• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-21 22:41:08 följande:

Hur vet man vad barnet har för blodgrupp???

Jag är eh negativ, sambon med, så barnet borde ju vara negativ :)

Tror du får reda på det hos bm på besöket efter provtagningen. Ifall fostret är positivt så får du papper om det plus info om blodprov osv. Eftersom din partner oxå är neg. så borde ju fostret oxå vara det... Tror jag :) kan inte sånt där heh
  • ananas86
    Zobeideh skrev 2013-10-21 08:43:25 följande:
    Nu är jag riktigt förbannad. Kom till ultraljuden och va händer!!??? De visar sig att dem glömt lägga in mig i system helvetet. Efter många om och men får jag lämna med en ny tid imorgon halv 4 och tårararna bara rann ch min sambo va galen. Denna dagen har vi väntat på och inte en blund har man fått och så råkar dem dubbelboka en. Idioter. Så nu blir de imorgon halv 4 istället och så får jag ta Ullared på torsdag.....

Fy, det är inte okej att sånt händer!

Man går ju och räknar ner till RUL långt i förväg, förstår att ni blev arga/ledsna!

Hoppas allt går bra imorgon nu då, tänker på er lite extra! :)
  • majsa88

Jaa det är ju sant. Kroppen säger ifrån fort har jag märkt. Får fortsätta imon men det värsta är över. Förutom ikea varorna som ska skickras upp o en runda till på ikea. Jaa, har riktigt ont, så nu ska jag ta o lägga mig i badet o ta det lugnt.

Hur blev det med måleriet, blev det fint? :)

Zobeideh skrev 2013-10-21 20:18:28 följande:
    Majsa88 ta det lugnt. Jag är själv en sån som vill få gjort allt direkt men nu har du en bebis att tänka på :).

Bara dess två dagar jag måla om här hemma tog som tusan på min kropp. När jag väl va klar så hade jag riktigt ont i kroppen. Så viktigt viktigt tänk på bebben och framför allt dig själv :)

• Zobeideh

Anananas86: ja de e hemskt. Visst att man fick en tid idag men de kändes precis som dem tog vår bästa dag ifrån oss. Ush nä jag hoppas inte de händer någon annan för de e inte alls kul när man väl kommer in där med största smailet och allt bara typ förstörs

• Sopp

Jag har börjat bli så ENORMT trött. Som att jag inte har sovit på hela natten - jag klarar knappt av att tänka för att jag är så SINNESSJUKT trött - Jag var trött i början på graviditeten men det är INGET mot det här. Jag tar niferex varannan dag och 1 mitt val kvinna varannan dag men det verkar inte hjälpa :(

• Joma

Tänker på er som ska göra RUL idag. Hoppas de går bra! Snart är det min tur också :) Vecka 19 idag, snart halvvägs! Är de hälften när man är i vecka 20 eller 21?

Tänker och hoppas också att bebis ligger rätt så vi kan se könet :)

• Tinapina

Sopp. Jag gick in i någon trötthetskoma för en vecka sedan. Fattade inte vad det handlade om. Från att ha haft världens ork så kan jag knappt göra ngt annat än att vila. Sov bort nästan en hel dag! Läste någonstans att tröttheten kunde komma tillbaka en sväng runt v 20 och det har den gjort med besked!

• tvetalan
    Sopp skrev 2013-10-22 10:32:55 följande:
    Jag har börjat bli så ENORMT trött. Som att jag inte har sovit på hela natten - jag klarar knappt av att tänka för att jag är så SINNESSJUKT trött - Jag var trött i början på graviditeten men det är INGET mot det här. Jag tar niferex varannan dag och 1 mitt val kvinna varannan dag men det verkar inte hjälpa :(
    Hoppas det är något tillfälligt bara och att det går över snabbt! Jag ska också börja med niferex och borde har börjat i fredags men undrar, har du märkt någon skillnad i "toa- vanor" efter att ha börjat med dem? Vågar inte bli ännu mer förstoppad... 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014