• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix
    evelayna skrev 2013-08-05 12:09:40 följande:
    min bm sa att gränsen på att få en remiss var bmi 31.

jag låg på bmi 30,5. så jag fick välja :)
    Okej, bra att du fick välja trots att du låg under gränsen :).
  • Emaria
    Awanata skrev 2013-08-05 11:45:51 följande:

Är det så pass tidigt alltså? Då är det inte så konstigt om det börjar kännas redan smile1.gif

sandratjejen skrev 2013-08-05 10:16:48 följande:Jag är "bara" i v 7 (6+4) och ja kan me redan utesluta vissa kläder.

Spec vissa byxor dom sitter alldeles för trångt runt midjan och man mår bara mer illa när de sitter åt.

Har redan fått börja sätta tofsar i knäppningen.

Nu använder jag mest leggins som jag vikt ner ett varv i midjan de är lagom tycker ja :)

Åh leggins måste ju vara rena drömmen för en gravid! Ja jag kan förstå det. Jag väljer också helst lössittande kläder men på ett kontor är det lite svårare.. tur hösten är snart så man kan dölja med lite koftor osv smile1.gif

Skönt att du gått ner i stället! Barnmorskan sa faktiskt det till mig att det är vanligt att gå ner i början. Synd jag inte följer trenden smile5.gif Jag har såklart lyxat lite på semestern men är väl ganska smal/normalbyggd och det brukar inte kännas i kläderna när jag semestrat innan. Kan ju vara det som spökar iofs smile5.gif

Jag har haft det ganska körigt innan, gifte oss 29 juni och efter det stressade jag ner och började äta lite bättre. :)
  • Victrix

Har blekt mitt hår i alla tider men inte vågat sedan plus. Har råttfärgat och nu börjar jag tycka att utväxten är hemsk, men färga håret kan ju vara farligt för fostret. Hur gör/hade ni gjort?

• Emaria
    Victrix skrev 2013-08-05 13:00:15 följande:

Har blekt mitt hår i alla tider men inte vågat sedan plus. Har råttfärgat och nu börjar jag tycka att utväxten är hemsk, men färga håret kan ju vara farligt för fostret. Hur gör/hade ni gjort?

Klipp dig riktigt kort. :) närå, men jag tycker man ska vara riktigt försiktig! Jag gjorde slingor några veckor innan plus men tänker inte göra något annat. Finns det inte vissa schampon som ger naturligt blondare hår, kanske är lite mildare?
  • Emaria
    Emaria skrev 2013-08-05 13:03:10 följande:
    Klipp dig riktigt kort. :) närå, men jag tycker man ska vara riktigt försiktig! Jag gjorde slingor några veckor innan plus men tänker inte göra något annat. Finns det inte vissa schampon som ger naturligt blondare hår, kanske är lite mildare?
    ...göra något nu så länge jag är gravid menade jag såklart.
  • anaconda

Hitta på en sida, de är bm Svar på frågan om att färga hårey:

Det finns experter som anser att man ska vara försiktig med att färga håret och bleka slingor under graviditeten, men det finns inga bevis för att det skulle vara farligt för barnet. För många år sedan innehöll hårfärgningsmedel en del ämnen som kunde vara skadliga, t.e.x. formaldehud, men numera finns det vanligtvis inga sådana kemikalier i dem. Den enda ingrediens som man eventuellt kan vulja undvika är stenkolstjära, eftersom vissa experter misstänker att den kan vara cancerframkallande. Om du är det minsta orolig är det bättre att använda växtbaserade produkter. En varnning: Graviditetshormonerna kan få håret att reagera annorlunda på färgningen, så det kan hända att du får en annan färg än den du räknat med. Det finns heller inga belägg för att de kemikalier som används vid permanent skulle vara skadliga för barnet eller dig. Däremot får du vara beredd på att håret kan reagera annorlunda även här, t.e.x. krulligt istället för lockigt.

• Victrix

Hmm svårt. Men eftersom det kanske kan vara skadligt kan jag inte förmå mig att göra det efter ha kämpat i tre år för detta lilla mirakel.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014