• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Jag ska också höra hjärtljuden för första gången i vecka 25, längtar dit :) Idag ska jag på en föreläsning om amning, det ska bli kul, kommer kännas lite verkligare då :)

• tvetalan
    Sirek skrev 2013-11-04 07:37:58 följande:

Har första tiden hos barnmorskan sedan inskrivningen på fredag. Så då hoppas jag att vi får höra hjärtljuden för har inte fått det ännu. :) var annan bm som gjorde ultraljud och sedan har jag träffat läkaren 3 ggr, men inget hjärtljud alltså.

Har ni andra fått höra hjärtat? Känns som att ni är ett gäng.. Blir nästan lite nojig att vi får vänta "så länge" (vecka 24 på lördag)

Jag fick höra hjärtljud när jag var där i v 19. dessutom står det i broschyren man får utav vår bm att v 24 brukar vara provtagning, blodtryck, järnvärde o lyssna på hjärtat. Så jag tror du kommer få göra det :)
  • j3nnyy

Har fått låna en bok som heter på smällen av en kompis. Har någon av er läst den? Rolig med lite olika tips om graviditeten :)

• Zobeideh

I vecka 30 har vi blivit erbjudna andningskurs inför förlossningen hihi. Tydligen har denna kursen kostat innan men nu bjuder dem på två "lektioner".
    Har ni oxå fått erbjudandet? Och kommer nu ta de?

Vi funderar på att ta de. Bra att se va man lär sig inför förlossningen :)

• Hallonpaj88

Här har de dragit in på kurser. Nu går man på en föreläsning bara. Hade gärna gått på kurser bara för att tänka att jag är förberedd, men men :)

Just det, ska börja med Niferex idag. Heter det så? Järntabletter. Någon annan som äter dom? 

• Zobeideh

Jag ska egentligen äta dem. Men har varit så extremt hård i magen hela graviditeten så frågade läkaren på RUL och han sa att jag skulle nöja mig med blutsaft så länge så får se va BM säger när jag träffar henne om 3 veckor :)

• Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2013-11-04 08:13:58 följande:
    Jag var på inskrivning i v10 och nästa gång jag ska dit är i v26. Och då kommer jag att få höra hjärtljuden för första ggn =) Här där vi bor så träffar man inte BM förrän i v25 efter inskrivning, men eftersom  jag blev flyttad 5 dagar på RUL så kommer jag alltså hunnit gå in i v26. Åh det är så länge att vänta. Men så länge det lever runt där inne i magen så får jag lita på att allt fortfarande står bra till =) Och på tal om ngt helt annat så har jag de senste 2 nätterna drömt jobbiga drömmar om att jag har haft onda sammandragningar =( Jag har ju haft sammandragningar några gånger innan och blir lite orolig över att det har hänt på riktigt och att jag bara inte vaknat och kroppen har smugit in det i mina drömmar istället. Om ni förstår hu jag menar. Kanske en konstig grej att nojja över =P Men sammandragningar som gör ont får jag för mig är ngt man ska kolla upp? Men det kan ju som sagt bara vart helt vanliga graviddrömmar. För dom har jag i överflöd =P

Jag upplever likadant. Men jag vaknar av att ha ont eller obehag i magen. Är då jätte kissig. Går på toa och sen krampar magen & blir stenhård längst ner. Obehagligt. Så är det varje natt. Men jag har endometrios & masss sammanväxtningar runt bland annat urinblåsan. Så länge sammandragningarna släpper snabbt ska det inte vara någon fara står det. Min läkare sa att det inte var det.
  • lele79
    Zobeideh skrev 2013-11-04 09:37:54 följande:
    I vecka 30 har vi blivit erbjudna andningskurs inför förlossningen hihi. Tydligen har denna kursen kostat innan men nu bjuder dem på två "lektioner".

Har ni oxå fått erbjudandet? Och kommer nu ta de?

Vi funderar på att ta de. Bra att se va man lär sig inför förlossningen :)

Finns det många kurser i Helsingborg? Föräldrarkurser och så

Ska till barnmorskan nästa vecka, får väl veta mer då vad som erbjuds men tänkte att du kanske redan varit på besök. Mitt senaste var inskrivningen.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014