• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria
    Victrix skrev 2013-08-02 11:24:05 följande:

Nu lät det som att jag känt sparkar och rörelser men det jag menade vad att jag tror det kommer kännas häftigt. Bara för att förtydliga :P.

Haha... Ja, det måste vara väldigt häftigt! Då är det svårt att förneka graviditeten. :)
  • Victrix

Längtanefter: precis, tror man får inse nu att man aldrig kommer vara utan oro utan man får helt enkelt lära sig hantera den. Det blir ju inte mindre oro med tiden heller..

• lele79

Hej på er!

Har lusläst denna tråden sedan 19 juli då jag fick mitt efterlängtade plus efter mer än två års kämpande. Hade inte tänkt att skriva något från efter vul nästa vecka men nu är mitt hopp så långt borta att jag ska få se ett tickande hjärta Gick in i vecka 8 idag och har haft ömma bröst som ända symtom fram tills igår då det försvann och min oro blev outlidlig.

Hur känner ni? Har ni mycket symtom? Kommer det och går

Fin helg till er alla!

• Längtanefterlilladig

Hörrni titta på min ultraljudsbild i bildtråden. Den där "klumpen" till vänster är väl gulesäcken eller va den heter va?Den ska man väl inte mäta med i beräkningen på CRL mått?

Tror läkaren mätte hela det som finns på bilden.

• Saltad

Pratade med BM idag. Fick tid för inskrivning och tidigt UL13/8 vilket då blir 10+2.
    Ska bli otroligt spännande!

Fick också tid för KUB men funderar på om det inte känns lite sent då det blir 12+4. Inte för att vara sån, jag förstår självklart att de vet vad de sysslar med, men undrar lite ändå..

När ska ni göra KUB om ni nu ska?

• Längtanefterlilladig
    lele79 skrev 2013-08-02 19:20:44 följande:
    Hej på er!

Har lusläst denna tråden sedan 19 juli då jag fick mitt efterlängtade plus efter mer än två års kämpande. Hade inte tänkt att skriva något från efter vul nästa vecka men nu är mitt hopp så långt borta att jag ska få se ett tickande hjärta Gick in i vecka 8 idag och har haft ömma bröst som ända symtom fram tills igår då det försvann och min oro blev outlidlig.

Hur känner ni? Har ni mycket symtom? Kommer det och går

Fin helg till er alla!

Jag vet att symtomen kommer & går.

Jag tar gulkroppshormon så jag har ingen aning om jag har symtom eller det är biverkningar på medicinen.

För ca två veckor sedan tappade jag också alla mina symtom. De super spända & ömma brösten var plötsligt som vanligt. Molvärken var också borta.

Men igår såg vi vår böna med tickande hjärta

När ska du göra VUL?

Jag var 99,9 % säker på att det inte skulle finnas något foster när jag låg där i gynstolen. Men där var ju en böna

Stort lycka till!
  • Ziiah

Idag har jag gått lika långt som jag gjorde i förra graviditeten då jag fick missfall (v9+4) och illamåendet och alla symptom är kvar.. Kände förut när jag satt på toaletten att det gjorde lite ont där livmodern är, när jag sedan torkade mig märkte jag att jag hade rosablandade flytningar.. Nu börjar jag få lite smått panik då jag inte blött något innan nu och att jag samtidigt har lite ont då och då... Det var absolut inte mycket färg så, det var som en vanlig flytning med lite ljusrosa färg här och var... Någon som varit med om detta?

Symptomen är ju fortfarande kvar ändå... Vill så gärna få höra från någon läkare eller något att allt är bra osv, men i min värld känns det lite väl overkligt.. Vill verkligen inte gå igenom ett missfall igen...!

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-08-02 23:28:16 följande:
    Idag har jag gått lika långt som jag gjorde i förra graviditeten då jag fick missfall (v9+4) och illamåendet och alla symptom är kvar.. Kände förut när jag satt på toaletten att det gjorde lite ont där livmodern är, när jag sedan torkade mig märkte jag att jag hade rosablandade flytningar.. Nu börjar jag få lite smått panik då jag inte blött något innan nu och att jag samtidigt har lite ont då och då... Det var absolut inte mycket färg så, det var som en vanlig flytning med lite ljusrosa färg här och var... Någon som varit med om detta?

Symptomen är ju fortfarande kvar ändå... Vill så gärna få höra från någon läkare eller något att allt är bra osv, men i min värld känns det lite väl overkligt.. Vill verkligen inte gå igenom ett missfall igen...!

Det har jag läst ska vara helt normalt.

Det är att du är skör i slemhinnorna bara. Om du oroar dig mycket kan du ringa till sjukvårdsupplysningen. Men de kommer antagligen säga att så länge du inte blöder kraftigt & rött med klumpar och har ont är det ingen fara.

Ta ett djupt andetag & försök att inte tänka mer på det. Varför skulle det bli samma igen denna gången?Kroppen är fantastisk och känner av oro. Min läkare sa i förrgår att jag oroat mig FÖR mycket och på det sättet fick jag ännu ondare i magen. När jag slappnade av försvann det .

Kroppen känner av att du är orolig nu.

Kram
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014