• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad
    Emelie e skrev 2013-10-22 17:58:09 följande:
    Jag tror att vårt barn kommer komma ut sent, då både min mamma och syster gått över med båda barnen. Men vi får se, hoppas det blir tidigare :)
    Alla i min familj har fött 2-3 veckor tidigare förutom min ena syster vars son dröjde sig kvar 13 dagar istället. Alla har varit ganska små bebisar.
  • Mango08
    Nyfniken83 skrev 2013-10-21 20:09:45 följande:
    Å nej, nu blev jag förvirrad. Vad e skillnaden? Haha jag har noll koll, min bm frågade bara vilket sjukhus vi ville föda på och jag sa SÖS. Visste inte att det va olika.
    Vart söder om söder bor du?

Jag bor så långt söderut man kan komma, Nynäshamn =)

Japp BB SÖS och Södra BB är två olika, tror dock att de bägge ligger i SÖS lokaler. De har dock lite olika upplägg. Finns att läsa om på deras hemsidor! 
  • Idiiis91
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-22 17:31:40 följande:
    Så mysigt och gott. Klart allt kommer vara bra! Lycka till ?

ja, de ska bli mysigt! Har inte haft sån kväll tillsammans på väldigt länge!

Jo vi får hoppas de, återkommer med besked om hur de gick imorgon :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:

Hej alla smile1.gif

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.
    Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt smile1.gif

Va skönt att allt va bra! :) Typiskt med könet bara. Känner på mig att jag kommer få samma problem bara för vi valt att vänta med att handla vissa saker :)

Åh nu är det nära för mig också. Är de fler som har RUL denna veckan? :)
  • anaconda

Vi kommer att boka tittut inne i stan (Sthlm) för att göra ett 3D och 4D! De kommer vi få av min mamma så ska boka in de snart, så man får en tid efter nyår någon gång så de inte är fullbokat :)

• Lovely90

Jag var immun mot femte sjukan så får jobba imorgon. Lyckan är total!! Har varit hemma sen onsdag förra veckan och det känns som en evighet, jag är verkligen inte gjord för att gå hemma!

• Sirek
    Saltad skrev 2013-10-22 18:13:24 följande:
    Alla i min familj har fött 2-3 veckor tidigare förutom min ena syster vars son dröjde sig kvar 13 dagar istället. Alla har varit ganska små bebisar.

Min mamma gick 19 dagar över tiden med mig, så jag tror våran tös myser sig kvar minst lika länge. Vet inte om man blir igångsatt efter 2 eller 3 veckor i Halland? Är själv född i gbg nämligen. Kommer hon tidigare så hade det känts som en underbar överraskning. :)
  • j3nnyy

Är det verkligen ärftligt? Frågade min BM igår och hon sa att det inte är det :p

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-10-22 20:24:57 följande:
    Min mamma gick 19 dagar över tiden med mig, så jag tror våran tös myser sig kvar minst lika länge. Vet inte om man blir igångsatt efter 2 eller 3 veckor i Halland? Är själv född i gbg nämligen. Kommer hon tidigare så hade det känts som en underbar överraskning. :)

Är du också från Halland? Har läst att det inte är bra att gå över tiden. TROR de sätter igång 2 veckor över tiden
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:
    Hej alla

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.

Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt

Men vilken liten busunge ni redan har:) skönt att allt såg bra ut iaf! I morgon kl 13 är det vår tur. Kommer inte kunna sova i natt!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014