• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria

Jag har börjat må lite skumt jag med. Idag har jag varit väldigt trött, hungrig, lite illamående... Men det är inte så farligt. Mest brösten som ömmar.

• Prinsessan på ärten

Flickflack, det har varit så från början... Först väldigt ömmande bröst... Nu är det bara stora. Molvärk som kommer och går, illamående likaså ( men värst när hag har ont i huvet) tröttheten kommer i vågor. Oftast är det ngt symptom som " leder" i ett par dagar.

Oroade mig massor i början för både avsaknaden av vissa symptom och sen att vissa försvann... Men nu i början kan jag ju inte göra mer än att ta hand om mig själv. Har kub bokat den 26:e ( 12+2) känns bra att " gå ur den osäkra perioden" och få en koll på att pyret lever och mår bra då. Känns som om jag kommer kunna slappna av nästan helt då :)

• Awanata

Jag är gravid i v 10 (9+2 idag, BF 7 mars). Är det på någon mer det börjar kännas i kläderna? Jag har inte gått upp mer än några hg i vikt men det känns verkligen! Jag brukar alltid ha tighta kläder men vet man att jag är gravid så ser man att något händer därnere. Det har liksom börjat puta lita därnere redan. Jag kommer säkert bli stor som ett hus..

Har inskrivning 13 augusti och KUB 30 augusti

• sandratjejen
    Awanata skrev 2013-08-05 10:08:20 följande:

Jag är gravid i v 10 (9+2 idag, BF 7 mars). Är det på någon mer det börjar kännas i kläderna? Jag har inte gått upp mer än några hg i vikt men det känns verkligen! Jag brukar alltid ha tighta kläder men vet man att jag är gravid så ser man att något händer därnere. Det har liksom börjat puta lita därnere redan. Jag kommer säkert bli stor som ett hus..

Har inskrivning 13 augusti och KUB 30 augusti smile1.gif

Jag är "bara" i v 7 (6+4) och ja kan me redan utesluta vissa kläder.

Spec vissa byxor dom sitter alldeles för trångt runt midjan och man mår bara mer illa när de sitter åt.

Har redan fått börja sätta tofsar i knäppningen.

Nu använder jag mest leggins som jag vikt ner ett varv i midjan de är lagom tycker ja :)
  • Victrix

Awanata: är i vecka 9+4 och byxor sitter rätt hårt nu, så du är inte ensam. Det sägs att bebismagen börjar synas riktigt i vecka 13-14 typ och det är ju inte långt kvar.

• Emaria

Jag går in i V8 idag men har verkligen inga känningar alls på det planet. Men det kan bero på att jag är lite överviktig, ätit som vanligt och generellt har lite problem med magen vilket gör att jag inte har några supertighta byxor. Har dessutom snarare gått ner än upp så kan väl vara en förklaring med. Byxorna jag har idag är lite tighta men känns inget annorlunda!

• Awanata
    Victrix skrev 2013-08-05 10:44:50 följande:
    Awanata: är i vecka 9+4 och byxor sitter rätt hårt nu, så du är inte ensam. Det sägs att bebismagen börjar synas riktigt i vecka 13-14 typ och det är ju inte långt kvar.

Är det så pass tidigt alltså? Då är det inte så konstigt om det börjar kännas redan

sandratjejen skrev 2013-08-05 10:16:48 följande:
    Jag är "bara" i v 7 (6+4) och ja kan me redan utesluta vissa kläder.
    Spec vissa byxor dom sitter alldeles för trångt runt midjan och man mår bara mer illa när de sitter åt.
    Har redan fått börja sätta tofsar i knäppningen.
    Nu använder jag mest leggins som jag vikt ner ett varv i midjan de är lagom tycker ja :)

Åh leggins måste ju vara rena drömmen för en gravid! Ja jag kan förstå det. Jag väljer också helst lössittande kläder men på ett kontor är det lite svårare.. tur hösten är snart så man kan dölja med lite koftor osv

Emaria skrev 2013-08-05 11:16:17 följande:
    Jag går in i V8 idag men har verkligen inga känningar alls på det planet. Men det kan bero på att jag är lite överviktig, ätit som vanligt och generellt har lite problem med magen vilket gör att jag inte har några supertighta byxor. Har dessutom snarare gått ner än upp så kan väl vara en förklaring med. Byxorna jag har idag är lite tighta men känns inget annorlunda!

Skönt att du gått ner i stället! Barnmorskan sa faktiskt det till mig att det är vanligt att gå ner i början. Synd jag inte följer trenden Jag har såklart lyxat lite på semestern men är väl ganska smal/normalbyggd och det brukar inte kännas i kläderna när jag semestrat innan. Kan ju vara det som spökar iofs

• evelayna

har inte heller några problem med kläderna är i v10 (9+4).
    men även jag var överviktig från början. vågen har inte rört sig mer än nåt hg upp och ner om vart annat.
    dock blir jag väldigt uppblåst på kvällen och de ser ut som ja har gått hur långt som helst så då får man tänka sig lite för. vi har inte berättat för någon än och tänkte vänta lite till.

någon mer än jag som ska få träffa en dietist?
    tydligen låg jag precis på gränsen men ja valda att träffa en då de inte borde bli sämre av de iaf :P

efter att ha övervägt länge om hur ja skulle göra med min bröstpiercing tog jag igår ut den.. känns lite konstigt men tror att jag gjort rätt väl trotts allt. känns som om de skulle bli väldigt mycke jobb att ha kvar den om man ska amma.
    nån annan som haft en där? hur har ni gjort isf?

• Victrix
    evelayna skrev 2013-08-05 11:49:09 följande:

har inte heller några problem med kläderna är i v10 (9+4).

men även jag var överviktig från början. vågen har inte rört sig mer än nåt hg upp och ner om vart annat.

dock blir jag väldigt uppblåst på kvällen och de ser ut som ja har gått hur långt som helst så då får man tänka sig lite för. vi har inte berättat för någon än och tänkte vänta lite till.

någon mer än jag som ska få träffa en dietist?

tydligen låg jag precis på gränsen men ja valda att träffa en då de inte borde bli sämre av de iaf :P

efter att ha övervägt länge om hur ja skulle göra med min bröstpiercing tog jag igår ut den.. känns lite konstigt men tror att jag gjort rätt väl trotts allt. känns som om de skulle bli väldigt mycke jobb att ha kvar den om man ska amma.

nån annan som haft en där? hur har ni gjort isf?

Jag är inte trådsmal direkt heller, har däremot vätska i buken plus förstorade äggstockar så tror det gör sitt till. Vilket BMI är gränsen för dietist?
  • evelayna
    Victrix skrev 2013-08-05 12:00:03 följande:
    Jag är inte trådsmal direkt heller, har däremot vätska i buken plus förstorade äggstockar så tror det gör sitt till. Vilket BMI är gränsen för dietist?
    min bm sa att gränsen på att få en remiss var bmi 31.
    jag låg på bmi 30,5. så jag fick välja :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014