• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    Saltad skrev 2013-08-02 21:48:53 följande:
    Pratade med BM idag. Fick tid för inskrivning och tidigt UL13/8 vilket då blir 10+2.
    Ska bli otroligt spännande!

Fick också tid för KUB men funderar på om det inte känns lite sent då det blir 12+4. Inte för att vara sån, jag förstår självklart att de vet vad de sysslar med, men undrar lite ändå..

När ska ni göra KUB om ni nu ska?

Jag har tid för KUB den 22/8 (12+3). Ska bli spännande men är samtidigt jättenervös över att fostret inte kommer leva. Gjorde VUL i vecka 6 och då såg allt bra ut men blir såklart rädd över att någonting har hänt min lilla böna sedan dess.

Hur kommer det sig att du ska göra ett ultraljud bara 2 veckor innan KUB? Får du betala för det själv eller får du det via BM? Jag frågade nämligen min BM om jag kunde få göra ytterligare ett tidigt UL för att stilla min oro, men hon sade att då får man boka och bekosta en sådan själv. Man kanske gör olika i olika kommuner?
  • MiniMatrix
    Saltad skrev 2013-08-02 21:48:53 följande:

Pratade med BM idag. Fick tid för inskrivning och tidigt UL13/8 vilket då blir 10+2.

Ska bli otroligt spännande!

Fick också tid för KUB men funderar på om det inte känns lite sent då det blir 12+4. Inte för att vara sån, jag förstår självklart att de vet vad de sysslar med, men undrar lite ändå..

När ska ni göra KUB om ni nu ska?

Min BM sa att KUB görs från vecka 12 till typ 14. Så det låter inte konstigt att du fick tid i 12+4.

Har inte bokat mitt än så återstår att se när det blir..
  • Ghizlane
    anaconda skrev 2013-07-09 17:59:35 följande:
    Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html
    Hej! Jag vill gärna vara med, har + i för igår och det går inte att beskriva mina känslor, jag vill dela med mig både min glädje och erfarenhet  tills jag får min bebis i famnen  19 Mars 2014! 
  • asan25

Jag har tid för KUB enligt min räkning 13+6 och enligt BM räkning 14+1.

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-03 08:08:32 följande:

Det har jag läst ska vara helt normalt.
    Det är att du är skör i slemhinnorna bara. Om du oroar dig mycket kan du ringa till sjukvårdsupplysningen. Men de kommer antagligen säga att så länge du inte blöder kraftigt & rött med klumpar och har ont är det ingen fara.
    Ta ett djupt andetag & försök att inte tänka mer på det. Varför skulle det bli samma igen denna gången?Kroppen är fantastisk och känner av oro. Min läkare sa i förrgår att jag oroat mig FÖR mycket och på det sättet fick jag ännu ondare i magen. När jag slappnade av försvann det .
    Kroppen känner av att du är orolig nu.
    Kram
    Okey, skönt att höra.. Jag vet ju egentligen att det är normalt att blöda lite under graviditeten, men jag har inte haft någon blödning innan. Förra graviditeten slutade ju med att jag började blöda lite lätt men att det ökade och sedan fick jag höra av en läkare att han inte såg några hjärtslag och att den lilla var på väg ut. Men nu har jag inte haft någon mer "blödning". Det var bara en gång, för när jag kollade nästa gång, någon timma senare, så var det inget. Jag försöker att vara positiv och inte oroa mig, men små saker som sådant kan lätt ge mig panik. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon, så snart är den "osäkra" perioden över och då kommer jag väl kunna andas ut ännu lite mer. Glad
    Kram
  • Blixtpatrullen

Går in i vecka 8 idag (7+0). Är på väg för att hämta hem mina älskade katter som varit på semester en månad, och ska hälsa på syrran på vägen. Har bestämt mig för att berätta för henne trots att det är tidigt! Känner att jag måste få skvallra för någon och det känns bra att hon blir den första utomstående som får veta:)

• biodynamisk

Blixtpatrullen: Jag går in i vecka 8 imorgon Vad har du för symptom? Jag har illamående, ömma bröst och växtvärk. Lite yrsel ibland också...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014