• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Zobeideh hoppas allt gick bra! Vart inne o kikat här hela eftermiddagen, är så nyfiken! :)

• Idiiis91

Eftersom vi har rul imorgon så ska ja och sambon mysa till de med smörgåstårta som jag gjort och tända ljus med film ikväll! Hoppas allt ser bra ut imorgon!

• Zobeideh

Hej alla

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.
    Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:
    Hej alla Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars. Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt

Så skönt att höra att allt var bra. Vilken liten buse som inte ville visa upp sig . Jag fick samma besked med moderkakan. Det är ovanligt att den inte flyttat på sig tills vecka 32.
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-10-22 17:20:06 följande:
    Eftersom vi har rul imorgon så ska ja och sambon mysa till de med smörgåstårta som jag gjort och tända ljus med film ikväll! Hoppas allt ser bra ut imorgon!

Så mysigt och gott. Klart allt kommer vara bra! Lycka till ★
  • Saltad
    Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:
    Hej alla

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.
    Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt
    Åh, vad härligt!
    Tänka sig att de små liven kan börja göra tvärt om mot vad man vill redan nu, tänk då sen ;) 
  • Sirek

Nu har jaf precis avslutat dag 2 på jobbet efter min sjukskrivning. Och idag kom halsontet. Immunförsvaret är nog inte på topp trots alkt. Men det kan jag ta, tror alla ni med foglossning har det värre faktiskt!

Vad skönt att allt såg bra ut Zobeideh! Jag tyckte våran vuxit jätte mycket mellan vecka 14-19 så kan tänka mig att skillnaden nästa var enorm för dig;)

Lycka till alla som har rul i antågande. Och grattis till alla som har det gjort:)

• Saltad

I morgon har vi kommit halvvägs. 140 dagar kvar om man nu ska tro det flyttade datumet. Jag tror dock att min lilla kommer att dröja sig kvar lite längre bara för att reta oss lite ;)

När tror ni att era barn behagar att titta ut? Tidigt eller sent?

• Emelie e

Jag har börjat med niferex idag, höll på att svimma igår så tänkte att det kunde vara bra att börja med dem nu. Ska ta en tablett varannan dag, som barnmorskan ordinerat. Ska se om jag får några problem med magen men hoppas det fungerar då blutsaften är så dyr om man ska få i sig 50 mg/dag. Idag såg det ut som att det rörde sig i magen, kan man se det innan man märker sparkar?

• Emelie e
    Saltad skrev 2013-10-22 17:51:54 följande:
    I morgon har vi kommit halvvägs. 140 dagar kvar om man nu ska tro det flyttade datumet. Jag tror dock att min lilla kommer att dröja sig kvar lite längre bara för att reta oss lite ;)

När tror ni att era barn behagar att titta ut? Tidigt eller sent?
    Jag tror att vårt barn kommer komma ut sent, då både min mamma och syster gått över med båda barnen. Men vi får se, hoppas det blir tidigare :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014