• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa

Jag såg precis buffandet på utsidan för första gången! 

För att göra en lång historia kort: kittlandet och buffarna har jag känt ett par veckor nu (vet inte vilken vecka jag är i nu, men typ v 22 kanske?)  och en del har varit starka. Min kille har känt lika länge som jag, utanpå magen. Jag är dock lite rädd för känslan av att det faktiskt är någon som bor där inne och har känt lite panik inför att det ska börja synas.  Därför har jag medvetet valt att inte titta på magen alls. Nu ikväll kunde jag inte låta bli dock. Jag var kanske redo - och två tydliga buffar fick jag som tack för att jag vågade. Sjukt obehagligt, men samtidigt fascinerande. 

(Ett tillägg: jag är livrädd för den där jättemagen som kommer sen också. Jag tycker det ser groteskt ut. Jobbigt att erkänna, men sant. Förhoppningsvis hinner jag vänja mig med lite i taget.) 

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-03 20:18:04 följande:
    Snart kommer vi skriva här på forumet att vi känner av bebisen FÖR mycket & den sparkar på revbenen & urinblåsan haha

Haha min lilla pojke har sparkat mot urinblåsan i ca en vecka nu så att det känns riktigt obehagligt. Antar att det bara kommer bli värre ;)

Brösten läcker bara mer och mer nu också... Låg för några dagar sedan i sängen halvt på rygg och kände hur det rann från ena bröstet, och visst var det bröstmjölk! Fläckar på lakan och BH har det blivit ett antal gånger men jag har inte känt det rinna så innan. Känner också hur det liksom sticker i brösten då och då, antar att det är att brösten producerar mjölk? Gör inte ont, sticker bara lite obehagligt... Har inte klämt på brösten på flera veckor, testade en eller två gånger lite i början... Borde kanske inte gjort det känner jag nu!
  • Zobeideh

Ibland när jag bli kissig kan jag få ont som typ håll eller något. Kan de va att bebisen trycker till? Känns som jag helt plötsligt blir jätte kissig.

• TomMon

Jag får också ofta "håll", helt oförtjänt kan jag dessutom meddela, om inte håll numera dyker upp på grund av massivt sockerintag... Suck...

• kucke

TomMom: Tack för ärligt och uppriktigt svar :)

Visst är det häftigt när den lille rör sig och LillsmurfanLisa jag är avis på dig som sett rörelser utan på magen! :)

• Hallonpaj88

Nu sparkar lillen för fullt. Tack för era lugnande ord o trevlig kväll tjejor! Här blir det strax läggdags, helt slut :)

• tvetalan

Har precis satt mig i soffan tillsammans med godispåsen. Har varit en lång dag och benen riktigt värker. Har inte känt lillen särskilt mycket idag men har märkt att det är olika från dag till dag. Inte kan man vara pigg varje dag!

Började med niferex i förra veckan. Istället för att känna mig piggare så känner jag mig tröttare än förut. Tar en tablett om dagen men måste kanske ta 2. Får se vad järnvärdet är hos bm om 2 veckor ca!

• tvetalan

V 23 i morgon. Känns som en milstolpe med tanke på att om något händer from v 22+0 så försöker dom ju rädda barnet. Annars inte..

• Anki84
    LillsmurfanLisa skrev 2013-11-03 20:43:03 följande:
    Jag såg precis buffandet på utsidan för första gången! 

För att göra en lång historia kort: kittlandet och buffarna har jag känt ett par veckor nu (vet inte vilken vecka jag är i nu, men typ v 22 kanske?)  och en del har varit starka. Min kille har känt lika länge som jag, utanpå magen. Jag är dock lite rädd för känslan av att det faktiskt är någon som bor där inne och har känt lite panik inför att det ska börja synas.  Därför har jag medvetet valt att inte titta på magen alls. Nu ikväll kunde jag inte låta bli dock. Jag var kanske redo - och två tydliga buffar fick jag som tack för att jag vågade. Sjukt obehagligt, men samtidigt fascinerande. 

(Ett tillägg: jag är livrädd för den där jättemagen som kommer sen också. Jag tycker det ser groteskt ut. Jobbigt att erkänna, men sant. Förhoppningsvis hinner jag vänja mig med lite i taget.) 
    Det är ju så häftigt när man ser det utanpå också, fast lite creepy samtidigt :P

Idag fick jag en kommentar som kanske inte var så jätte rolig angående magstorleken... "Är du säker på att det inte är tvillingar i magen" eftersom att min mage är så pass stor redan... Hoppas verkligen att magen inte blir så himla stor, vi har ju en bit kvar innan det är dags för bebis att komma. 

Just de, du är i vecka 22 som mig ;) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014