• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Det är ett extra blodprov och sedan en spruta för att kroppen inte ska bilda antikroppar mot bebisen.
    Nej det är de jag vart så orolig för! Vet att ingen på mitt jobb fått avslag på havandeskapspenningen, men HUR ska man orka tills 60 dagar innan beräknad förlossning?

• Tinapina

Jag håller med till viss del men vi ska ändå inte glömma att Sverige är ett förhållandevis bra land att vara gravid och få barn i. Har kollegor i både England och USA och där får de lösa det bäst de vill, inte mkt till samhällsskydd där inte. Tänk att behöva lämna sin 3-månaders baby och återgå till arbete:/

• tvetalan
    j3nnyy skrev 2013-10-21 17:21:31 följande:

Det är ett extra blodprov och sedan en spruta för att kroppen inte ska bilda antikroppar mot bebisen.
    Nej det är de jag vart så orolig för! Vet att ingen på mitt jobb fått avslag på havandeskapspenningen, men HUR ska man orka tills 60 dagar innan beräknad förlossning?

Är oxå rh negativ och fostret är rh positivt. Blev orolig först men de verkar ha så bra koll så nu känns det ok ändå. Kul o va lite speciell med sin blodgrupp.. Hah ;)
  • majsa88

Nu har vi flyttat o jag försöker att packa upp men fyyyyyy faaaaaaaan vad ont jag får i fogarna/bäckenet. Helt sjukt. Haltar när jag går o måste vila var 5 minut. Åh vill bara bli klar...

• j3nnyy

Majsa88 åTa de lugnt! Låt det ta tid. Finns inget värre än att ha ont :(

• Mango08
    Nyfniken83 skrev 2013-10-20 21:42:36 följande:
    Tvetalan: ja det blir nog SÖS förlossning, bor i Farsta så nära och bra :)
    Själv?

Jag bor också söder om stan och funderar på att välja SÖS. Ska du välja BB Sös eller Södra BB? =)
  • Tinapina

Majsa88. Ta det lugnt, överansträng dig inte. Men visst vill man bara röjja loss när man nyss flyttat:)

• Nyfniken83
    Mango08 skrev 2013-10-21 19:24:29 följande:

Jag bor också söder om stan och funderar på att välja SÖS. Ska du välja BB Sös eller Södra BB? =)
    Å nej, nu blev jag förvirrad. Vad e skillnaden? Haha jag har noll koll, min bm frågade bara vilket sjukhus vi ville föda på och jag sa SÖS. Visste inte att det va olika.

Vart söder om söder bor du?
  • majsa88

Jaa. Nu ligger jag på golvet bland kartongerna o vilar. Ja som du säger, det får väl ta tid. Stackars sambon som snickrar ihop allt från ikea. Smärtan är hemsk, blir bara värre för varjedag .. usch

j3nnyy skrev 2013-10-21 19:18:27 följande:
    Majsa88 åTa de lugnt! Låt det ta tid. Finns inget värre än att ha ont :(

• Zobeideh

Majsa88 ta det lugnt. Jag är själv en sån som vill få gjort allt direkt men nu har du en bebis att tänka på :).

Bara dess två dagar jag måla om här hemma tog som tusan på min kropp. När jag väl va klar så hade jag riktigt ont i kroppen. Så viktigt viktigt tänk på bebben och framför allt dig själv :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014