• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Från början hade jag tänkt att inte söka havandeskapspennig, utan jobba fram till BF, eventuellt ta ut mamma penning två veckor innan BF. Jag resonerade som så att om jag får riktigt ont senare är det bara att sjukskriva sig istället. Nu när jag är mitt uppe i bråk med läkarna huruvida jag skall jobba närmaste går femtesjukan på jobbet eller ej (femte sjukan kan smitta fostret och då i värsta men också ovanliga tall leda till fostersäcken) funderar jag på att söka havandeskapspennig ändå för att inte "riskera" något. Jobbar som förskollärare på småbarnsavdelning så havandeskapspennig skall nog inte vara några problem.

• j3nnyy

Lovely90 varför tycker dom att du ska jobba? Är de väldigt liten chans att bli smittad eller hur resonerar dom? :/

• Idiiis91

Ja tror jag dör!

I eftermiddags började mina bröstvårtor göra ont, mer än vanligt.

Nu efter duschen så kliade och sved det nå fruktansvärt + att dom var illröda och irriterande. Så smörjde med idomin eftersom den är fet ifall dom bara kanske va torra. Nu jan ja inte ens ha e t-shirt på mig utan att tårarna rinner :( hur ska ja klara denna natten :(?

• Tinapina

Köp bröstvårtsskydd i morgon. De är jättebra och toppen även sen när (om du ska/kan/vill) amma och skyddar såriga bröstvårtor:)

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-10-21 21:31:36 följande:
    Lovely90 varför tycker dom att du ska jobba? Är de väldigt liten chans att bli smittad eller hur resonerar dom? :/

Har inte fått prata med Löfström på mödravården, barnmorskorna säger bara att läkaren inte sjukskriver för att försäkringskassan inte godkänner det. Läkaren på vårdcentralen däremot säger att jag absolut inte skall jobba. Även om det är lite risk så finns den oerfarne. Får veta i veckan om jag är immun eller inte.
  • Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-10-21 22:12:51 följande:
    Köp bröstvårtsskydd i morgon. De är jättebra och toppen även sen när (om du ska/kan/vill) amma och skyddar såriga bröstvårtor:)

tack! För ja vet verkligen inte vart ja ska ta vägen :(

Ja, min tanke är ju att amma iallafall så :)
  • Sopp
    Idiiis91 skrev 2013-10-21 22:09:15 följande:
    Ja tror jag dör!
    I eftermiddags började mina bröstvårtor göra ont, mer än vanligt.
    Nu efter duschen så kliade och sved det nå fruktansvärt + att dom var illröda och irriterande. Så smörjde med idomin eftersom den är fet ifall dom bara kanske va torra. Nu jan ja inte ens ha e t-shirt på mig utan att tårarna rinner :( hur ska ja klara denna natten :(?

Jag har haft jätteproblem med svidande bröstvårtor, jag började smörja in dom med olja och efter det har det blivit avsevärt bättre 
  • Idiiis91
    Idiiis91 skrev 2013-10-21 22:29:18 följande:
    tack! För ja vet verkligen inte vart ja ska ta vägen :(

Ja, min tanke är ju att amma iallafall så :)

vart köper man sånna? Apoteket?
  • Idiiis91
    Sopp skrev 2013-10-21 22:32:18 följande:
    Jag har haft jätteproblem med svidande bröstvårtor, jag började smörja in dom med olja och efter det har det blivit avsevärt bättre 

okej:/ men då borde de kanske bli bättre av att smörja med en väldigt fet salva oxå :/
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014