• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sickan12

Jag går också in i vecka 8 imorgon :). Jag har samma symptom som du, plus ont i ryggslutet då och då och ganska trött!

biodynamisk skrev 2013-08-04 13:24:07 följande:
    Blixtpatrullen: Jag går in i vecka 8 imorgon Vad har du för symptom? Jag har illamående, ömma bröst och växtvärk. Lite yrsel ibland också...

• M4nda

Hej.

Är det någon som har hört något om att solning skulle vara farligt de 12 första veckorna? Jag hittade någon artikel om att UV-strålarna bröt ner folsyran vilket kunde leda till missbildningar?

Jag ska nämligen till Spanien i 2 veckor snart och då är jag i vecka 9-10. Kommer givetvis sitta under ett parasoll, men det går ju inte undvika all UV-strålning... Hur gör ni? :)

• Emaria

Solning i sig ska inte vara någon fara men det finns ökad risk för pigmentfläckar som ev inte går bort.

• Blixtpatrullen
    biodynamisk skrev 2013-08-04 13:24:07 följande:

Blixtpatrullen: Jag går in i vecka 8 imorgon smile1.gif Vad har du för symptom? Jag har illamående, ömma bröst och växtvärk. Lite yrsel ibland också...

Ömma bröst, illamående, yrsel, trötthet, molande värk ibland... Så typ samma som du:)
  • flickflack

Jag borde ju oroa ihjäl mig!!!
    Hatar det här, jag verkar vara den enda som INTE har ömma/svullna bröst.
    Är så rädd över att det här inte ska gå vägen.
    LIVRÄDD!
    Hoppas den lilles hjärta ännu pickar på.
    Fattar inte varför svullnaden och ömheten inte finns där? 
    Vågar inte gå tillbaks på en undersökning, är så rädd så jag mår illa.            

• anaconda

Idag har jag vart och köpt en ny bh, fick expert hjälp på Triumph(?) om de heter så? Köpte en jätttttte skön, berätta att jag va gravid och att brösten växt massa redan! Jag prova de största hon hade 90F(!!!!!!!!) OMG den satt bra lite att växa i men inte så mycket! Köpte även en bikini dom hade på rean eftersom vi bokat en resa till Lanzarote 7 december och kommer vara i v26 när vi åker så skönt att bikini dit redan är klar!

• Natt

Nån mer som har det riktigt svårt i mataffären? Idag när vi gick dit höll jag på och klöktes hela tiden.. inte särskilt trevligt och sambosen tyckte  att det var rätt pinsamt. fick köpa tuggummi som jag började tugga på innan vi hade köpt dem...

1,5 vecka kvar till inskrivning tycker det ska bli så spännande :)  

• Sickan12

Klart du inte borde!! Det är väl inte konstigt att man inte har ALLA symptom? Kan du inte ringa och prata med ngn då, om du inte vill gå dit? Vet inte din historia eller anledning till oron, men kanske behöver du prata om det? (Inte mening att låta som en hobbypsykolog, men vet själv vad oro kan göra med en.)

flickflack skrev 2013-08-04 16:30:00 följande:
    Jag borde ju oroa ihjäl mig!!!

Hatar det här, jag verkar vara den enda som INTE har ömma/svullna bröst.

Är så rädd över att det här inte ska gå vägen.

LIVRÄDD!

Hoppas den lilles hjärta ännu pickar på.

Fattar inte varför svullnaden och ömheten inte finns där? 

Vågar inte gå tillbaks på en undersökning, är så rädd så jag mår illa.            

• biodynamisk

Vad roligt att vi är på samma dag Jag har också ont i ryggslutet ibland, kan inte sova på magen längre ...

Sickan12 skrev 2013-08-04 13:35:58 följande:
    Jag går också in i vecka 8 imorgon :). Jag har samma symptom som du, plus ont i ryggslutet då och då och ganska trött!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014