• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk

Ha, ha!! Jag skulle bli överlycklig om graviditeten gav mig en c-kupa Pendlar mellan a och b nu...

anaconda skrev 2013-08-04 16:31:19 följande:
    Idag har jag vart och köpt en ny bh, fick expert hjälp på Triumph(?) om de heter så? Köpte en jätttttte skön, berätta att jag va gravid och att brösten växt massa redan! Jag prova de största hon hade 90F(!!!!!!!!) OMG den satt bra lite att växa i men inte så mycket! Köpte även en bikini dom hade på rean eftersom vi bokat en resa till Lanzarote 7 december och kommer vara i v26 när vi åker så skönt att bikini dit redan är klar!

• M4nda
    Emaria skrev 2013-08-04 15:41:57 följande:
    Solning i sig ska inte vara någon fara men det finns ökad risk för pigmentfläckar som ev inte går bort.

Jo det har jag sett :) Men sedan läste jag en artikel om att det skulle vara skadligt, så därför undrar jag om det är någon annan som har fått till sig den informationen?
  • Pippilisa

Sätter en tass här jag med!
    Blev oplanerat gravid och är nu i v 8+5. Vi hade tänkt att vänta ett par 2 år åtminstone innan vi sätter igång bebisverkstad, men tji fick vi. :P

Just nu håller jag på att ofrivilligt äta oss ur huset. Har varit gravid tidigare, men inte fullföljt, men kan inte minnas att jag då har varit SÅ HÄR sjukligt hungrig. Frågade sambon vad han skulle äta innan jobbet idag, och informerade om att smöret nästan är slut.

"VA?! Det var ju halva paketet kvar igår när jag gjorde mackor!!! HAHA!"

"DET VAR INTE ALLS halva paketet kvar!!! .... eller..? :S"

• anaconda

Pippilisa: jag äter oxå massor helst hela tiden! Har jag inte ätit på ett par timmar är jag så hungrig att jag mår illa! Äter jag mig propp mätt (vilket är en helt annan känsla innan graviditeten) så mår jag konstigt illa! Så måste typ äta lite och jämt! Hoppas de slutat snart för annars blir jag stor som ett hus :) är i v 9 (8+0) idag

• Victrix

Sådär är jag också med maten. Och ofta hungrig men inte sugen på något alls.

• flickflack

Trötthet, fattar inte...
    Jag försöker hålla mig vaken men det går bara inte, somnar vid 17 och sover 3 -4 timmar.

Någon mer som är jääääätte trött, hur håller ni er vakna? 
    Tror jag mår liiiiiiite illa men säkert bara inbillning.      

• Blixtpatrullen
    flickflack skrev 2013-08-04 21:31:51 följande:

Trötthet, fattar inte...

Jag försöker hålla mig vaken men det går bara inte, somnar vid 17 och sover 3 -4 timmar.

Någon mer som är jääääätte trött, hur håller ni er vakna? 

Tror jag mår liiiiiiite illa men säkert bara inbillning.      

Ja, igår sov jag hela dagen känns det som. Somnade så fort jag satte mig i soffan.

Börjar jobba imorgon och är osäker på om jag kommer kunna hålla mig vaken ;)
  • Thesan
    flickflack skrev 2013-08-04 16:30:00 följande:
    Jag borde ju oroa ihjäl mig!!! Hatar det här, jag verkar vara den enda som INTE har ömma/svullna bröst. Är så rädd över att det här inte ska gå vägen. LIVRÄDD! Hoppas den lilles hjärta ännu pickar på. Fattar inte varför svullnaden och ömheten inte finns där?  Vågar inte gå tillbaks på en undersökning, är så rädd så jag mår illa.            

Hej , förstår din oro , hatar att läsa andras symptom men inte känna av någon själv men kom ihåg att alla graviditeter är olika! Jag har en kompis som är 2 v innan mig ( hon i v 11 ooch jag i v9) och vi har helt olika symptom, hon känner inte heller av brösten men hon har metallsmak hela tiden istället och det har inte jag istället, jag tror inte du behöver vara orolig:) /T
  • Prinsessan på ärten

Idag har varit en riktig kräkdag. Mina symptom kommer och går, ibland är det trötthet, ibland brösten, ibland illamående... Idag var det det senaste, värsta dagen hittills ( i v 10 nu...)

Vaknade, spydde... Stressade sedan för att komma iväg som planerat och svimmade i köket... Återhämtade mig i bilen men fick stanna till och raketspy. Sen har det varit vila, kräks, äta, vila, kräks äta hela eftermiddagen... Har iallafall berättat för hela närmaste släkten nu. Så de fattade varför jag låg på en madrass i skuggan :)

Nu ligger jag i sängen och är åksjuk :) 22 dagar till UL. Hoppas verkligen att allt är bra med lill-räkan :)

Håller även med om att alla har olika symptom. Mina skiljer som sagt från dag till dag och ibland är det inga alls. Måste säga att jag egentligen gillar dem bäst. Misstänker att illamåendet ligger och ruvar hela tiden men så snart jag får huvudvärk blommar det upp till kräkfest :) någon som känner igen sig där?

• flickflack
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-04 22:33:28 följande:
    Idag har varit en riktig kräkdag. Mina symptom kommer och går, ibland är det trötthet, ibland brösten, ibland illamående... Idag var det det senaste, värsta dagen hittills ( i v 10 nu...)

Vaknade, spydde... Stressade sedan för att komma iväg som planerat och svimmade i köket... Återhämtade mig i bilen men fick stanna till och raketspy. Sen har det varit vila, kräks, äta, vila, kräks äta hela eftermiddagen... Har iallafall berättat för hela närmaste släkten nu. Så de fattade varför jag låg på en madrass i skuggan :)

Nu ligger jag i sängen och är åksjuk :) 22 dagar till UL. Hoppas verkligen att allt är bra med lill-räkan :)

Håller även med om att alla har olika symptom. Mina skiljer som sagt från dag till dag och ibland är det inga alls. Måste säga att jag egentligen gillar dem bäst. Misstänker att illamåendet ligger och ruvar hela tiden men så snart jag får huvudvärk blommar det upp till kräkfest :) någon som känner igen sig där?

Har det varit så där ifrån början eller hade du mer symtom då?
    Har symtomen alltid kommit och gått?   
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014