• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Nyfniken83 skrev 2013-10-21 12:26:39 följande:
    Är så ledsen och förbannad. Precis vart på vc och träffat en så hemsk otrevlig läkare. Gick dit för att jag behöver sjukintyg på grund av min foglossning. Ush! Det va fruktansvärt. Aldrig känt mig så kränkt av en läkare. Hon menade att jag absolut inte har foglossning så här tidigt i graviditeten. Jag förklarade att jag träffat en läkare på mvc som gav den diagnosen men hon bara flinade. Tvingade mig att klä av mig framför ett stort fönster. Stack mig med sina långa naglar över hela ryggen. Min man e bortrest och nu behöver jag verkligen hans armar. Fick iallafall sjukintyget efter mycket om och men när jag inte kunde hålla emot längre och blev förbannad. Vart vänder man sig för att klaga?

Nää fy så ska det inte få gå till. Jag har varit med om det innan jag blev gravid. Att man ibland nästan måste överdriva för att de ska ta en på allvar. Såna människor ska ju verkligen inte få jobba i vården! Man kan visst ha foglossning såhär tidigt och oavsett om det INTE skulle vara vanligt så har ju du det och det ska väl hon ta på allvar och försöka hjälpa dig? Nej fy stackare. Kram till dig
  • Lovely90
    Tinapina skrev 2013-10-21 10:20:31 följande:
    Lovely90. Det tror jag kommer gå galant. Det blir väl bara lite raksöm och fålla kanterna? Har du mönster till dem?

Nä, har inget mönster men har kollat runt en del på nätet och det verkar som man inte behöver något specifikt mönster. Hoppas detta kommer bli bra nu, hittade dock inte det tyget jag ville ha egentligen men hittade ett annat mer lekfullt som säkert blir bra :)
  • Awanata
    Är så ledsen och förbannad. Precis vart på vc och träffat en så hemsk otrevlig läkare. Gick dit för att jag behöver sjukintyg på grund av min foglossning. Ush! Det va fruktansvärt. Aldrig känt mig så kränkt av en läkare. Hon menade att jag absolut inte har foglossning så här tidigt i graviditeten. Jag förklarade att jag träffat en läkare på mvc som gav den diagnosen men hon bara flinade. Tvingade mig att klä av mig framför ett stort fönster. Stack mig med sina långa naglar över hela ryggen. Min man e bortrest och nu behöver jag verkligen hans armar. Fick iallafall sjukintyget efter mycket om och men när jag inte kunde hålla emot längre och blev förbannad. Vart vänder man sig för att klaga?
    Fy vad hemskt att bli bemött på det sättet! Skönt att du i alla fall fick sjukintyget och hoppas du slipper stöta på henne flera gånger {#emotions_dlg.flower} Det är tråkigt att det krävs att man surnar till eller blir arg för att man ska bli rätt behandlad..

Är det någon som vet om det är några andra skillnader på att ha moderkakan i fram- eller bakvägg förutom att man känner fosterrörelserna mindre?
  • Längtanefterlilladig

Finns många empatilösa & dåliga läkare. Usch så tråkigt. Man kan få foglossning redan vecka 11. Så det stämmer inte alls. Hur länge fick du vara sjukskriven? Har du pratat med försäkringskassan?Hört att det ska vara svårt att bli sjukskriven pga foglossning. Jag ska till läkaren 30/10 pga foglossning & sammandragningar. Därför är jag nyfiken.
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-21 08:43:25 följande:
    Nu är jag riktigt förbannad. Kom till ultraljuden och va händer!!??? De visar sig att dem glömt lägga in mig i system helvetet. Efter många om och men får jag lämna med en ny tid imorgon halv 4 och tårararna bara rann ch min sambo va galen. Denna dagen har vi väntat på och inte en blund har man fått och så råkar dem dubbelboka en. Idioter. Så nu blir de imorgon halv 4 istället och så får jag ta Ullared på torsdag.....

NEJ!!!!Vilken mardröm. Åh va arg jag hade blivit. Det är ju en dag man är nervös & ser framemot så mycket. Hoppas tiden rusar iväg tills 15.30 imorgon. Ni får hitta på något trevligt & roligt så tiden går FORT
  • Nyfniken83
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-21 14:04:07 följande:

Finns många empatilösa & dåliga läkare. Usch så tråkigt. Man kan få foglossning redan vecka 11. Så det stämmer inte alls. Hur länge fick du vara sjukskriven? Har du pratat med försäkringskassan?Hört att det ska vara svårt att bli sjukskriven pga foglossning. Jag ska till läkaren 30/10 pga foglossning & sammandragningar. Därför är jag nyfiken.
    Tack till alla för stödet!! Så mycket kärlek här i gruppen. <3

Blev inte sjukskriven, utan fick bara sjukintyg för denna vecka eftersom jag var hemma hela förra veckan. När jag va hos mvc och träffa läkaren så sa hon att försäkringskassan i princip är omöjliga när det kommer till foglossning. Jag ska till sjukgymnasten på fredag och hoppas på att få foglossningsbälte och lite övningar och sen återgå till jobb på måndag. Vi får väl se! Tillbax till cv går jag icke!
  • tvetalan

Upptäckte igår att min navel har börjat puta ut lite, speciellt när jag står upp. Den putar ut ännu mer när jag precis har ätit. Känns som att kroppen förändras sakta men säkert och jag märkte inte ens när det skedde liksom. Kände även sparkar i helgen, i höjd med naveln, vilket inte har skett förut då bebisen hittills legat väldigt långt ner =)

• j3nnyy

Va hos BM idag, och fick reda på att jag är rh negativ och bebisen rh positiv. Först blev jag super orolig men verkade inte vara så himla ovanligt längre.
    Pratade även om sjukskrivning och havandeskapspenning så nu känns det lite lugnare. Hon sa det att du får ringa hit direkt du känner att det inte går att jobba, det är ingen som tackar en för att man går och har ont utan att när man är gravid ska man få må bra oh njuta, och orka ta hand om bebisen sen. Kändes skönt att höra eftersom många verkar ha inställningen att tänkte t ex foglossning är inte så farligt utan "lite får man stå ut med"

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-10-21 16:30:16 följande:
    Va hos BM idag, och fick reda på att jag är rh negativ och bebisen rh positiv. Först blev jag super orolig men verkade inte vara så himla ovanligt längre.
    Pratade även om sjukskrivning och havandeskapspenning så nu känns det lite lugnare. Hon sa det att du får ringa hit direkt du känner att det inte går att jobba, det är ingen som tackar en för att man går och har ont utan att när man är gravid ska man få må bra oh njuta, och orka ta hand om bebisen sen. Kändes skönt att höra eftersom många verkar ha inställningen att tänkte t ex foglossning är inte så farligt utan "lite får man stå ut med"
    Vad händer då när man har olika blodgrupp?Är det extra tester & sprutor då?

Jag är verkligen trött på Sveriges regler & lagar. Man kan undra om politikerna som bestämt att foglossning
    inte är allvarligt nog för sjukskrivning har ens varit gravida. Och har de jobbat med tungt jobb såsom inom förskola & vård t.ex. Jag blir trött på att alltid hävda min rätt och kräva saker. och att kämpa för sin sak.

Det finns många som har en jätte lätt graviditet utan minsta lilla problem. Sen finns det dem som jag t.ex. som har ENORMA smärtor pga foglossning & endometrios. Men det tas ingen hänsyn till tydligen.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014