• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-03 17:19:55 följande:

Lillkillen där inne har inte sparkat sen igår eftermiddag. Blir ju lite orolig..

Har du provat att skaka lite på magen? Våran tjej blir sur direkt och röjer runt.
  • LillsmurfanLisa
    Lillkillen där inne har inte sparkat sen igår eftermiddag. Blir ju lite orolig..
    Det går upp och ner för mig också. Ibland går det ett dygn utan att jag känner någon men bm lugnade med att bebis rör på sig hej vilt där inne, bara att allt inte känns.

Från vecka 26 (och där är du väl inte än?) bör man känna något varje dag, men innan dess behöver du nog inte vara orolig! Har du inte känt något till i morgon kan du alltid ringa din bm och be om råd. 

Jag hoppas att du får dig en buff snart!
  • Zobeideh

Hallonpaj88: förstår att man blir orolig. Har du testat dricka is kallt vatten? Dem brukar reagera då hehe.

Sen e de som lillsmurfan26 skriver. Att från och med vecka 26 är det man ska känna rörelser varje dag.
    Men e du orolig tycker jag absolut du ska ring om de.

• Hallonpaj88

Tack för era svar! Vet att det är normalt men kan ju inte låta bli att bli orolig :) är ju bara i v 22.

Ska till bm i morgon bitti, hoppas vi får höra hjärtljuden :)

• Zobeideh

Va skönt att du ska dit där imorgon det kommer garanterat gå super. Kanske kommer där en liten spark senare ikväll

• Lovely90

Dags för tredje besöket hos BM imorgon. Första efter inskrivning och RUL. vad fick ni göra som varit på det? Är lite spänd över vad som väntar.

• kucke

Tack alla för så varmt välkommande, ni är för gulliga :)

Har just varit och handlat med min man och såg en tjej i 20 års åldern som hade ds och fick panikångest. Höll på börja gråta över att det var ett tecken över vårt lilla barn, men så läste jag alla eras inlägg här som gjorde mig lite lugnare.

TACK snälla all ni för att ni är så positiva och stödjande. Även om jag får stöd av MVC så betyder era ord mer än ni anar för mig. Vi är alla gravida med första barnet och det är guld värt för mig kunna prata med er :)

• TomMon

Jag gjorde kub i v 13, det erbjuds alla som är över v 33.

Jag var/är inte överdrivet orolig utan såg det mest som ett extra ultraljud. Jag hade däremot gått vidare om oddsen sett dåliga ut, vilket de inte gjorde. Hade sedan fostervattenprovet inte heller sett bra ut så hade vi gjort abort.

• kucke

Bra du skall till bm :) Men håller med de andra om att du absolut inte skall vara så orolig över inte känna din bäbis. Jag är i vecka 22 + några dagar och känner då och då, och väldigt olika dag från dag. Pratade med en klok läkare som sade att barnet rör sig nästan hela tiden, men är så pass liten ännu så man känner ofta inte.

• kucke
    TomMon skrev 2013-11-03 18:36:23 följande:
    Jag gjorde kub i v 13, det erbjuds alla som är över v 33.

Jag var/är inte överdrivet orolig utan såg det mest som ett extra ultraljud. Jag hade däremot gått vidare om oddsen sett dåliga ut, vilket de inte gjorde. Hade sedan fostervattenprovet inte heller sett bra ut så hade vi gjort abort.

Förlåt, men menade du att du är över 33 år? :P Hur som helst så hade ni avbrytit om ni inte hade haft några barn sedan tidigare? Jag dömer ingen, utan är helt för abort och tycker det finns inget rätt och fel i frågan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014