• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp
    Idiiis91 skrev 2013-10-31 11:41:50 följande:
    Jag måste tyvärr säga att jag kommer vara frånvarande från denna tråd tills jag har kommit upp på fötter igen.
    Jag och min sambo skall flytta isär och jag känner mig helt tom!
    :( Jag kan inte föreställa mig hur det är men kan bara tänka mig hur fruktansvärt tungt du måste ha det nu, men det kommer du att klara! Se till att ta hand om er och ta det lugnt, o om du pratar med din BM finns säkert kuratorer eller liknande att prata med för att få stöd kring hur du ska hantera detta. Stor kram till er och jag hoppas att vi får höra mer från dig när du mår lite bättre! 
  • MagdalenaZ
    Jag måste tyvärr säga att jag kommer vara frånvarande från denna tråd tills jag har kommit upp på fötter igen.
    Jag och min sambo skall flytta isär och jag känner mig helt tom!
    Oj va tråkigt :(
    Du vet att du kan skriva här om du behöver stöd..
    Hade jag kunnat hade jag kommit och hjälpt!  
  • MagdalenaZ

Är det någon som sett om hur det gått för flowers? Försöker hitta något från henne men hittar inget.
    Om du ser flowers så kan du ju skriva hur det är!  

• Zobeideh

Idiiis91: åh va tråkigt att läsa ta hand om dig/er och jag hoppas vi hör mer från dig. Skickar en massa massa styrkekramar till dig

• Zobeideh

Sist flowers skrev va efter ultraljudet hon gjorde på natten. Och då hade allt gått bra. Men sen dess har vi nog inte hört så mycket mer.

• Foreverandever
    Jag måste tyvärr säga att jag kommer vara frånvarande från denna tråd tills jag har kommit upp på fötter igen. Jag och min sambo skall flytta isär och jag känner mig helt tom!

Beklagar så mycket och ta hand om dig och din bäbis i första hand. Se till och få stöd och hjälp :) vi finns här dom stöd också när du behöver prata, stor Kram
  • Idiiis91

Tack alla!

Känns inge roligt att man ska få ett sådant besked om att vi ska flytta isär på våran 1 år och 5 månaders dag och klev dessutom in i v21 :(

Det var han som ville och jag kan inte neka honom.

Han vet inte hur han vill, vad han känner och att han inte är redo för ett barn just nu så han ville flytta ett tag. Vi får väl se vad som händer :(

Tack alla åter igen!

• majsa88

Okej. Förvirrande när det blir så tycker jag. Det ska jag göra :)

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-31 11:46:26 följande:
    Det stämmer inte alls på mig heller med Bf. Men min bebis har vuxit i skov. Jag har varit på 5 ultraljud & blivit bakåtflyttad & framåt. Det hade betydelse för vilken dag i veckan jag gjorde ultraljudet & klart hur noga läkaren mätte. Enligt min sista mens & min egen beräkning av ägglossning skulle jag haft BF 14/3. Nu har jag den 19/3. Känner mig inte så orolig över det. Jag tycker du ska prata med din BM om din oro. Ni kan diskutera med varann om hur du & hur vården tänker. Kanske din bebis kommer två veckor innan BF. Det vet man ju inte.

• xStellax

Min moderkaka låg tydligen lite lågt, upptäcktes på rul så jag ska tillbaka och se om den flyttat sig om några veckor. Någon mer som har/har haft det problemet? Bm sa att det var vanligt och att den brukade flytta sig.

• Zobeideh

xStellax: ja vi är några st som har det med :) jag är en av dem, min läkare sa att det är väldigt vanligt med de och inget man ska oroa sig över :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014