• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-10-31 12:47:50 följande:
    Tack alla!
    Känns inge roligt att man ska få ett sådant besked om att vi ska flytta isär på våran 1 år och 5 månaders dag och klev dessutom in i v21 :(
    Det var han som ville och jag kan inte neka honom.
    Han vet inte hur han vill, vad han känner och att han inte är redo för ett barn just nu så han ville flytta ett tag. Vi får väl se vad som händer :(
    Tack alla åter igen!

Tråkigt för dig!
    Han kanske behöver komma ifrån lite, festa av sig. Jag menar min sambo är väldigt splittrad inför det här. Det är ett enormt steg för honom då han va helt inställd på att aldrig ha barn eller gifta sig. Men min sambo är ändå 28 år och det är jobbigt, det är ju verkligen ett nytt kapitel för oss alla och en enorm omställning... din kille kanske inte mentalt där ännu, men kanske kommer dit sen.. ? 
  • majsa88

Någon som har moderkakan i framvägg ? När börja ni verkligen känna bebis på riktigt o regelbundet?

• Zobeideh

Min är i framvägg och jag känner bara bubbel. Inga riktiga sparkar än tyvärr vecka 20+5 idag

• Längtanefterlilladig
    Tack alla! Känns inge roligt att man ska få ett sådant besked om att vi ska flytta isär på våran 1 år och 5 månaders dag och klev dessutom in i v21 :( Det var han som ville och jag kan inte neka honom. Han vet inte hur han vill, vad han känner och att han inte är redo för ett barn just nu så han ville flytta ett tag. Vi får väl se vad som händer :( Tack alla åter igen!

Så tråkigt. Vi vill gärna ha kvar dig här i tråden. Du får prata av dig så mycket du vill här. Vi stöttar varann. Ta hand om dig
  • M4nda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-31 09:00:17 följande:

Spännande!Hör av dig sen hur allt gick. Jag har också opererats för cellförändringar & gjort en konisering. Men ingen har kollat upp mig. Men förstår att de tog bort mycket på din tapp & kanske inte med laser?
    De brukar inte alls var någon fara när man koniserats 1 gång och när man har varit vaken vid ingreppet :) I Malmö kollar de egentligen inte förens efter 3 ingrepp men eftersom jag hade grava cellförändringar så har de kollat mig extra, så det är säkert ingen fara :) Kolla med din bm :)
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-31 14:12:14 följande:
    Någon som har moderkakan i framvägg ? När börja ni verkligen känna bebis på riktigt o regelbundet?

Har moderkakan i framvägg. Är i vecka 21 idag. Har känt sprattel i cirka 2-3 veckor. Men sen en vecka tillbaka har jag känt knuffar & även känt utanpå
  • Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2013-10-31 11:10:01 följande:
    Jo jag förstår. Men jag vet exakt vilken dag jag hade ägglossning och 3 läkare som gjort undersökningar har sagt att det stämmer exakt på samma dag. Aja får väl prata med barnmorskan om detta
    Vill verkligen inte gå över tiden. Är jätte rädd för det.
    prinsessan på ärten, vad häftigt . Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 23 nu (22+3) och på lördag flyger vi till USA för en två veckors semster.. fira våra 5 år tillsammans, sista resan innan babyn och bara ha det bra :) 

Vad gäller föräldrapenning kommer vi köra rakt mot vad jag egenligen hade förespråkat (50/50)
    Sambon arbetar i köpenhamn och får 3 månader (plus 2 veckor när barnet är fött) thats it.

Så jag kommer ta allt här hemma i princip. Tänkte börja med 1,5 år ledigt (ta ut en dag i veckan första året och sen 5 dagar i veckan för att säkra sgi) Sambon tar semestrar och föräldraledigt från sitt jobb och pusslar så att vi får 2 månader ihop i sommar, två nästa och så en månad tillsammans över jul. (första barnets första jul hihi)  
  • M4nda

Tack alla!

Känns inge roligt att man ska få ett sådant besked om att vi ska flytta isär på våran 1 år och 5 månaders dag och klev dessutom in i v21 :(

Det var han som ville och jag kan inte neka honom.

Han vet inte hur han vill, vad han känner och att han inte är redo för ett barn just nu så han ville flytta ett tag. Vi får väl se vad som händer :(

Tack alla åter igen!

Vad tråkigt för er! Skickar massa energi till dig. Ta hand om dig
  • Prinsessan på ärten

Idiiis91 vad tråkigt :( hoppas du har vänner och familj som kan stötta dig.
    Se det som an chans att fokusera på dig och barnet. Är det inte bra nu kanske det leder till extra stress...

Min sambo är inte alltid redo heller, vissa dagar är han helt med i svängarna, sen slår det liksom och han ber bestämt om lite utrymme och ber mig tagga ner (" jo men känn NU hen sparkar.. känner du inte???" NEJ!")

Jag har även moderkakan i framvägg (höger fram) kanske därför jag känner men sambon inte gör det.

JAg har känt i 2-3 veckor (vecka 23 nu) och det är först på sistone det börjat bli varje dag samt att JAG iallafall kan känna på utsidan.. men jg kanske lurar mig för att jag känner det innifrån :)

I början var det som bubblor eller "dålig mage" men nu är det tydliga sparkar. (och bubbel) Dock känner jag inte "kroppsdelar" på bebisen som mina appar säger att jag borde.. gissar på att det är ben som sparkar men det kan lika gärna vara världens mest biffiga unge som ligger och boxas :) Någon rumpa eller huvud har jag i vart fall inte känt,

Vad gälller att gå över tiden (ser at jag missade svara lite på det i ditt inlägg majsan) räknar jag nog innerst inne med den 8.e (sista mensen) För att liksom förbereda mig mentalt på att gå över lite. Men jg håller med, är du orolig så prata med din bm. Förstfödeskor går ju nästan alltid över tiden och jag tänker att det är säkrare att vänta ett par dagar än att sätta igång medicinskt (dock har man ju hört om drösvis med huskurer som definitivt kommer provas så snart det är dags :) 

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2013-10-31 14:12:14 följande:

Jag har i framvägg o kände sparkar i v 20+1. Innan dess ingenting, inte ens fladder. Nu sparkar han varje dag. Nyss såg jag det till o med :) men tror det ändå är tidigt för att ha i framvägg.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014