• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-22 20:59:48 följande:

Men vilken liten busunge ni redan har:) skönt att allt såg bra ut iaf! I morgon kl 13 är det vår tur. Kommer inte kunna sova i natt!!
    Ja det var en riktig buse där inne. Ville verkligen inte samarbeta haha. 

Åh spännande lycka till imorgon och även ni alla andra som ska på ul. Det är helt magiskt :D 
  • majsa88

Men vad roligt. Vad skönt att allt var bra :).

Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:
    Hej alla

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.

Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-22 20:33:50 följande:
    Är du också från Halland? Har läst att det inte är bra att gå över tiden. TROR de sätter igång 2 veckor över tiden

Du får bara gå två veckor över tiden i Halland, trodde det var lika i hela Sverige :)
  • Zobeideh

Tack alla
    Så fantastisk lyckliga här hemma idag fast att hi inte fick se könet.
    Åhh nu är allt verkligt.

• LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2013-10-22 21:14:56 följande:

Du får bara gå två veckor över tiden i Halland, trodde det var lika i hela Sverige :)
    Det är inte lika i Sverige. Vissa landsting har 14 dagar, andra har 21 (tror det finns de som bara har tio också, men jag är inte helt säker på det). Dock har jag tyvärr ingen koll på vilka som har vad - förutom Stockholm som har 14 dagar (och tidigare hade Linköping 21 dagar, men jag vet inte hur det är i dagsläget). Jag hoppas innerligt att jag slipper vänta i två veckor. Det verkar så tungt på slutet, oavsett storlek på bebis...

Såhär skriver 1177.se:
    "Hur många går över tiden med mer än två veckor?

Om förlossningsdagen är rätt beräknad föder cirka fem av hundra kvinnor efter vecka 42.

Överburenhet kan upprepa sig i efterföljande graviditeter. Ungefär 30 % av alla kvinnor som har gått över tiden mer än två veckor vid ett tillfälle är med om samma sak även vid nästa graviditet.

Det finns också en ärftlighet för att gå över tiden."

• Sirek
    j3nnyy skrev 2013-10-22 20:27:08 följande:
    Är det verkligen ärftligt? Frågade min BM igår och hon sa att det inte är det :p

Nej, det är det säkert inte. Men försöker ställa in mig så att det inte kommer kännas så långsamt om jag nu gör det. Men känns himla skönt att 2 veckor är max:) är född 86 så man tänkte nog annorlunda då?
  • LillsmurfanLisa
    Mango08 skrev 2013-10-22 18:22:13 följande:

Jag bor så långt söderut man kan komma, Nynäshamn =)

Japp BB SÖS och Södra BB är två olika, tror dock att de bägge ligger i SÖS lokaler. De har dock lite olika upplägg. Finns att läsa om på deras hemsidor! 
    Helt rätt - båda SÖS och Södra BB håller till på SÖS. 

Södra BB är litet och har lite speciell inriktning. Det finns bra info på deras hemsida. Du har förtur där om du går på deras MVC, men tyvärr tar de inte in fler blivande föräldrar som väntar barn i mars/april sedan en tid tillbaka.

Själv bor jag i Enskede, men det lutar åt att jag föder på Danderyd (BB Stockholm Family). Har inte bestämt mig än - och hur som helst handlar det ju mycket om var det finns plats när den dagen kommer :) 
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-22 20:33:50 följande:
    Är du också från Halland? Har läst att det inte är bra att gå över tiden. TROR de sätter igång 2 veckor över tiden

Ja, bor i Kungsbacka sedan 2 år tillbaka. Bodde här 2003-2006 också, innan jag flyttade till Malmö för att plugga. Hann med 3 år i gbg också innan det blev kba. Men nu är vi nog färdigflyttade för ett bra tag framöver. Var det Halmstad du huserar i?:)
  • Sirek
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-22 21:41:58 följande:
    Det är inte lika i Sverige. Vissa landsting har 14 dagar, andra har 21 (tror det finns de som bara har tio också, men jag är inte helt säker på det). Dock har jag tyvärr ingen koll på vilka som har vad - förutom Stockholm som har 14 dagar (och tidigare hade Linköping 21 dagar, men jag vet inte hur det är i dagsläget). Jag hoppas innerligt att jag slipper vänta i två veckor. Det verkar så tungt på slutet, oavsett storlek på bebis...

Såhär skriver 1177.se:

"Hur många går över tiden med mer än två veckor?Om förlossningsdagen är rätt beräknad föder cirka fem av hundra kvinnor efter vecka 42.Överburenhet kan upprepa sig i efterföljande graviditeter. Ungefär 30 % av alla kvinnor som har gått över tiden mer än två veckor vid ett tillfälle är med om samma sak även vid nästa graviditet.Det finns också en ärftlighet för att gå över tiden."

Superduper! Tack för bra info. :)
  • Anki84
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-22 21:45:57 följande:
    Helt rätt - båda SÖS och Södra BB håller till på SÖS. 

Södra BB är litet och har lite speciell inriktning. Det finns bra info på deras hemsida. Du har förtur där om du går på deras MVC, men tyvärr tar de inte in fler blivande föräldrar som väntar barn i mars/april sedan en tid tillbaka.

Själv bor jag i Enskede, men det lutar åt att jag föder på Danderyd (BB Stockholm Family). Har inte bestämt mig än - och hur som helst handlar det ju mycket om var det finns plats när den dagen kommer :) 
    Åh jag vill också föda på danderyd, vet dock inte om jag får de med tanke på att jag bor i Solna och tillhör väl KS automatiskt :(

Vore lite roligt om vi hamnade på danderyd samtidigt med tanke på att vi har samma BF =) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014