• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • kucke

Roligt att vi alla verkar vara så nära varandra i ca 22-23 veckan :)

Anki84: Kanske inte roligaste kommentaren och få höra, men alla har olika magar och alla är vackra oavsett storlek och form. Finns väl inget vackrare än en gravidmage :)  

• Zobeideh

Anki84: jag känner igen det där... Har en riktigt jobbig person i vår släkt (min morbrors fru) sen början av min graviditet så har hon hela tiden kommenterat. Guide va stor du är, du måste ha tvillingar. Och sen har de fortsatt fram till RUL innan hon (ursäkta) höll käften. Blev riktigt trött på henne. Hennes dotter är själv gravid. När jag va i vecka 12 så va hennes dotter runt vecka 20 och självklart ska hon jämföra. Kanske jag som överreagerar men de e duktigt drygt när folk gnäller hela tiden om storleken på magen.

• ananas86

Idag har vi varit på Ikea och kikat på möbler till vårt hus, som vi flyttat till om några veckor. Hittills har det inte varit speciellt svårt att stå emot alla bebisgrejer för mig, men när vi kom till barnmöblerna blev jag helt såld! :P Tittade på spjälsäng, byrå och småprylar, fick verkligen tvinga mig själv att inte köpa något! Drömde mig bort och såg framför mig hur våran lilla/lille mini kommer ligga sött och sova i spjälsängen. Blev så verkligt helt plötsligt så jag blev lite tårögd! :)

Har inte känt riktiga sparkar än, men känner rörelse och små ryck/buffar någon gång varje dag. Har känt utanpå magen en gång, men sambon har inte känt än. Så vi väntar med spänning och pratar med mini och ber om lite sparkar! :) (Är i vecka 21+3)

• Sirek

Har första tiden hos barnmorskan sedan inskrivningen på fredag. Så då hoppas jag att vi får höra hjärtljuden för har inte fått det ännu. :) var annan bm som gjorde ultraljud och sedan har jag träffat läkaren 3 ggr, men inget hjärtljud alltså.

Har ni andra fått höra hjärtat? Känns som att ni är ett gäng.. Blir nästan lite nojig att vi får vänta "så länge" (vecka 24 på lördag)

• Hallonpaj88

Vi ska nu om en halvtimme till vår bm som vi senast träffade i v 11. Återkommer ifall vi fick höra hjärtljud eller ej. Har läst att det är vanligast i v24, jag är bara i v22.

• LillsmurfanLisa
    Sirek skrev 2013-11-04 07:37:58 följande:
    Har första tiden hos barnmorskan sedan inskrivningen på fredag. Så då hoppas jag att vi får höra hjärtljuden för har inte fått det ännu. :) var annan bm som gjorde ultraljud och sedan har jag träffat läkaren 3 ggr, men inget hjärtljud alltså.

Har ni andra fått höra hjärtat? Känns som att ni är ett gäng.. Blir nästan lite nojig att vi får vänta "så länge" (vecka 24 på lördag)
    Vi fick höra hjärtljud på senaste besök hos bm (vilket var förra tisdagen). Det var första gången, och det var vårt första besök hos henne efter inskrivningen. Du kommer säkert att få höra hjärtljuden, annars kan du alltid be om det. De har ju utrustning för det som bara står där, liksom :)
  • LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-11-03 21:33:52 följande:
    Det är ju så häftigt när man ser det utanpå också, fast lite creepy samtidigt :P

Idag fick jag en kommentar som kanske inte var så jätte rolig angående magstorleken... "Är du säker på att det inte är tvillingar i magen" eftersom att min mage är så pass stor redan... Hoppas verkligen att magen inte blir så himla stor, vi har ju en bit kvar innan det är dags för bebis att komma. 

Just de, du är i vecka 22 som mig ;) 
    Just nu tycker jag fortfarande det mest är creepy :)

Min kille vilade huvudet på mig igår, och passade på att kika på magen. Då buffade Grodan till så att min kille flög upp. Han tyckte det var otroligt häftigt men blev samtidigt lite chockad eftersom det bara var några centimeter från hans ansikte, haha.

Det var ingen rolig kommentar du fick. 

Jag tycker det är lite fascinerande att det generellt sett är så accepterat att kommentera ens utseende plötsligt. Bara för att det är en gravidmage ska den analyseras in i mina detalj och så kommer gärna ett tips på hur man ska hantera graviditeten/förlossningen/mammarollen. Jag har inga problem med att folk fysiskt tar på min mage (även om jag förstår att många kan ha det) men kommentarerna som haglar över mig blir jag lite trött på. Nu när det är så uppenbart att jag är gravid har de bara ökat, och från främmande människor dessutom.

Förlåt för gnället. Nu kom allt på en gång :) 
  • Heene

Jag var på inskrivning i v10 och nästa gång jag ska dit är i v26.
    Och då kommer jag att få höra hjärtljuden för första ggn =)
    Här där vi bor så träffar man inte BM förrän i v25 efter inskrivning, men eftersom  jag blev flyttad 5 dagar på RUL så kommer jag alltså hunnit gå in i v26. Åh det är så länge att vänta.
    Men så länge det lever runt där inne i magen så får jag lita på att allt fortfarande står bra till =)

Och på tal om ngt helt annat så har jag de senste 2 nätterna drömt jobbiga drömmar om att jag har haft onda sammandragningar =( Jag har ju haft sammandragningar några gånger innan och blir lite orolig över att det har hänt på riktigt och att jag bara inte vaknat och kroppen har smugit in det i mina drömmar istället. Om ni förstår hu jag menar.
    Kanske en konstig grej att nojja över =P Men sammandragningar som gör ont får jag för mig är ngt man ska kolla upp?
    Men det kan ju som sagt bara vart helt vanliga graviddrömmar. För dom har jag i överflöd =P

• Zobeideh

Vi fick höra hjärtljuden vid inskrivningen. Men de va bara för vi var så oroliga så frågar man tar hon nog fram utrustningen

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014