

Nu är jag riktigt förbannad. Kom till ultraljuden och va händer!!??? De visar sig att dem glömt lägga in mig i system helvetet. Efter många om och men får jag lämna med en ny tid imorgon halv 4 och tårararna bara rann ch min sambo va galen. Denna dagen har vi väntat på och inte en blund har man fått och så råkar dem dubbelboka en. Idioter. Så nu blir de imorgon halv 4 istället och så får jag ta Ullared på torsdag.....

Men stackare!! Fyyyy vad jobbigt.
  • tvetalan
    SussiH skrev 2013-10-21 11:41:38 följande:

Någon som testat att beställa gravidjackor från Bonpix?? Blev lite sugen på denna: http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-kappa-svart-914770/

Har testat dom som fanns på HM, men dom kändes både kalla och konstiga i storlekarna. Storlek L satt skitfint nu, och vist fanns det lite plats för magen att växa. Men tror inte jag kommer kunna ha den efter jul. Då det är som kallast här uppe i norr. Så gav upp tanken på dom och tänkte att man kanske vågar betälla hem. Men har ingen erfarenhet av Bonprix alls.

Har du kollat in mom2mom (tror märket heter så) de har en webbsida och jackorna verkar vara tjocka och bra. Ligger runt 1000 - 1500 har jag för mig men tänker att det är värt om det blir en kall vinter (vilket jag hört att det kommer bli, typ rysk kyla eller vad dom nu kallade det). Kolla in hemsidan finns en hel del andra fina mammakläder oxå :)
  • Nyfniken83
    tvetalan skrev 2013-10-21 10:15:43 följande:
    Jag har en ganska ovanlig kronisk sjukdom så under förlossningen så känns det tryggt att min läkare befinner sig på samma ställe. Dessutom kommer jag få nåt slags kortisondropp under förlossningen samt risk för att föda tidigare.. 40% av ks förlossningar är just "special förlossningar" och därför känns det oxå tryggare där.
    Ja men då förstår jag att du väljer att föda just där. Trygghet e ju superviktigt!
  • Nyfniken83

Är så ledsen och förbannad. Precis vart på vc och träffat en så hemsk otrevlig läkare. Gick dit för att jag behöver sjukintyg på grund av min foglossning. Ush! Det va fruktansvärt. Aldrig känt mig så kränkt av en läkare. Hon menade att jag absolut inte har foglossning så här tidigt i graviditeten. Jag förklarade att jag träffat en läkare på mvc som gav den diagnosen men hon bara flinade. Tvingade mig att klä av mig framför ett stort fönster. Stack mig med sina långa naglar över hela ryggen. Min man e bortrest och nu behöver jag verkligen hans armar. Fick iallafall sjukintyget efter mycket om och men när jag inte kunde hålla emot längre och blev förbannad. Vart vänder man sig för att klaga?

• Sopp
    Nyfniken83 skrev 2013-10-21 12:26:39 följande:
    Är så ledsen och förbannad. Precis vart på vc och träffat en så hemsk otrevlig läkare. Gick dit för att jag behöver sjukintyg på grund av min foglossning. Ush! Det va fruktansvärt. Aldrig känt mig så kränkt av en läkare. Hon menade att jag absolut inte har foglossning så här tidigt i graviditeten. Jag förklarade att jag träffat en läkare på mvc som gav den diagnosen men hon bara flinade. Tvingade mig att klä av mig framför ett stort fönster. Stack mig med sina långa naglar över hela ryggen. Min man e bortrest och nu behöver jag verkligen hans armar. Fick iallafall sjukintyget efter mycket om och men när jag inte kunde hålla emot längre och blev förbannad. Vart vänder man sig för att klaga?

http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Om-man-inte-ar-nojd-med-varden/
  • Sopp

Jag har köpt en vanlig a-linjeformad kappa! gott om plats för såväl tjocktröja som bäbismage (jag kör på lager på lager istället för en riktigt tjock jacka) - Den kommer jag använda även nästa år när jag inte är gravid

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014