• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Shit vilken trötthet, orkar typ ingenting idag...

Försökte mig på en runda idag som jag vanligtvis springer utan problem. Idag såg jag nog ut som en 65-årig tant när jag flåsade mig uppför den värsta backen... :(

• majsa88

Tack för era svar. Då får jag vänta lite till. Känner lätta knackningar ibland.. men inte varje dag. Förut kände jag som bubbel varje dag. Men inte nu längre. Känner knackningar o oftast på sidorna. Inte i livmodern.

o ibland känns det som om hela min tarm i livmodern vänder upp o ner på sig o livmodern blir hård, känns som att det blir en kula på en sida ibland.

Vet inte om det är bebis. Vill o längtar så mycket av att känna honom ordentligt.

• Zobeideh

Jag googlade lite om de här med sparkar från barnet (vet att de inte är bra att googla haha men va tvungen) men i alla fall där stod de något om att de kan dröja fram till vecka 26 innan man känner något och har man inte känt något till vecka 26 så skulle man kolla upp de. Så de kändes helt skönt att läsa de att de kunde dröja fram till vecka 26 :)

• xStellax
    Zobeideh skrev 2013-10-31 13:36:48 följande:
    xStellax: ja vi är några st som har det med :) jag är en av dem, min läkare sa att det är väldigt vanligt med de och inget man ska oroa sig över :)

Skönt att höra! :) Har lovat min man att inte googla detta, då jag alltid har en förmåga att hitta en massa saker som bara skrämmer upp mig.
  • Zobeideh

Ja jag försöker oxå hålla mig väck från allt sånt hur svårt det än är haha. Men eftersom läkaren lät rätt säker på sin sak så kändes de ganska tryggt och lugnt

• Hallonpaj88

Min bm sa att det är lika vanligt med framvägg som bakvägg så är inte alls orolig :) huvudsaken att den inte ligger i väggen när våra kottar vill ut hihi

• Hallonpaj88
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-31 20:02:09 följande:
    Min bm sa att det är lika vanligt med framvägg som bakvägg så är inte alls orolig :) huvudsaken att den inte ligger i väggen när våra kottar vill ut hihi

Vägen*
  • Zobeideh

Nu tror jag inte de dröjer innan jag känner sparkar förhoppningsvis. Idag har det varit mycket bubbel runt hela magen och man har typ känt "konstiga" saker där inne hehe. Så hoppas där kommer snart en spark som vi båda kan känna

• majsa88
    Zobeideh skrev 2013-10-31 16:06:34 följande:
    Jag googlade lite om de här med sparkar från barnet (vet att de inte är bra att googla haha men va tvungen) men i alla fall där stod de något om att de kan dröja fram till vecka 26 innan man känner något och har man inte känt något till vecka 26 så skulle man kolla upp de. Så de kändes helt skönt att läsa de att de kunde dröja fram till vecka 26 :)
    så ja men vad skönt. får bara ha tålamod. jag känner ju något, men inte så som jag vill haha :)
    förresten, ska du ta reda på könet? 
  • Zobeideh

Majsa88: vi satt och funderade lite på de jag ch min sambo efter att vi inte fick sett de under RUL. Och eftersom vi ska på nytt ul i vecka 32 så tänkte vi att då väntar vi med att kolla upp de till nästa ul så vi slipper betala 1000 kr för ett nytt. Så vi hoppas kunna se de i vecka 32 annars blir de att vi låter det vara :)

Känns ju lite så att betala så kanske den inte vill sära på benen då heller. Visst e det roligt att få se den igen. Men vi får se vi sitter fortfarande och funderar på de :-P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014