• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-03 17:19:55 följande:
    Lillkillen där inne har inte sparkat sen igår eftermiddag. Blir ju lite orolig..

Det är helt säkert ingen fara. Även fast bebisen inte är pytteliten så har den ändå stor yta att röra sig på. Jag har inte känt av sparkar så länge. Cirka 1 vecka sedan jag kände tydligt. Jag känner bara sparkar när jag sitter stilla eller ligger stilla. Har jag druckit kaffe eller coca cola. Så testa lite läsk Det är som de säger här att efter vecka 26 ska man känna ofta & varje dag.
  • Emelie e

Jag gick in i vecka 21 idag (20+0) och har ännu inte känt några sparkar. Är det normalt, hur har det varit för er andra?? På RUL för två veckor sedan sa bm att så som barnet låg då så är det inte konstigt att man inte känner något. men man vill ju känna något nu :)

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-03 19:03:02 följande:
    Det är helt säkert ingen fara. Även fast bebisen inte är pytteliten så har den ändå stor yta att röra sig på. Jag har inte känt av sparkar så länge. Cirka 1 vecka sedan jag kände tydligt. Jag känner bara sparkar när jag sitter stilla eller ligger stilla. Har jag druckit kaffe eller coca cola. Så testa lite läsk Det är som de säger här att efter vecka 26 ska man känna ofta & varje dag.

Tack det fick mig lugnare :)
  • Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-11-03 19:11:06 följande:
    Jag gick in i vecka 21 idag (20+0) och har ännu inte känt några sparkar. Är det normalt, hur har det varit för er andra?? På RUL för två veckor sedan sa bm att så som barnet låg då så är det inte konstigt att man inte känner något. men man vill ju känna något nu :)

Helt normalt. Beror på hur bebisen ligger & hur moderkakan är placerad. Jag har moderkakan delvis i framvägg. Känner bara när bebisen sparkar ut åt sidorna & längst upp. Inte där moderkakan är. Jag kände första sparken & sen regelbundet sparkar sedan vecka 20-21
  • Zobeideh

Jag är i vecka 22 och känner bara bubbel. Så de e helt normalt att inte känna sparkar än. :)

• Heene

Så olika det kan vara.
    Jag har känt bara sparkar sen ca v 17 men inga andra rörelser. Men  tidigare i veckan så tror jag att jag kände mer än sparkar, och idag har jag också känt lite mer som om det är nått där inne. påminner lite om gaser i magen och bubblor som spricker... eller hur man nu ska förklara känslan =P är i v22
    Och hur mkt den rör sig där inne varierar kraftigt från dag till dag. vissa dagar känner jag massor så fort jag är still och anda är jag glad om jag får en buff nån gång på hela dan.
    Verkar som att allt är normalt i de veckor vi befinner oss i just nu =)

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-03 20:18:04 följande:
    Snart kommer vi skriva här på forumet att vi känner av bebisen FÖR mycket & den sparkar på revbenen & urinblåsan haha
  • Zobeideh

Jag har framvägg så jag räknar inte med att känna riktiga sparkar förrän senare. Denna veckan har bubblet ökat blivit lite kraftigare så tror sparken kommer snart

Längtanefterlilladig haha ja snart blir de såna inlägg :-P

• TomMon

Kucke: haha, ja, över 33 år! :D

Ja, vi hade avbrutit graviditeten vid avvikelser oavsett om vi hade haft barn sedan tidigare eller inte.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014