• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Känns ju lite så att man ska åka hela vägen ner till Lund för att träffa vänner varje dag typ hehe

• kucke

Ser att de flesta äter Niferex, men själv äter jag järntabletterna Duroferon som funkar bra för mig :)

Jag har nog haft tur och inte fått problem med magen (peppar peppar), och har ätit linfrön och torkad frukt för hålla tarmarna igång. Ett litet tips.

• Awanata

Nu är jag bara i v 22 (går in i v 23 i morgon) men åh vad jag blev avundsjuk på era magar! Var inne och kikade lite på bildtråden. Man börjar se att jag är gravid men min mage är mer spetsig om man jämför med era. Ni har verkligen jättefina magar!

• Prinsessan på ärten

Ang Niferex, jag äter dem sen typ vecka 16... Fick rådet att ta dem på fastande mage ( svårt när man äter hela tiden) så nu har jag dem i badrummet och äter dem när jag är uppe och kissar på natten :)

Min bm tyckte det var ett jättesmart sätt att ta dem :)

• Sirek

Vad gulliga ni är! Känner mig väldigt mycket lugnare nu ska ni veta:)

Inser väl samtidigt att det är nog jag som blivit lite otålig..

Ang sparkar så känner jag henne regelbundet nu i vecka 23 och har känt mer och på andra ställen sedan vecka 20 typ. blir mätt jättefort numera och misstänker att det är bebisens förtjänst:)

• Sopp
    Awanata skrev 2013-11-04 11:15:48 följande:

Nu är jag bara i v 22 (går in i v 23 i morgon) men åh vad jag blev avundsjuk på era magar! Var inne och kikade lite på bildtråden. Man börjar se att jag är gravid men min mage är mer spetsig om man jämför med era. Ni har verkligen jättefina magar!

Jag har typ ingen mage, förutom en lite fläskvalk som nu ser ut som en väldigt stor fläskvalk - det är ingen som tror mig när jag säger att halva tiden har gått! Så jag tycker du ska vara glad över din spetsiga mage som jag är säker på är lika fin som de andras =) 
  • Lovely90

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Fick höra hjärtljuden för första gången och de låg strax över 150. Gällande sammandragningar så är det ingen fara så länge de släpper när du slappnar av. Jag får de ibland när jag tränar och så men de släpper väldigt snabbt igen. Om du får det ofta och det gör ont så tycker jag du skall kolla upp det för säkerhets skull. Min BM sa att de skall inte göra ont såhär tidigt och de skall inte hålla i sig när man slappnar av.

• MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-11-04 13:42:09 följande:
    Jag har typ ingen mage, förutom en lite fläskvalk som nu ser ut som en väldigt stor fläskvalk - det är ingen som tror mig när jag säger att halva tiden har gått! Så jag tycker du ska vara glad över din spetsiga mage som jag är säker på är lika fin som de andras =) 

Hahah det är samma här! Känner mig lite stressad när jag ser alla andras magar :)
    Men försöker lugna ner mig själv och tänka att alla är olika! 
  • Zobeideh

Fick precis reda på att Helsingborgs vatten har drabbats av en bakterie så man måste koka vattnet först. Och jag som druckit en jäkla massa nu i helgen!! Man känner ju ren panik när man läser sånt

• Sopp
    MagdalenaZ skrev 2013-11-04 14:15:55 följande:

Hahah det är samma här! Känner mig lite stressad när jag ser alla andras magar :)
    Men försöker lugna ner mig själv och tänka att alla är olika! 
    Ja det är ju skonsamt för ryggen om inte annat - dom måste ju ha det trevligt där inne eftersom de inte behagar att förflytta sig utåt =) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014